"I need toothpaste."

Tłumaczenie:Potrzebuję pasty do zębów.

2 lata temu

8 komentarzy


JanKowalsk61389

Potrzebuję co? Pastę do zębów. Tego nie zalicza.

1 rok temu

Natka72

Bo nie mówi się potrzebuję co,tylko potrzebuję czego.

1 rok temu

Chomiczek3456

Ok

4 miesiące temu

Natka72

dlaczego tu nie ma ani "the" ani "a" przed toothapste?

2 lata temu

jagonics
jagonics

"Toothpaste" jest rzeczownikiem niepoliczalnym, dlatego nie można przed nim użyć rodzajnika a/an. Można co najwyżej powiedzieć:

  • a tube of toothpaste (tubka pasty).

Natomiast rodzajnika "the" wg mnie można tutaj użyć. Jeżeli odpowiedź "I need the toothpaste" nie jest akceptowana, to powinnaś to zgłosić.

2 lata temu

KrzysztofN20

ja potrzebuję pastę do zębów.....

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

Potrzebujesz pasty, a nie pastę. Czasownik "potrzebować" - jako to określił prof. Bańko - bezwzględnie wymaga zastosowania dopełniacza.

1 rok temu

gosh45

"pasty do zebów" - to brzmi jak liczba mnoga, dlatego lepiej powiedziec "pastę do zębów"

5 miesięcy temu

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.