A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"You tell him."

Fordítás:Te mondod el neki.

0
4 éve

26 hozzászólás


Harold69.uk

mondd el neki helyett mond el neki-t írtam :( nem vette be a második d-t :( persze nem fogadta el

14
Válasz4 éve

Harga
Harga

Vagy inkább azért nem fogadta el, mert az angol mondat nem felszólító módban van.

2
Válasz8 hónapja

kecsilla

Meséld.......... Tell

1
Válasz4 éve

Akelon1974

Igaz az,hogyha "him" szó benne van a mondatban mint például itt is akkor azt csak férfinak mondhatjuk,tehát a fenti mondatot nem mondhatjuk nőnek?Akkor ezt nőnek,hogy mondjuk?

1
Válasz2 éve

Xabb221

You tell him. -> Te mondod el neki. (neki = annak a férfinak) You tell her. -> Te mondod el neki. (neki = annak a nőnek) Itt a you pedig ugye lehet nő is, férfi is.

Tehát felszólítod az akár férfi, akár nő beszélgetőpartneredet (you), hogy mondjon el valamit egy harmadik személynek (him / her).

2
Válasz2 éve

EditMszros

Nem szólítod fel, mert ez nem felszólító mondat. A hozzászólásod első fele OK.

1
Válasz1 hónapja

Xabb221

Jogos. Bocsánat. Cserébe megkérdezem, hogyan javítanád a hozzászólásom második felét, hogy az is igaz legyen? :)

0
Válasz1 hónapja

EditMszros

Tehát, csak kijelented: Te mondod meg neki. (nem én, nem más, te). Én így gondolom, de lehet, nem jó a logikám ebben az esetben.

0
Válasz1 hónapja

[törölt felhasználó]

    Te mond meg neki miert nem jo


Harga
    Harga

    Mert az valahogy így lenne: Tell him it.

    0
    Válasz8 hónapja

animanika

    Bocsi elírtam, higgyük

    0
    Válasz4 éve

happydaddy62

    Mi a különbség tell vagy say között?- meg tudná valaki mondani? előre is köszi

    0
    Válasz4 éve

BernusVida

    Miert nem jo hogy meselj rola?

    0
    Válasz3 éve

blkatalin

    honnan tudom , hogy az angol mondat felszólító?

    0
    Válasz3 éve

Xabb221

    Az angolok a felszólító módot úgy képzik, hogy kihagyják az alanyt. :) Ezért a "You tell him." nem lehet felszólítás, csak ha a you (mint alany) elmaradna: Tell him!

    10
    Válasz63 éve

blkatalin

    köszönöm

    1
    Válasz3 éve

DnielPlfal

    A him-et miert ejti ugy hogy hem????

    0
    Válasz3 éve

Xabb221

    Az "akcentus" szóról hallottál már? :) :P

    2
    Válasz3 éve

ElekEllf

    "Mesélj neki" az nem lehet jó?

    0
    Válasz2 éve

Bendeguzka25

    ez érthetetlen: "you tell him" helyett"you töll ham" !!!!

    0
    Válasz2 éve

Sztankay54

    Mesélsz neki.....Bocsi ,kérem szépen,hogy valaki mondja meg ,hogy ez a fordításom miért nem jó!Nem vagyok benne biztos,lehet,hogy esetleg felszólító mondatot kéne belőle készíteni.

    0
    Válasz2 éve

evairenpinter

    You = te, ti, ön - Ezeket jelenti. You tell him. = Mondja el neki.

    0
    Válasz1 éve

Harga
    Harga

    Nem jó, mert az angol mondatod kijelentő, míg a magyar mondatod felszólító módban van.You tell him. = Te mondod el neki. (Magázódva: Ön mondja el neki, de mivel az angolban nem jellemző a magázódás, itt inkább ne használjuk.) Kivétel talán az udvarias felszólítás, pl. mint: "Come here please." - "Kérem jöjjön ide!" Vagy: "Gyere ide kérlek!" egyaránt helyes.

    1
    Válasz8 hónapja

DraSzekr

    Honnan tudnám?

    0
    Válasz1 éve

Csacsika2

    Miért kell az "el". ? Te mondod "el" !

    0
    Válasz1 éve

Gordi90

    A "Te mondd meg neki" is helyes lenne szerintem, de nem fogadja el.

    0
    Válasz1 éve