Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Saatin pili yoktur."

Çeviri:The clock does not have a battery.

4 yıl önce

25 Yorum


fatihyldz1

the watch does not have a battery neden kabul edilmiyor

4 yıl önce

bretonica

"the clock has not battery" ı da kabul etmedi. has no battery ile has not battery arasındaki fark nedir acaba ?

4 yıl önce

omercito
omercito

"Has not" farklı bir durumdur, yardımcı fiil olarak bu şekilde kullanılabilir. Bu ifadeden sonra bir fiil kullanmanız gerekir. "She has not done yet." "He has not been here." gibi...

Örnekteki durum ise "to have" fiili ile ilgilidir. "To have" fiilinin 3. tekiş şahıs çekimi "has"dir. Olumsuzu "doesn't have"dir.

"Not battery" - HATALI

"The clock + has not + battery" - HATALI

"The clock + has + no battery" - DOĞRU

"The clock + has + a battery" - DOĞRU

"The clock + doesn't have + a battery" - DOĞRU

4 yıl önce

cavacu

The clock has a battery - bu dogru mu ?

4 yıl önce

efeeeeee

çok iyi anlattın teşekkürler

4 yıl önce

demir_suvari

Have yerine has kullanılması gerekmiyor mu saat sonuçta it diye ifade edilir

3 yıl önce

kbrazl
kbrazl

Neden ama bir pili dememiş

4 yıl önce

serdarayar

There is not the batery of the clock?

3 yıl önce

EmrahKahya

the clock does not have the battery çevirisini kabul etmedi. Şu the kullanımı ile ilgili açıklayıcı bir makale varsa yönlendirebilir misiniz? en çok karıştırılan konularda biri sanırım bu.

4 yıl önce

omercito
omercito

Bahsettiğimiz pil, bilinen bir pil olmadığı için "a" belirtecini kullanıyoruz. (Çeşidini, türünü bilmemiz önemli değil, o pil henüz olmadığı için, pili bilemiyoruz.) Hangi pil olduğunu gördüğümüz, bildiğimiz, öğrendiğimiz zaman "the" belirtecini kullanabiliriz.

Örneğin:

Saatin pilinin bittiğini söylemek isteseydik, o pili bildiğimiz için "the" belirtecini kullanırdık.

Saatin pilinin kayıp olduğunu söylemek isteseydik, o pili bildiğimiz için "the" belirtecini kullanırdık.

4 yıl önce

NRizgar

watch ile clock arasındaki fark nedir?

4 yıl önce

kbrazl
kbrazl

watch kol saati, clock ise normal saat

4 yıl önce

mihracerra

Tabi there is not dersek olmaz. Niye çünkü saat sahip olma yetisine sahiptir di mi? Yani herşeyi mantıkla açıklayıp bunda çuvallamak ilginç...

3 yıl önce

WildeDance

there is not battery for the clock deyiverdim ben

4 yıl önce

osmanakbiy

The clock has not battery ile no battery ben anlayamadim

4 yıl önce

kbrazl
kbrazl

Has not kullanamayiz hatali olur cunku bu perfect tense in konusu. To have fiilinde does not have dememiz gerekir yada has no. The clock has no battery yi saatin hic pili var anlaminda soyluyor. Turkcede olmayan bi cumle

4 yıl önce

Ninja-Emeklisi

"Cell" de pil olarak kullanılmıyor mu yanlış mı biliyorum?

3 yıl önce

asanovas

Any koymaya gerek yok ki

3 yıl önce

nuri721581

Cevap yanlis degil mi cansiz varlik olan saat oldugu icin has kullanilmasi gerekmiyor mu?

3 yıl önce

demir_suvari

Do/Does kalıbıyla birlikte kullanıldığı için yapı "have" ile tamamlanır.

3 yıl önce

kader276817

Evet has kullanilmali ydi

2 yıl önce

meral295541

There is no battery of the watch kabul olmazmi acaba

2 yıl önce

kedicim
kedicim

kabul olmuyormuş bende öyle yazdım

2 yıl önce

DRNDKY

The clock has not gat a battery,olması gerekirdi bence...(AMA EMİN DEĞİLİM)

1 yıl önce

Hseyin153971

(has not) ile (does not have) farkı nedir

5 ay önce