1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I eat when I want."

"I eat when I want."

Fordítás:Akkor eszem, amikor akarok.

February 7, 2014

31 hozzászólás


dztunde

Eszek amikor akarok. Azt írjátok, eszem. Már magyarul sem tudnék? Én eszek. Ki eszik? Én. Alanyi ragozás. Almát eszem. Mit eszem? Almát. Tárgyas ragozás.


laci123ism

ik- es igékről hallottál már?? Mert ha nem, akkor elmondanám, hogy az egyes szám harmadik személyben -ik- re végződő igék egyes szám első személyben -m- re végződnek. Jah, 13 éves vagyok FELVIDÉKRŐL!!


Biboros24

Nem akarok senkit megsérteni, de az "ik"-es igéknél kb. 25 éve már hivatalosan is elfogadott, hogy "m" helyett akár "k"-t is használhatunk. Sőt, írhatjuk is így. 100 évvel ezelőtt még helytelennek számított, mára azonban ez megváltozott és nem helytelen, csak kevésbé igényes. Én szóltam. :D


[törölt felhasználó]

    Én legtöbbször "m" végződéssel használom az igéket, pl.: 'emlékszem' és nem 'emlékszek' - valaki így is mondja. Szerintem a fenti mondat esetében jó mindkettő, mindegy, hogy eszem vagy eszek - legalább is szerintem. Van ahol tényleg különbséget kell tenni, hogy ne legyen magyartalan, de itt nekem mindkettő passzol.


dztunde

    Doreen nem arról van szó, hogyan használjuk, vagy mondjuk. Vannak nyelvtani szabályok, amit be kell tartani, főleg egy nyelvet tanító oldalon. Szerintem.


PterPlHorv

    Valóban. Nem attól függ, hogy te hogy akarod.


pizspozseng

    Az ikes igék egyes számú ragozásánál nincs alanyi és tárgyas ragozás, kivéve az ún. álikes igéket. Az eszik nem álikes, sajnos ez a jelenség kezd eltűnni a magyar nyelvből, egyre többen használják, hogy eszek, iszok.


deninho777

    Szerintem megérdemelsz egy lingotot, sőt kettőt is. :-)


pizspozseng

    Köszönöm, csak most vettem észre


RitaScheib

    Most akkor eszem vagy eszek


OliverkeHU

    Ez a mondat értelmetlen, sőt majdnem az összes -..-


hannam1098

    :) ez nyelvlecke, és igen, figyeljenek a helyes nyelvtanra...én meg ha rosszul választottam az eszem és az eszek között, az én bajom.....ezen ne mérgelődjünk.. ui.köszi a Wikipédiát....úgy érzem a nyelvtanból akad mit át kell nézni újra...sokat felejtettem


PterVars

    Köszönöm a támogatást :)


Titusz111

    "Akkor táplálkozom, amikor kedvem szottyan" -t miért nem fogadja el ??? :-(((


cstoth

    Én az amikor helyett mikort írtam és nem fogadja el! :-(


Maminti.

    Az amikor ebben az esetben helyesebb, nem nagyon mondjuk úgy, hogy eszem mikor akarok.


seberson

    Nekem is ez volt a "hibám", ami véletlenül sem hiba. e-nyelv.hu: A mikor és amikor szavak egyenértékűen használhatók az időhatározói mellékmondatok kötőszavaként (pl.: Akkor szép az erdő, [a]mikor zöld.). A mikor? időhatározói kérdőszó is: Mikor kezdtél neki a takarításnak?


Maminti.

    Teljes mértékben meggyőztél! :) A magam védelmében azt tudom felhozni, hogy azt írtam "nem nagyon mondjuk..." Viszont jelenteni kell a duo-soknak, hogy fogadják el a "mikor"-t is helyes válasznak!


seberson

    Jelentettem. Ez hiba volt az amíg/míg-nél is. Én személy szerint sokat használom mindkét verziót. Míg-et és mikor-t talán akkor, amikor valamivel kimértebben beszélek.


Maminti.

    Tegnap én is jelentettem egy míg/amíg-es mondatot. :)


paulovics.

    Nem értem mért nem fogadja el az "Eszem amikor szeretnék " megoldást..


rock4ever

    szeretnék -> would like -> feltételes mód


    [törölt felhasználó]

      Valamikor elfogadja a szeretnéket is, vagy épp ő fordítja annak. Furcsa.


Breki33

      én eszek amikor én akarok


rabovszky

      magyarul (vagy spanyolul) fölösleges, mert az igealak tartalmazza a névmást. so the verb contains the pesonal pronun in english


RolandSzak

      You mean in Hungarian :D


      [törölt felhasználó]

        Valószínűleg rosszul hallok, de esküszöm, úgy értem: "I eat what I want" - akárhányszor meghallgatom normál sebességen. Lassítottban már helyesen hallom, de ez akkor is furcsa.


aquoska

        eszem vagy eszek nem mindegy ugyan azt jelenti


K.Zsofika

        dztunde-nek igaza van!!!

        Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.