Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"I need toothpaste."

Tłumaczenie:Potrzebuję pasty do zębów.

1 rok temu

9 komentarzy


JanKowalsk61389

Potrzebuję co? Pastę do zębów. Tego nie zalicza.

1 rok temu

Natka72

Bo nie mówi się potrzebuję co,tylko potrzebuję czego.

1 rok temu

Chomiczek3456

Ok

2 miesiące temu

Natka72

dlaczego tu nie ma ani "the" ani "a" przed toothapste?

1 rok temu

jagonics
jagonics

"Toothpaste" jest rzeczownikiem niepoliczalnym, dlatego nie można przed nim użyć rodzajnika a/an. Można co najwyżej powiedzieć:

  • a tube of toothpaste (tubka pasty).

Natomiast rodzajnika "the" wg mnie można tutaj użyć. Jeżeli odpowiedź "I need the toothpaste" nie jest akceptowana, to powinnaś to zgłosić.

1 rok temu

KrzysztofN20

ja potrzebuję pastę do zębów.....

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

Potrzebujesz pasty, a nie pastę. Czasownik "potrzebować" - jako to określił prof. Bańko - bezwzględnie wymaga zastosowania dopełniacza.

1 rok temu

gosh45

"pasty do zebów" - to brzmi jak liczba mnoga, dlatego lepiej powiedziec "pastę do zębów"

2 miesiące temu

br0d4
br0d4
Mod

Mylisz się. To nie jest liczba mnoga, tylko dopełniacz liczby pojedynczej.

Czasownik "potrzebować" bezwzględnie wymaga zastosowania dopełniacza. Możesz o tym przeczytać np. w Poradniku PWN, w witrynie Obcy język polski albo w spisie częstych błędów językowych.

Oczywiście nikt nie zmusi Cię do używania poprawnej polszczyzny, ale nie wróżę Ci powodzenia w tym kursie, jeśli tłumacząc na język polski będziesz stosować biernik z czasownikiem "potrzebować".

A na przyszłość - zanim napiszesz swoje uwagi czy pytania - czytaj wcześniejsze komentarze. Kurs języka angielskiego istnieje w Duolingo od roku 2014 i korzysta z niego kilka milionów osób, więc wiele kłopotliwych spraw związanych z tym kursem już kiedyś zostało poruszonych na Forum językowym. Na tej stronie już jest wyjaśnienie na ten temat.

2 miesiące temu

Powiązane dyskusje