"Nincs pozitív válasza."

Fordítás:She does not have a positive answer.

4 éve

21 hozzászólás


blanusm

Muszáj ide az 'a', úgy nem oké, hogy: He does not have positive answer'??

4 éve

P.Gabor

Egy egzakt válasz engem is érdekelne.

4 éve

AttilaPal

Remélem jól tudom, de ha nem akkor a Radnai Tomi remélem kijavít. :)

Az "a/an" határozatlan névelő használata

  • egyes számban álló főnevek előtt:

He was reading a book.

  • személyek vagy tárgyak leírása előtt:

They have a beautiful house.

He does not have a positive answer.

  • a What + a/an + főnév felkiáltásban.

What a beautiful day!

4 éve

szekeres.b

nos én nem a Radnai Tomi vagyok, de szívesen segítek. azért ez ennél egy kicsit bonyolultabb. három fajta névelő van. 1. a határozatlan (a, an) 2. a határozott (the) 3. és amikor egyáltalán nem használunk névelőt.

nos a határozatlan névelő kizárólag megszámlálhatatlan egyes számú főnév előtt állhat, olyan dologgal kapcsolatban amit eddig nem ismertünk még meg nem határoztuk vagy csak először említik. külön szabályként akkor használjuk, amikor 1. először említünk valamit 2. általános értelemben használt főnév előtt 3. foglalkozás nemzetiség ár sebesség időmérték súly jelölésnél 4. bizonyos mennyiséget kifejező szavak előtt 5. felkiáltással egyes számú megszámlálható főnevek előtt 6. állítmány értelmét kifejező szavak előtt 7. tulajdonnevek előtt egy bizonyos valamilyen értelemben 8. elvont fogalmak anyagnevek előtt ha különös esetről van szó 9. különböző kifejezésekben és szólás szerű szó kapcsolatokban.

a második eset a határozott névelő. egy halmaz egy vagy több meghatározott elemének azonosítására használjuk, ismert vagy ismertté vált szituációkban. bővebben 1. a már ismert említett meghatározott főnév előtt 2. általunk meghatározott általunk kiemelt főnév előtt 3. a maga nemében egyedi főnevek előtt amiből a világon egy van (például a hold a nap a föld a pápa az északi sark DE európa ázsia amerika észak amerika dél amerika ausztrália itt nem használjuk 4. találmányok állatok neve előtt 5. hangszerek, táncok neve előtt 6. felsőfokú melléknevek, sorszám nevek, a first, second, only előtt, DE dátumok és királyi, nemesi családok sorszámmal ellátott nevei előtt csak szóban 7. birtokos névmásos szerkezet helyett is használhatjuk, főleg testrészek esetében előljáróság szerkezeteknél 8. melléknevek előtt ha egész csoportra utal, ekkor többes számú jelentésűek lesznek 9. gyűjtőnevek, pártok főnévként használt melléknevek esetében, ekkor többes számúak lesznek 10. napszakoknál időhatározók előtt 11. személynevek előtt, ha családrs hivatkozunk a családi név említésével 12. Hegyek, szigetek országok, vizek, kivéve tavak neve előtt 13. intézmény nevek előtt ha nem rendeltetés szerűen használjuk (templomba imádkozni, misére menni, börtönbe büntetés letöltésére, iskolába tanulni kórházba gyógyulni menni, akkor névelővel áll, mert ez rendeltetés szerű használat ha nem akkor nem használunk névelőt) 14. kötelező használni a következő szavak esetében the same, the cinema, the radio, the theatre.

és végül amikor egyáltalán nem használunk névelőt 1. személynevek előtt 2. egy tagú országo, államok, városok utcák terek nevezetességek előtt 3. ünnepek, évszakok, hónapok, napok neve előtt 4. elvont főnevek többes számú főnevek előtt általános értelemben 5. anyagnevek, étkezések, nyelvek előtt 6. mutató és birtokos névmás előtt 7. cégek, légitársaságok neve előtt 8. közlekedési eszközök használatakor 9. gyakori szókapcsolatok ban (pl to to bed ) 10. színek neve előtt iskolai tárgyak, sportok neve előtt

remélem tudtam segíteni

4 éve

P.Gabor

Úgy van remek összefoglaló.. Győzzem fejben tartani :)

4 éve

PiciCin

Jesszus! És ez csak a nevelőkről szól!!! :-D

4 éve

mullerpeti

pofonegyszerű :)

4 éve

Pratie

Biztos elmondtál mindent? ;)

3 éve

AttilaPal

Köszönöm! Nagyon jó összefoglalás.

4 éve

vatamas

Köszönöm

4 éve

Kyklopsz

És még a magyarra mondják, hogy nehéz...

4 éve

Kyklopsz

És még a magyarra mondják, hogy nehéz...

4 éve

BiddyB

Köszi a kimerítő infót!

4 éve

Szakalp78

A haven't miért nem jó?

4 éve

szekeres.b

Mert olyan nincs, hogy haven't. Don't /doesn't have vagy haven't got van

4 éve

Szakalp78

kösz

4 éve

AnnaAmbrus

Azért mert: I have You have HE, SHE, IT HAS We have You have They have

3 éve

JudithMadai

De akkor miert nem azt kell leforditani,hogy "Nincs egy pozitiv valasza."?

4 éve

laq1958

Nem hiszem, hogy ezt szabályt egyhamar meg tudom jegyezni. Tuti, hogy elhibázom még párszor.

4 éve

Cartwright78

Ezt az "egyszerű" kis szabályt én sem fogom megjegyezni. Ezért a kis "a" betű miatt még sok piros szívemet elveszítem majd.

3 éve

Ritani

He has not nem jó? Not a no helyett

3 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.