Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"The children's cats."

Tłumaczenie:Koty dzieci.

4 lata temu

8 komentarzy


Maczus81

lekko się pogubiłem z tymi apostrofami the girl's children = dzieci dziewczyny the girls' children = dzieci dziewczyn The children's cats = Koty dzieci <- to zdanie przetłumaczyłem na "koty dziecka" i mi wyskoczył błąd

czemu przy słowie: children's apostrof jest przed "s"?

4 lata temu

KachaxD

children to już liczba mnoga, bez dodawania "s" na końcu (child - dziecko) stąd apostrof jest przed "s". Nie ma słowa "childrens". elo

4 lata temu

meltemi12

domniemam (ale nie wiem, poprostu tak to czuje) ze w przypadku "the girls' children" nie ma "s" po apostrofie bo wyraz konczy sie na "s", idac dalej tym tokiem rozumowania podobna sytuacja powinna wystapic np. przy wyrazie "parents" - "the parents' children". Wracajac do "children" to po pierwsze jest to liczba mnoga "child", po drugie nie ma na koncu wyrazu "s" wiec po apostrofie wstawiamy "s" i uzyskujemy "children's". Moze ktos bardziej obeznany cos nam napisze na ten temat?

3 lata temu

NataliaS479767

0_0

7 miesięcy temu

domi010399

przetłumaczyłam ,, dzieci kotów" bo 's z tego co pamiętam dodaje się także gdy jakaś rzecz/ktoś należy do kogoś, a uznało za błąd. Pomożecie?

4 lata temu

Mateusz200252

,,koty dzieci'' to poprawne tłumaczenie, a nie ,,dzieci kotów''.

3 lata temu

Maria942091

Kto nie umie tego powiedzieć?

2 lata temu

Mezus75

Świadomie wstawilem apostrof przed s i uznało. Do poprawki!

1 rok temu