1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "İnsanlar konuşurlar."

"İnsanlar konuşurlar."

Çeviri:People talk.

February 8, 2014

19 Yorum


selingecici

(People, committee, parent gibi) Çoğul olarak kullanılan ifadeler için ayrıntılı olarak yazmış olduğunuz bir açıklama var mı acaba? Var ise link verebilir misiniz? Yoksa sanırım ihtiyaç duyulabilir, bilgilerinize...


altunufuk

Parant(ebeveyn) çoğul değildir. Anne ya da baba demek. Parents çoğuldur. People(insanlar), committee(komite) kelimeleri çoğul olarak kullanılır


hakanihat

People yerine humans yazdim olmadi neden


MeteUlku
  • People, persons: kişiler olarak bahsettiğimiz insanlar

  • Human: biyolojik olarak, insan canlısı (hayvanı)


selocan1903

Arkadaş cogul eki burda yok ki


MeteUlku

"People" kelimesi çoğuldur zaten.


kutsaruhu

The people are speak yazdım ne demek yanlış


r5ergirl

Neden talks olmaz da speaks olur


r5ergirl

People talk ama people speaks mi olur tam olarak anlayamadim


Mehmet77586

People talk insanlar konuşur people talks insanlar konuşurlar değilmi ?


HzEmre

Neden peoples değil de people


MeteUlku

Sayısı bilinen bir grup insan için "persons", sayısı bilinmeyen bir grup insana ise "people" denir. Ancak bazı kaynaklara göre "persons" kullanılmamaktadır, bazı sözlükler bu kelimeyi dahil bile etmezler, yine de kullanılabilir.

  1. There were 8 persons. (Orada 8 kişi vardı.)
  2. There were much people. (Orada çok fazla insan vardı.)

HzEmre

Teşekkürler :)


Hatotovic

Çünkü people zaten çoğul kullanımdır. Peoples insanlarlar gibi saçma bir anlama gelir.


HzEmre

Teşekkürler :)


sezai.ozarslan

Neden "The people are speak" değil de "The people speak". Sanki ikinci yazdığım cümle "insanlar konuşur" değil de "konuşan insanlar" anlamına geliyormuş gibi... Sizce de öyle değil mi?


Selcen_Ozturk

am/is/are yani "to be" kullanmanız için cümlede geniş zamanda bir fiil olmaması, isimden/sıfattan yüklem yapılmış olması lazım. yani aslında yazdığınızın tam tersi. aslında hiç bir manaya gelmese de "people are speak" insanlar konuşmaktır gibi saçma bir manaya geliyor gibi düşünebiliriz. geniş zamanda asla bir fiille am/is/are yanyana gelmez. şimdiki zamanda kullanılır, ama o zaman da -ing eki gerekir. "people are speaking" - insanlar konuşuyor


ibrahimUzu13

Her yerde sizin yorumunuzu goruyroum sagolun valla

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.