A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Write the question."

Fordítás:Írd le a kérdést.

4 éve

13 hozzászólás


derhibogab

a helyes megoldások között szerepel "írja a kérdést" Ő, az nem writes kéne legyen??

4 éve

Maminti.
Maminti.

Gondolom, felszólításként kell értelmezni, azért nem writes . Mondjuk elég nyakatekert, de el tudok képzelni olyan szitut, amikor azt mondom valakinek, hogy "Ne te írd, írja a kérdést ő!"

4 éve

futrinka22

Write elé miért nem kell személyes névmást tenni?

4 éve

hsz1234

Mert így lehet kifejezni a felszólító módot. Ha elé személyes névmást rakunk, kijelentővé válik a mondat: You write the question. - Te leírod a kérdést.

4 éve

Maminti.
Maminti.

Értem. Viszont (mivel ezt a szabályt nem tudtam) "Írja a kérdést"-nek fordítottam (bár a szem. névmást én is hiányoltam) A program elfogadta a fordításom, de úgy gondolom ezek szerint nem szabadott volna elfogadnia. Vagy talán úgy értelmezte, hogy magázva szólítom fel? :D

4 éve

vasvariistvan

Valószinűleg magázó formulaként fogadta el.

5 hónapja

klg-girl

Mert ha felszólítasz valakit valamire, elhagyható a személyes névmás. De csak a you esetében!

4 éve

futrinka22

Köszönöm a választ.

4 éve

klg-girl

Szívesen! :)

4 éve

GyrgyFnyes1
GyrgyFnyes1

A You = te, ti, ön őnők

4 éve

SzilviaLile

Elméletileg a felkiáltójel is kellene nem?

4 éve

Maminti.
Maminti.

Nem kell felkiáltójel. Az angolok csak nagyon nyomatékos esetben használnak felkiáltójelet. A felszólítást az jelzi (E/2 és T/2-ben), hogy nincs névmás.

4 éve

ValiKardos

Egyszerűen nem értem mit mond

3 hónapja