"Whichbusgoestothetrainstation?"

Çeviri:Hangi otobüs tren istasyonuna gider?

4 yıl önce

43 Yorum


ynsbyrk0

"Tren istasyonuna hangi otobus gidiyor?" kabul edilseydi iyiydi :)

3 yıl önce

ao.tea.roa

"Hangi otobüs tren istasyonuna gidiyor." da kabul edilmeli.

3 yıl önce

HzEmre
HzEmre

Evet. Aynı yorumu atmak için burayı açmıştım.

2 yıl önce

[aktif olmayan kullanıcı]

    "Hangi otobüs tren istasyonuna gidiyor?" kabul edilmeli.!!!!!!

    11 ay önce

ferdi48130

    Gidiyor şimdiki zaman gider geniş zaman gidiyor derken fiilin sonuna ing gelmesi gerek going gibi ama hem bire bir çeviri yapmayın deniliyor çünkü ingiluzce ile türkcenin yapısı farklı hemde burada birebir çeviri istenilmiş türkcede daha mantıklısı gider değil gidiyor diye sorarız.

    3 yıl önce

FatihKpeli2

    Neden "the" kullanmalıyız?

    2 yıl önce

TugrulErtu1

    Çünkü tren ıstasyonu belli 1 tane o yuzden

    1 yıl önce

furkan88031

    bencede istasyonuna sadece y yanlis ama kendisi ceviriyor

    10 ay önce

Chotanak

    Soru ve olumsuz cümlelerde do ve does kullanılmaz mı?

    4 yıl önce

Selcen_Ozturk
    Selcen_Ozturk

    soru kelimesi ozneyi sordugunda kullanilmaz, nesneyi sordugunda kullanilir.

    ("Which bus do you take" - "sen hangi otobuse bineceksin" olsaydi kullanilirdi)

    4 yıl önce

gamzeb_

    Ben neden 'goes' kullanildigini anlayamadim neden yalin haliyle 'go' yu kullanmiyoruz

    3 yıl önce

shuoki

    bus otobüs yani cansız o "it" olduğundan goes s takısı ile yazılır.

    3 yıl önce

mehmet8787

    Sadece you take almak degil mi

    2 yıl önce

porkan

    Güzel soru :)

    3 yıl önce

CagatayR.

    İstasyon ile gar aynı şey değil mi? Yanlışım o da... :(

    4 yıl önce

YunuszgrKu

    Gar tam olarak karsilamiyo diye biliyorum

    4 yıl önce

BarDurukan

    train station "Gar" demek.

    4 yıl önce

shuoki

    bus otobüs yani cansız o "it" olduğundan goes s takısı ile yazılır.

    3 yıl önce

aylingungor04

    "To the train station" tren istasyonuna kadar degil mi. "To" kadar demek.

    3 yıl önce

mutluGirgi

    Gidiyor yazdim kabul etmedi

    3 yıl önce

tanricasivenus

    Gidiyor gider ne fark eder

    3 yıl önce

gamzeb_

    Bence Gider daha genel bir anlam katar cumleye gidiyor ise simdi gidip gitmedigini sormak icindir

    3 yıl önce

Mysumeyye1

    gidiyor ile gider arasındaki fark ne neden gidiyor değil ??

    3 yıl önce

angelvato

    "goes" geniş zamanda kullanılır bu yüzden gider dememiz gerekir. gidiyor diyebilmemiz için soruda "going" olması gerekirdi.

    2 yıl önce

soner67

    Hangi otobüs tren durağına gider?

    3 yıl önce

RadyoRaDYo

    "Hangi otobüs tren istasyonuna gider" dedim ama "gidiyor" diye düzeltti. Esprisi nedir?

    3 yıl önce

Nuh550115

    Avcilar kucukcekmece hattindan mavi sapkali dolmuslar gider hacim

    3 yıl önce

nurettin.gunsili

    Hangi otobüs tren garından geçer

    3 yıl önce

zalihahasd

    Gar ile istasyon aynı değildir Şöyle :her gar istasyondur ama her istasyon gar değildir.Aralarında kurak ve işlev farkı vardır.

    2 yıl önce

HamzaYiitD

    Gel abi bu gidiyor w8

    2 yıl önce

deriny57

    yanlışlıkla iki kere otobüs yazmısım yanlış dedi =D

    2 yıl önce

ilhami693185

    Aynı sey

    2 yıl önce

DamlaElif1

    Hangi tren istasyonuna gider dedim otobüsün istasyonla ne alakası var

    2 yıl önce

incikin_
    incikin_

    Diyelim ki iyi tanımadığınız bir şehri gezdiniz, ayrılma vakti geldi. Tren istasyonu şehir merkezinden biraz uzak, haliyle istasyona otobüsle gideceksiniz.

    Tren istasyonuna gidebilmek için hangi otobüse binmemiz gerektiğini soruyoruz:

    "Which bus goes to the train station? "
    (=Hangi otobüs tren istasyonuna gider?)

    2 yıl önce

osmandede3

    100 kişiye sorsanız kaç kişi gider kaç kişi gidiyor diye sorar.İngilizce bazı cümlelerde geniş zaman şimdiki zaman olarak çevrildiği gibi bu da Türkçeye gidiyor diye çevrilmeli bu ifade aynı zamanda geçmiş ve şimdiki zamanı da kapsayan bir ifadedir.

    11 ay önce

gunes16

    merhaba bir şeyi ben anlamadım. Go ile GO TO arasındaki fark nedir ? şimdiden teşekkürederim

    2 yıl önce

TugrulErtu1

    to yonelme anlamı verıyor örnegin go to the supermarket , go to car bi yere yonelme gitmek

    1 yıl önce

Rmeysa508983

    Ben belki cümleyi devrik kurmak istiyorum. Sana ne oluyor yaa?

    1 yıl önce

clash857039

    Soru kalibi oldugu icin goes yerine go kullanmamiz gerekmiyor mu? Ayni zamanda cumleye gore do veya does eklenmeyecek mi?

    1 yıl önce

incikin_
    incikin_

    Soru özneyi öğrenmek için sorulmuşsa soruda yardımcı fiil "DO/DOES, DID vs. ) kullanmıyoruz ve cümleye fiili düz cümle gibi çekerek devam ediyoruz. Örneğin:

    Who DID you see? = Kimi gördün?
    Nesne'yi soruyor = "DID" ile soru oluşturduk.

    Who saw you? = Seni kim gördü?
    Özneyi soruyor; "DID" yok.

    veya:

    What DID you do? = Sen ne yaptın?
    Nesneyi soruyor. = "DID" ile sorduk.

    What happened? = Ne oldu?
    Özneyi soruyor. (örn: Bir kaza oldu.)

    Sorudaki cümleye gelirsek:

    "Which bus goes to the train station?"
    (= Hangi otobüs tren istasyonuna gider?)
    Özneyi sorduğu için DO/DOES kullanmadık.

    Oysa cümlemiz şöyle olsaydı:

    "Which bus DO you take?"
    (= Sen hangi otobüse binersin?)
    Nesneyi sorduğumuzdan yardımcı fiil kullanırdık.

    1 yıl önce

Hisar34
    Hisar34

    "Station", "durak" olduguna gore, "tden duragi" da kabul edilebilir pekala.

    3 yıl önce

emredeniz07
    emredeniz07

    Tren duragi diye birsey yok tren istasyonu var

    3 yıl önce

samibilici

    tren istasyonu ile tren garı aynı şeylerdir. Kabul edilmeliydi

    4 yıl önce
    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.