1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Chłopcy jedzą ryż."

"Chłopcy jedzą ryż."

Tłumaczenie:Boys eat rice.

February 7, 2014

19 komentarzy


ArekPie

Tutaj jest bez przedimka "a" ponieważ ryż jest niepoliczalny. Przynajmniej tak myśle.


buskes76

Dobrze myślisz gdy ryż tak w ogólności a nie jakiś konkretny. Ponadto "Boys" to liczba mnoga zatem także BEZ "a" . Za to można użyć "the" jeśli chodziłoby o konkretnych określonych dla rozmówców chłopców czy ryż;
"{The} Boys are eating {the} rice" czyli "The boys eats the rice" a jeśli tak w ogólności chłopcy i ryż; "Boys eats rice" , tudzież kombinacja że konkretni chłopcy tak w ogólności jadają ryż (bez wcześniejszego sprecyzowania konkretnego ryżu); "The boys eats rice" itp. Powyższe przykłady były w czasie Present Simple.
Natomiast jeśli chcielibyśmy określić że konkretnie w tym momencie jedzą należałoby użyć czasu Present Continuous ; "{The} Boys are eating {the} rice"


Yola448704

Chłopiec je ryż - The boy eats rice/ The boy is eating rice

Chłopcy jedzą ryż - The boys eat rice/The boys are eating rice


Qiunet

Ryż to jedna z niepoliczalnych rzeczy w języku angielskim więc nie powinno być tutaj ,, a"


Dorota208

Dziwne coś się stało bo jak napisałam boys eats rice ( wiem że źle ) to mi zaznaczyło że ma być the i brak s w eats I ZAZNACZYŁO MI ŻE MA BYĆ A EAT RICE . Jak drugi raz pisałam the boys eat a rice TO MI ZAZNACZYŁO ŻE MA BYĆ BEZ a EAT RICE I BEZ THE


Anto65788

Niepoliczlne to ryż woda i inne


lena811299

Czemu eat a nie eats


Yola448704

Końcówka "s" dotyczy 3 osoby liczby pojedynczej: "the boy eats" (chłopiec je).

Dla wszystkich innych osób czasownik ma tę samą formę "eat": "I eat" (jem), "you eat" (jesz), "we eat" (jemy), "you eat" (jecie), "they eat" (oni, one jedzą).


Maja264852

The przed slowem boys nie powinno być błędne


Kristine466318

Masz rację, przed "boys" może być "the", jeśli wiadomo o jakich chłopcach mowa.


Anto65788

Jak jest liczba mnoga to eats a jak pojedyncza to eat nie licząc I czuli JA


Kristine466318

Eats to jest tylko dla 3 osoby l. poj. on je = he eats, wszystkie inne osoby - eat, czyli ja jem = I eat, ty jesz = you eat, my jemy = we eat, wy jecie = you eat (tak samo jak ty jesz), oni/one jedzą = they eat.


PiotrC.2

To jest łatwe czyli "easy"


Witold4

zamiast the na początku powiedziałem a i mi zaliczyło a odwrotnie nie zaliczało jak jest w rozwiązaniu


henio3215

Czemu tu nie ma bez dźwiękowego "a"


SzGabriela

Możesz przeczytać sobie pierwszy komentarz.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.