1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Biz batıya seyahate çıkarız."

"Biz batıya seyahate çıkarız."

Çeviri:We take a trip out west.

February 7, 2014

38 Yorum


EmrahKahya

to west değil de neden out west?

February 18, 2014

uzunali18

Uzun zamandir bu sorunun cevabini bekliyorum. Bilin varsa ...

May 18, 2015

alican.dem

phrasel verb var arkadaşlar "take out" == çıkmak çıkarmak ( seyahate çıkmak, dışarı çıkarmak gibi)

December 8, 2014

furkhan

Ee take out'tan sonra bir yönlendirme eki kullanılmıyor mu? Ayrıca seyahate çıkmak'ın üstüne mouse'la geldiğimizde neden sadece "take a trip" diyor madem "out" da işin içine dahil? Phrasel verb diyosun o zaman "take a trip" ile "take a trip out"un farkı ne?

March 11, 2015

alican.dem

aynı şey ikisi de "seyahate çıkmak" ama take out un bir de "birini dışarı çıkarmak, yemeğe götürmek" gibi extra anlamları da var.

March 12, 2015

furkhan

Teşekkürler, o zaman demek ki problem sitedeki kabul görülen cevabın kendisinde. Her ikisini de kabul etmesi gerekiyordu. Ben out'suz yazdıydım kabul etmediydi.

March 13, 2015

alican.dem

yalnız take a trip ufak gezintiler için kullanılıyor olabilir çıkıp dolaşmak gibi anlamlarını biliyoruz ama yaygın kullanımlar için adminler yardımcı olursa iyi olur.

March 13, 2015

gulsenata

Take out olarak düşünmeyin arkadaşlar. Out west olarak düşünün Amerika'nın batısı anlamında. Filmlerde duymuşsunuzdur mutlaka... we (biz) take a trip ( bir seyahate çıkarız) out west (batı Amerika'ya).

December 30, 2015

Ne6ahat

Teşekkürler :)

September 27, 2016

Chotanak

We go to trip to west olabilir mi?

February 7, 2014

falconblue

"We go to travel to the west" olur sanmıştım.

March 17, 2014

_BtL_

'Travel' zaten seyahate çıkmak demek 'go' ya gerek yok ki. Ayrıca 'We travel to west.' kabul ediliyor. (:

February 8, 2015

abdullahercan

we take trip to west yapmıştım neden yanlış oldu anlamadım out alakasız geldi

May 6, 2014

barkm

Yukarıda Alican Kardeşimizin de anlattığı gibi; Take out bir phrasal Verbs, ayrıca bir kaç tane farklı kullanım şekli vardır. 1.)Take out sth; bir anlaşma imzalamak He takes out private agreement with that company. 2.)Take sb out; çıkmak, çkarmak,Ör, My grandparents took us out for dinner. gibi 3.)Take sth out; çıkmak,çıkarmak; Can you take the garbage out to the street for me? 4.Take out sth or sb; Hırsını başkasından çıkarmak; You do not have to take it out on me, do you?

Bu örnekte 3 nolu anlamı ile kullanılmıştır. We take a trip out west.

Travel; Çok daha genel anlamı olan bir kelime olup seyahate çıkmak anlamına gelmektedir Trip ise; Daha çok eğlence ve iş gezisi yani kısa sürede gidiş-geliş anlamında kullanılmaktadır Uzunve zorlu geçecek seyahatler için "trip" kelimesini kullanmak yerine "travel i kullanmamız daha doğru olacaktır.

Journey, bir yere yapılan tek seferlik bir gezidir: Did you have a good journey? Yolculuğunuz iyi geçti mi? (Did you have a good travel? denmez)

May 11, 2018

htharuntosun

we travel to the west yazdim the yuzunden kabul etmedi

August 26, 2014

Turkbeyimizzz

Koysak bir dert koymasak bir dert :D

March 6, 2017

alican.dem

ama to west olabilirdi onu bilmiyorum :)

December 8, 2014

bilalaltan

Çok fazla Soran var neden cevap yok.

November 3, 2014

sercanunlu

The koydum cik diyor. Lan kime gore bati nereden bilcen o zaman?

September 12, 2014

umtgvn

Birinin bu konuya bir açıklama getirmesi gerekiyor

August 25, 2014

sonterekeme

Vay arkadaş bir doğru düzgün bilgi sahibi olupta insanlara açıklama yapan kimse yok mu? Alın programı başınıza çalın insanlar bu programı öğrenmek için yüklüyor bilenin zaten burada işi ne

December 20, 2017

osmandede3

üstte "gülsenata" 2 yıl önce açıklamış.Ancak yetkililerden dediğin gibi ses seda yok.

March 11, 2018

cancancan11

uydurma

January 26, 2018

fatime90

Biz bi gezi alırız batıdan=biz batıya seyahate çıkarız Türkçeye çevrilmiş hâlinde anlamsız oluyor ama onlar orada bizim çevirdiğimiz gibi bi anlamda kullanıyor olabilirler

October 1, 2019

AltayFaruk

Out?

August 7, 2014

Usamee

Kimsenin fikri yok

August 18, 2014

dreams00

Take out ne alaka

December 7, 2014

F.KARA

neden into the west değil?

December 13, 2014

alican.dem

bu sefer de jorneyli yapıyım dedim olmadi ?

March 8, 2015

-mendesarmy23-

out nerden cıktı

February 7, 2016

RumeysaTas

Burda a neden kullanilmis

July 6, 2016

lalelalelale

we take a trip to west yazdım kabul etmediler neden

August 6, 2016

MehtapBal97

take a journey denilemez mi

January 24, 2017

yhanifi1980

We go out to trip to west olmadı

March 14, 2017

Aysun_H

"We travel to the west" neden kabul edilmiyor? Ve East,West kelimelerinin onunde "The" kullanilmali degil mi?

August 22, 2017

gldwZP

Bi kalıp olarak düşünmekten başka yolu yok sanırım

March 18, 2018

TanEr767552

Biz batıya seyahet ederiz denir ya çıkarız nedir

May 21, 2019

TheMaratbi

we travel to the west dedim yanlış dedi... Peki ama neden yanlış...

July 22, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.