Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Chłopcy jedzą rybę."

Tłumaczenie:The boys eat fish.

2 lata temu

2 komentarze


buskes76

Chłopcy jedzą rybę;
1) w Present Simple (czyli powtarzalnie, zwyczajowo itp., np jadają); "(The) Boys eat fish"
2) w Present Continuous (czyli np w tym momencie); "(The) Boys are eating fish"

!!! z "the" znaczy że (Ci) określeni dla rozmówców chłopcy, a bez przedimka znaczy że ogólnie jacyś chłopcy bo w liczbie mnogiej nie wstawiamy a/an (a/an tylko w l. poj. przed policzalnymi!).
!!! "fish" występuje zarówno w liczbie pojedynczej jak i mnogiej oraz jako określenie dla rodzaju żywności, w j. pl. nie mamy określenia "rybina" ;) jak np. wołowina (beaf), wieprzowina (pork) i mówimy ryba (i w j. en. też "fish"). I moje tłumaczenia z 1) i 2) mają takie właśnie znaczenie oraz można je tez przetłumaczyć "Chłopcy jedzą ryby" czyli na liczbę mnogą

4 miesiące temu

miromirror

Nie powiedzialo "fisz" tylko "faj es ejdz" xD

4 miesiące temu