1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "You tell him."

"You tell him."

Fordítás:Te mondod el neki.

February 7, 2014

30 hozzászólás


Harold69.uk

mondd el neki helyett mond el neki-t írtam :( nem vette be a második d-t :( persze nem fogadta el


Harga

Vagy inkább azért nem fogadta el, mert az angol mondat nem felszólító módban van.


kecsilla

Meséld.......... Tell


BernusVida

Miert nem jo hogy meselj rola?


Akelon1974

Igaz az,hogyha "him" szó benne van a mondatban mint például itt is akkor azt csak férfinak mondhatjuk,tehát a fenti mondatot nem mondhatjuk nőnek?Akkor ezt nőnek,hogy mondjuk?


Xabb221

You tell him. -> Te mondod el neki. (neki = annak a férfinak) You tell her. -> Te mondod el neki. (neki = annak a nőnek) Itt a you pedig ugye lehet nő is, férfi is.

Tehát felszólítod az akár férfi, akár nő beszélgetőpartneredet (you), hogy mondjon el valamit egy harmadik személynek (him / her).


EditMszros

Nem szólítod fel, mert ez nem felszólító mondat. A hozzászólásod első fele OK.


Xabb221

Jogos. Bocsánat. Cserébe megkérdezem, hogyan javítanád a hozzászólásom második felét, hogy az is igaz legyen? :)


EditMszros

Tehát, csak kijelented: Te mondod meg neki. (nem én, nem más, te). Én így gondolom, de lehet, nem jó a logikám ebben az esetben.


[törölt felhasználó]

    Te mond meg neki miert nem jo


Harga

    Mert az valahogy így lenne: Tell him it.


animanika

    Bocsi elírtam, higgyük


happydaddy62

    Mi a különbség tell vagy say között?- meg tudná valaki mondani? előre is köszi


blkatalin

    honnan tudom , hogy az angol mondat felszólító?


Xabb221

    Az angolok a felszólító módot úgy képzik, hogy kihagyják az alanyt. :) Ezért a "You tell him." nem lehet felszólítás, csak ha a you (mint alany) elmaradna: Tell him!


DnielPlfal

    A him-et miert ejti ugy hogy hem????


Xabb221

    Az "akcentus" szóról hallottál már? :) :P


ElekEllf

    "Mesélj neki" az nem lehet jó?


vasvariistvan

    Nem, mert ez is felszólító mód.


Bendeguzka25

    ez érthetetlen: "you tell him" helyett"you töll ham" !!!!


Sztankay54

    Mesélsz neki.....Bocsi ,kérem szépen,hogy valaki mondja meg ,hogy ez a fordításom miért nem jó!Nem vagyok benne biztos,lehet,hogy esetleg felszólító mondatot kéne belőle készíteni.


evairenpinter

    You = te, ti, ön - Ezeket jelenti. You tell him. = Mondja el neki.


Harga

    Nem jó, mert az angol mondatod kijelentő, míg a magyar mondatod felszólító módban van.You tell him. = Te mondod el neki. (Magázódva: Ön mondja el neki, de mivel az angolban nem jellemző a magázódás, itt inkább ne használjuk.) Kivétel talán az udvarias felszólítás, pl. mint: "Come here please." - "Kérem jöjjön ide!" Vagy: "Gyere ide kérlek!" egyaránt helyes.


Csacsika2

    Miért kell az "el". ? Te mondod "el" !


Gordi90

    A "Te mondd meg neki" is helyes lenne szerintem, de nem fogadja el.


ildikolany

    nem mondd semmit. mit irjak


GyngyiPolo

    Az " elmondod neki" miért nem jó válasz? A szerinte helyes válasz (te mondod el neki) számomra kissé felszólító mód hangzású. Viszont ez a mondat elvileg nem az.


Oznarox

    ugyanezt írtam és nem fogadja el

    Kapcsolódó fórumok

    Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.