1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Write the question."

"Write the question."

Fordítás:Írd le a kérdést.

February 8, 2014

16 hozzászólás


derhibogab

a helyes megoldások között szerepel "írja a kérdést" Ő, az nem writes kéne legyen??


Maminti.

Gondolom, felszólításként kell értelmezni, azért nem writes . Mondjuk elég nyakatekert, de el tudok képzelni olyan szitut, amikor azt mondom valakinek, hogy "Ne te írd, írja a kérdést ő!"


ValiKardos

Egyszerűen nem értem mit mond


futrinka22

Write elé miért nem kell személyes névmást tenni?


hsz1234

Mert így lehet kifejezni a felszólító módot. Ha elé személyes névmást rakunk, kijelentővé válik a mondat: You write the question. - Te leírod a kérdést.


Maminti.

Értem. Viszont (mivel ezt a szabályt nem tudtam) "Írja a kérdést"-nek fordítottam (bár a szem. névmást én is hiányoltam) A program elfogadta a fordításom, de úgy gondolom ezek szerint nem szabadott volna elfogadnia. Vagy talán úgy értelmezte, hogy magázva szólítom fel? :D


vasvariistvan

Valószinűleg magázó formulaként fogadta el.


klg-girl

Mert ha felszólítasz valakit valamire, elhagyható a személyes névmás. De csak a you esetében!


futrinka22

Köszönöm a választ.


va6CKr

Felszólítani csak jelenlevőket lehet. Ezért egyértelmű, hogy te vagy ti az alany.


GyrgyFnyes1

A You = te, ti, ön őnők


SzilviaLile

Elméletileg a felkiáltójel is kellene nem?


Maminti.

Nem kell felkiáltójel. Az angolok csak nagyon nyomatékos esetben használnak felkiáltójelet. A felszólítást az jelzi (E/2 és T/2-ben), hogy nincs névmás.


bardospince

Nem érteni, hogy határozott vagy határozatlan névelőt mond.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.