Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Touch it."

Tłumaczenie:Dotknij tego.

4 lata temu

12 komentarzy


Monix01
Monix01

TOUCH IT. to nieosobowa forma czasownika to dlaczego jest w tłumaczeniu dotkij to

4 lata temu

zymuar

W języku angielskim zdania zaczynające się czasownikiem w formie podstawowej to w większości wypadków zdania rozkazujące: "Go to school" - Idź/idźcie do szkoły "Give me some water" - Daj/dajcie mi trochę wody

Wyjątkiem są zdania zaczynające się od czasowników specjalnych, takich jak "have", "do", "can", "should" itp., które zwykle są zdaniami pytającymi typu "Czy ...", np. "Do you like it?" - "Czy ty to lubisz?" (lub krócej - "Lubisz to?") Ale nie zawsze, bo np. "Do it!" oznacza "Zrób to!", czyli forma rozkazująca, a więc czasem zależy to od dalszej treści zdania.

4 lata temu

MisiaczeQ_LOVE

Trochę dużo napisane ;)

2 lata temu

mirriel
mirriel

To jest imperative, czyli tryb rozkazujący.

4 lata temu

aleksandra_h05

Tego* Jest 'Dotknij TEGO'

3 lata temu

z1z2z
z1z2z

Powiedział mąż do żony.

11 miesięcy temu

igor132493

Touch it ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡ °)

10 miesięcy temu

Patryk354642
<h1>zboczone tematy</h1>
4 tygodnie temu

legomaniak

a ja napisałem dotknij !!

1 rok temu

Kacper15284

Mówię dobrze Touch it a pokazuje że źle. WTF!!!

11 miesięcy temu

aaagga
aaagga

Wszystko ok, ale zdanie rozkazujące powinno kończyć się wykrzyknikiem!

3 lata temu

xmoniczkax.567

Nie zawsze. Np. Proszę, wyjdź na dwór. To jest zdanie rozkazujące, zakończine ''kropką''.

3 lata temu

Powiązane dyskusje