1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "She reads him a book."

"She reads him a book."

Çeviri:O ona bir kitap okur.

February 7, 2014

72 Yorum


fatihkacar06

Ya him ne his ne uygulamanin bu ozelligi kotu konu anlatmadan soru soruyor


OzgeIlkbahar123

His=Onun/Onunki. Him=Onu/Ona


incikin_

His: onun (ardından isim gelmeli)

● I eat his sandwich. (=Onun sandviçini yerim.)

Him: onu/ona

●I like him. (= Onu severim.)
●I help him. (= Ona yardım ederim.)

Biraz spoiler vereyim (oyunun tadı kaçmasın diyenler okumasın)...

I -------- Me -------- My
=Ben -- Beni/bana -- Benim

You --- You ----- Your
= Sen --Seni/sana -- Senin

He ---- Him -----His
= O -- Onu/ona -- Onun

She --- Her --- Her
= O -- Onu/ona -- Onun

It ------ It -------- Its
= O -- Onu/ona -- Onun

We ----- Us ------Our
= Biz -- Bizi/bize -- Bizim

You ---- You ---- Your
= Siz -- Sizi/size -- Sizin

They ----Them ----Their
= Onlar -- Onları/onlara -- Onların


esra404728

Tesekkurler inci hanim


ahmet256706

Cok tesekkurler inci. Duolingonun "ilk yardim servisi" gibisin. Hayat kurtariyorsun


recep533180

İnci hanım yardimlarınızdan dolayı cok tesekkürler, yorumlarınız cok doğru olmakla birlikte pratik birkaç bilgide sunuyorsunuz. Tekrardab teşekkürler..


Kaan140549

Guzel payladimin icin tesekkurler


BornoVAA

Her secenegini dogru kabul etmesi lazım


brahim194623

İnci hanım çok güzel özetlemiş


GlbaharHaz

Tesekkur ederim cok faydali bir bilgi oldu benim icin İnci hanim.:)


msahin78

Şuanda en kabul gören eğitim sistemi bu sen konuyu anlamadan geçmeni engelliyor ve seni araştırmaya yöneltiyor.


ahmetefe1903

HIM=ONUN (ERKEKLER İÇİN) HER=ONUN (KIZLAR İÇİN)


Cigdemgzler

Him = Onu veya Ona demek değil mi? Benim bildiğim : His = Onun (Erkekler) Her = Onun (Kadınlar)


incikin_

Çiğdem'in dediği gibi,

Him: Onu/ona
His/Her: Onun

● I eat his sandwich. (= Ben onun sandviçini yerim.)
● I like him. (= Ben onu severim.)
● I help him. (= Ben ona yardım ederim.)

Yalnız "her" ile ilgili biraz akıl karıştıran bir durum var:
"Her" Hem "onu/ona" hem de "onun"

● I eat her sandwich. (= Ben onun sandviçini yerim.)
● I like her. (= Ben onu severim.)
● I help her. (= Ben ona yardım ederim.)


estanur

Cok haklısın bi güncelleme yapılması gerekir


Eren252353

His name is - onun adı Bu cümleden aklina gelsin :)


ahmet981922

Hazır almıyosun ama böylece yorumlara filan bakarak araştırmış oluyorsun bide böyle düşün ücretsiz bir uygulamaya göre harika dostum


Bar38990

Asıl güzelligi bu doğuştan dil öğrenir gibi öğretiyor sana. Babam edilgen çatılı fiil nedir bilmez ama çatır çatır araba yikandi der. Bu da oyle sana kurali anlatmiyor onu sen kafana yerlestir diyor


NurEsra

başka bir cümlede him için "o" ifadesini kullanmış. Burda da "ona" demiş


Selcen_Ozturk

cumleye göre iki anlama da gelebiliyor cunku


estanur

Bu erkekler icin mi kullanılıyor selcen


Nilsusekin

Him (erkekler için) her (kızlar için ) mi kullanılıyor ?


squarth

His erkekler için kullanılır. Her kızlar için kullanılır. Akılda kalması için şu cümle kullanılabilir.
"Her" kız "His" li erkeklerden hoşlanır. =)


Gamzr2

Bu kalıcı oldu işte :))


Rojda01

Bu çok iyiydi :))


SelinNehirgmsdl

"Him ile His" kavramlarını basit bir şekilde anlatacağım. "His" zamirini kullandıktan sonra arkasından bir nesne gelir. Örneğin; His pencil, His dog, His hair... Yani His kelimesi sahiplik bildirir. "Him" ise daha farklıdır. "His" yerine "Him" kullanamazsınız. "Him" sahiplik bildirmez. Mesela "Him" nerede kullanılır? : 'Ona' bir hediye vereceğim çünkü bugün onun doğum günü ( I give a present for 'him' because his birthday is today.


Mrs.Fairy

Ya vallahi ben burda ingilisce oyreniyorum yorumlara bakmaya hic vakit yok ya bazi insanlar bilmediklerini soruyorda ama bazilari hahaha hihi yaziyor bence onalr sadece vakitleerini yazismaya harciyor


Furkankoc3

BİR KİTAP OKUR PEK UYGUN OLMAMIŞ SANKİ BİR KELİMESİ SİLİNMESİ LAZIM


EkremDemir2

Denemedim ama "o ona bir kitap okur" yerine "o ona kitap okur" daha mantıklı değil mi


incikin_

Türkçede "bir" desek de demesek de doğru bir cümle olur. Bu nedenle iki çeviri de kabul edilebilir:

O ona kitap okur. DOĞRU
O ona BİR kitap okur. DOĞRU

İngilizcede ise sayılabilen-tekil-somut bir ismin önünde anlama uygun olarak bir "an/an/the/this/my" vs bir belirteç bilunmak zorunda.

He reads him book. YANLIŞ
He reads him A book. DOĞRU

Bu nedenle mecburen İngilizce cümlede "a" kullandık; ama bunu Türkçede "bir" olarak cümleye eklemek zorunda değiliz. Hatta dediğiniz gibi "bir" eklemezsek daha doğal geliyor kulağa.


Eren.YALCIN

ARKADAŞLAR NEDEN HİM? BİLEN VAR İSE LÜTFEN AÇIK BİR ŞEKİLDE YAZSIN TEŞEKKÜRLER


Reikasura

She reads -him- a book. O -ona- bir kitap okur. Him burada ona anlamıyla kullanılmış. Him=O, onu ve ya ona anlamına gelebilir. His=Onun anlamına gelir karıştırılmaması gerekir. Örneğin: I love him and his sister. Tabi "his" ve "him" erkekler için kullanılır. Bu iki kelimenin kadın versiyonu ise "her" I found her shoes, let's tell her.


YarenYazc1

iyi de reads yazıyo yani çoğul ayrıca sesli okumada kadın the demiyor ve biz yazmayınca hata oluyor katılanlar


incikin_

"-S" eki farklı şekillerde karşımıza çıkıyor. Bunlardan ikisi:

1) Çoğul eki olan "-s"

(İsme ekleniyor)

apple=elma, appleS=elmaLAR
star warS=yıldız savaşLARı

2) Geniş zaman için 3. tekil şahıs eki olan "-s"

(Özne he/she/it ise fiile -s ekleniyor) Yani burada "readS" fiilinde gördüğümüz "-s" takısı...

He reads a book.
She speaks English.


incikin_

"Read", "send", "give" gibi bazı fiiller iki nesne alabiliyor. Bunları İngilizcede iki şekilde ifade edebiliyoruz. Türkçe çevirileri ise aynı. Örneğin:

"O ona bir kitap okur."
1. nesne: ona (= him/her)
2. nesne: bir kitap (= a book)

●She reads him a book. DOĞRU
●She reads a book to him. DOĞRU
●She reads a book him. YANLIŞ
●They read to me a book. YANLIŞ

"O, bana bir hediye verir."
1. nesne: bana (= me)
2. nesne: bir hediye (= a present)

●She gives me a present. DOĞRU
●She gives a present to me. DOĞRU


ilkeldenkareler

Burda anlatmak istediği kızın erkeğe kitap okuduğu bu yüzden "him" doğru olanı


Akina225

Biraz daha açık cümleler yazın


KaanBostan

Neden is yok biri açıklayabilir mi


OLIVIAJOHN4880

O, onun kitabını okur olmuyor mu?


YakupAtase1
  1. Seviyeye geldim hala aynı sorular ne anladım bu işten bide çok kolay cümleler var

Sude706199

Him ona demek his onun demek


HuseyinKutuk06

Read değilde neden reads


Eda203315

Him mi hem diye okuyor resmen


Yalcin222

Arkadaşlar burda ogrendiklerimizi pekistirebilmek icin karsilikli Ingilizce konusabilecegimiz bi program varmi veya baska bir yontem

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.