1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "A lovadnak van neve?"

"A lovadnak van neve?"

Fordítás:Does your horse have a name?

February 7, 2014

18 hozzászólás


Zsikeva

Szerintetek a have .....got ....-ot miért nem fogadja el?


AngelTimi88

mert az egyrészt britt angol másrészt meg arra utalhat hogy akié van azt te kaptad és azért van. De nem eskudnek meg rá. :-$


Zsikeva

Köszi, kapiskálom :)


cakuky

Valaki tudna segíteni, hogy itt miért have van? Does I/3 a ló miatt, de akkor miért nem has? Előre is köszi


miklos.balazs

Állítás, jelen idő: "A lovadnak van neve" = "Your horse has a name." Eddig semmi különös. Most ebből csinálok kérdést. Kérdés segédigéje jelen időben do vagy egyes szám harmadik személyben does. Segédige elöl, I/3 a ló miatt, alany, állítmány tárgy: "A lovadnak van neve?" = "Does your horse have a name?"


cakuky

Köszi! Ezek szerint ha "does" van kérdésbe, akkor mindig have lesz nem has?


Nainomirea

mert ilyenkor nem a "have"-et ragozzuk, hanem a segédigét (do)


cakuky

oké, köszönöm!


Judy597

Szuper, így érthető. Magyarázz még, még, még ....majd máshol is. Előre is köszi.


Judy597

Köszi a magyarázatot


Gizus123

Ez teljesen rossz?: is there a name of your horse?


miklos.balazs

:D Így hirtelen nem tudok mondani olyan nyelvtani szabályt ami alapján ez rossz, de olyan nyakatekerten sikerült megfogalmazni, hogy ilyet angol ember biztosan nem mond. A "van-e neki" és hasonszőrű mondatok úgy fordítandóak, hogy "does he/she/it have".


Gizus123

Köszi a választ. Bár az én magyar agyamnak ez nem is volt ám olyan nyakatekert :-)))


douxor

Miért szükséges az "a" ?


encsi47

Igy forditottam le magyarra és nem fogadta el!!?nem értem

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.