"Chłopcy jedzą ryż."

Tłumaczenie:Boys eat rice.

February 7, 2014

18 komentarzy
Ta dyskusja jest zamknięta.


ArekPie

Tutaj jest bez przedimka "a" ponieważ ryż jest niepoliczalny. Przynajmniej tak myśle.


buskes76

Dobrze myślisz gdy ryż tak w ogólności a nie jakiś konkretny. Ponadto "Boys" to liczba mnoga zatem także BEZ "a" . Za to można użyć "the" jeśli chodziłoby o konkretnych określonych dla rozmówców chłopców czy ryż;
"{The} Boys are eating {the} rice" czyli "The boys eats the rice" a jeśli tak w ogólności chłopcy i ryż; "Boys eats rice" , tudzież kombinacja że konkretni chłopcy tak w ogólności jadają ryż (bez wcześniejszego sprecyzowania konkretnego ryżu); "The boys eats rice" itp. Powyższe przykłady były w czasie Present Simple.
Natomiast jeśli chcielibyśmy określić że konkretnie w tym momencie jedzą należałoby użyć czasu Present Continuous ; "{The} Boys are eating {the} rice"


Yola448704

Chłopiec je ryż - A/The boy eats rice/ A/The boy is eating rice

Chłopcy jedzą ryż - (The) Boys eat rice/ (The) Boys are eating rice


Qiunet

Ryż to jedna z niepoliczalnych rzeczy w języku angielskim więc nie powinno być tutaj ,, a"


Maja264852

The przed slowem boys nie powinno być błędne


Kristine466318

Masz rację, przed "boys" może być "the", jeśli wiadomo o jakich chłopcach mowa.


_Antek_Pl_

Niepoliczlne to ryż woda i inne


lena811299

Czemu eat a nie eats


Yola448704

Końcówka "s" dotyczy 3 osoby liczby pojedynczej: he/she/it eats (je).

Dla pozostałych osób czasownik ma tę samą formę eat: I eat (jem),
you eat (jesz/ pan/pani je), we eat (jemy), you eat (jecie), they eat (jedzą).


Dream142359

Nie wszyscy chłopcy jedzą ryż


Yola448704

Boys - (wszyscy) Chłopcy
The boys - (Ci, nie wszyscy) Chłopcy


Kasia581

Na pisałam bez kropki i to był błod napiszce czy u was też tak jest ?


Kristine466318

Nie sądzę żeby to była przyczyna odrzucenia. W tym komenterzu tu, zrobiłaś dwa błędy: błąd (a nie błod) i napiszcie (nie napiszce).


Yola448704

napisałam
napiszcie
błąd


JulitaMaki

Dlaczego nie mam livzby mnogiej przy eat? przevjez chłopcy to oni.


Kristine466318

W języku angielskim czasownik ma tę samą formę dla wszystkich osób z wyjątkiem *on, ona, ono". Czyli mówi się I eat, you eat, he/she eats (to nie jest liczba mnoga tylko 3 os. l. poj.), we eat, you eat (plural), they eat.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.