1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I have a dinner with him in …

"I have a dinner with him in January."

Fordítás:Januárban vele vacsorázom.

February 7, 2014

14 hozzászólás


benj.elihu

"Egy vacsorám van vele januárban." miért nem jó?


feketeagi

kissé magyartalan.


Ananael

Nem, nem, neked van elírásod, mert az nem jaunár, hanem január


Gyorgyike

vee hibás és nem fogadja el a jó fordítást az első mondatnál


Anima0

én januárban vacsorázom vele. ezt sem fogadja el az én miatt. hogy .... meg.


szilard73

"Van egy vacsorám vele januárban" -ezt elfogadja


hajnicsek

vacsorázni fogok vele januárban. nem fogadja el, pedig szerintem így sokkal magyarosabb


charles.murcso

"vacsorám lesz vele… " magyarosabb, mégis hibát dob


szilard73

lehet, hogy a jövő-időt valahogy másképp fejezik ki


pisti.mukr

Jaunár? Az meg milyen hónap?


furmankevin

"Én egyszer vacsorázom vele Januárban. " ez miért nem jó?


TheRealSoret

Ez itt mind szemantikai kérdés, mert a magyar több módon is értelmezheti a "I have a dinner with him in January.", nem kell időrendben vagy általánosítva mondani a "have"-et a magyarban, mert még nem történt meg. Ezért használható a lessz szó, mert "Lessz vele egy ebédem vele januárban." Jővőre utalva a magyarban nem használunk kifejezett szavakat arra hogy 100% biztos, ezt ugyan úgy ellehet érni a lessz szóval is.


Adam1978

Kivettem végül ezt a mondatot, mivel a dinner előtt alapvetően nem használatos határozatlan névelő (alapvetően nem számszerű főnév ugyanis), vagy ha mégis, annak speciális jelentése/értelme van (pl. banketten vagy más, étkezéssel egybekötött rendezvényen vesz részt), l. https://english.stackexchange.com/questions/20492/to-have-a-dinner-vs-to-have-dinner-which-one-is-correct

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.
Kezdés