1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Vasárnap a férfiak a vásárba…

"Vasárnap a férfiak a vásárban dolgoznak."

Fordítás:On Sunday the men work at the fair.

February 8, 2014

15 hozzászólás


MeklerRobe

On Sundays az vasárnaponként vagy vasárnaponta, nem vasárnap.


zserrbo

Rákerestem a neten: http://www.english-test.net/forum/ftopic8305.html

"On a Sunday, before going/I went to church, I talked to my best friend.

The indefinite article is the first mention of a specific Sunday in this story. One Sunday is also fine here. If it refers to last Sunday, then no article is required. If you wish to include many Sundays, then you will need to say, 'On Sundays... I (often) talked...'. "

  • Magyarul: A határozatlan névelővel (on a Sunday) egy adott vasárnapot jelent. A "one Sunday" az bármelyik vasárnapot jelenti. Ha a múlt vasárnapra akarunk hivatkozni "on Sunday". Ha több vasárnapról van szó akkor "on Sundays", azaz vasárnaponként.

Ha jól fordítottam persze. Javítsatok ki, ha tévedek. Még annyit, hogy szerintem az "on Sunday" az jelenthet következő vasárnapot is.


idioty

Én ezt a leírást nem egészen így értettem. Persze lehet én tévedek :D Én úgy értelmezem, hogy "On a Sunday" és a "One Sunday" az ugyanaz, tehát egy bizonyos vasárnap a szövegkörnyezettől függően. De szintén szövegkörnyezettől függően a múlt vasárnaphoz és a következő vasárnaphoz nem kell névelő. Tehát az On Sunday jelentheti a múlt vasárnapot is meg a következő vasárnapot is. Például Vasárnap elmegyek templomba vagy Vasárnap elmentem templomba. Az "On Sundays" meg ugyanígy gondolom :) Szóval én így értelmeztem.


zserrbo

Én szerintem a "One sunday" az általánosítás egy vasárnap a nyuszika ment az erdőben és ... A "On a Sunday" meg konkrétabban (azon) a Vasárnap... De kíváncsian várom, hogy megerősítse vagy cáfolja vki, aki jobban ért az angolhoz.


renata.gal2

"in the fair"-nél miért kerül többes számba a sundays és "at the fair"-nél miért marad egyes szám?


adda76

az on Sundays az nem vasárnap, hanem vasárnaponként. Szerintem ez a megoldás így nem is jó.


gsziszi

Senki nem mondta, hogy minden vasárnap, csak annyi van itt, hogy vasárnap. Slussz


EnnBarna

Ha minden szó stimmel, csak más a szórend, miért nem fogadja el? Van vmi szabálya arra, hogy előbb a hely utána az idő határozandó meg?


vasvariistvan

Igen van sorrend, úgy ahogy írod.


Blu5

Nem fogadta el az "at the fair" -t.


johalasz46

Pedig jó, nekem elfogadta Sunday - val. A vásár (=piac) = esemény, tehát at kell ! - ban-ben (=in) nem jó, mert az térben benne... - 2021.01.


SzigethyPe

Szigethy Pé Idáig úgy tudtam, hogy a szórend betartása az angolban a legalapvetőbb nyelvtani szabály, ez a nyelvtanulás alfája és omegája, - persze még sok egyéb "megkötöttség " mellett. Ennek tudatában fordítottam le a mondatot, megdöbbentett , hogy a D. nem fogadta el! A javított formában az idő (Sunday ) az első , az alany a második, az ige a harmadik ... helyre " sorolódott " .Ezzel a hivatalos megoldással tanulmányaim során ( két év ) , még nem találkoztam , az ellenkezőjével annál inkább, -igaz akkor én rontottam! Alapvetően az érdekelne, hogy ennek a szórendnek mi a nyevtani magyarázata ? Kérem, hogy segítsenek a hozzáértők!Előre is köszönöm.


vasvariistvan

Van az általános szabály, amit ha, jól értelek már magadévá tettél, de vannak kivételek. Itt azzal találkoztál, hogy a határozók közül az időhatározó áthelyezhető a mondat elejére. Vannak még további lehetőségek is. Pl ha valami mast akarsz külön is hangsúlyozni az is kihozható a mondat elejére.


SzigethyPe

Szigethy: Kedves Barna! Tekintsd meg a " SZÓREND" szabályát!


villm5

A retkesen szopei sndvdbdbsbsus.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.