1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Werden Sie die Nachricht dem…

"Werden Sie die Nachricht dem Bürgermeister gesagt haben?"

Çeviri:Haberi belediye başkanına söylemiş olacak mısınız?

August 23, 2016

12 Yorum


kamilfirti

Neden akkusativ, dativden önce gelmiş bu cümlede?


kzmen

Almanca cümle yapısında önce dativ sonra akkusativ kelimeler gelecek diye bir kural mı var? Eğer öyleyse lütfen açıklar mısınız..Teşekkürler..


kzmen

Yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim..


Warrior_2792

Bende aynısını dedim bana yanlış dedi


CanOzan7

Siz belediye başkanına haber verdiniz mi? olmaz mi?


SteffiBookworm-

Vermek = geben

Söylemek = sagen


CanOzan7

Türkçe'de haber verilir, haber söylenmez.


kzmen

Doğru türkçede haber verilir ,söylenmez.Ancak ''Haberi belediye başkanına vermiş olacak mısınız'' diye sorup almancası istendiğinde bilmeyenler ''geben'' fiilini kullanabilirler ve bu da yanlış olur. Biz burada almanca öğrendiğimiz için türkçe tercümeler biraz almanca kılıklı olmak zorundalar. Eğer alman olup da türkçe öğrenseydik bence o zaman haklı olurdunuz


SteffiBookworm-

Ikiniz de cevaplarınız için teşekkür ederim. Birine bunu eklemesini söyleyeceğim.

http://tureng.com/en/turkish-english/tell


CanOzan7

Ben Can Yücel gibi , birebir çeviri yapmak değil "Türkçe Söylemek" taraftarıyım. To be or not to be=Bir ihtimal daha var o da ölmek mi dersin? gibi :)

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.