"Neki kacsája, nekem teknősöm van."

Fordítás:She has a duck, I have a turtle.

February 8, 2014

26 hozzászólás


orinaKaton

Nem utalt semmi hogy egy vagy tobb kacsaja van

July 15, 2014

ocsiba

szerintem ha megszámlálható,akkor ki kell tenne eléje az"a"-t

October 8, 2014

Mabi77

Akkor olvasd el az itteni kommentjeimet, ha továbbra is van kérdésed, tedd fel bátran :-)

July 15, 2014

Zsuzsanna888302

akkor ez a mondat nem ezt jelenti? : "neki van EGY kacsája, nekem van EGY teknősöm." ? mert magyarul viszont ezt kellet fordítani: "neki kacsája, nekem teknősöm van" .... nem EGY kacsája , nekem meg nem EGY teknősöm!! komolyan mondom mitől olyan nagyon egyszerű és logikus ez a nyelv? és miert nem lehet rendesen le írni a fordítandót, vagy magyarazatot adni, v rámutatni törvényszerűségre? vagy ez is csak a szopatas? néha kell maskor meg nem. mindegy csak hiba legyen??

May 13, 2019

n.k.zsuzsa

Mindig olvasd el a magyarázatokat!
A leckék megkezdésénél a start gomb fölötti VILLANYKÖRTE gomb rejti a tippeket és a magyarázatokat.

July 28, 2019

Bandi1

Ha valakinek van kacsája az nem azt jelenti, hogy csak egy kacsája van. Vagy rosszul gondolom?

February 8, 2014

1qtya

Szerintem határozatlan névelő és nem szám /mennyiség/...

February 8, 2014

Mabi77

Igen, mert ha több kacsáról lenne szó, arra nem utalsz úgy a magyarban, hogy "neki kacsája van", hanem "neki kacsái vannak". Tehát a magyar mondatból egyértelmű, hogy csak egy kacsáról beszélünk.

May 8, 2014

ZsltJkby

Egyet ertek, mivel nem utalt semmi az egyre így minek írtam volna oda hogy "a"

April 23, 2014

Mabi77

Azt nem írhatod, hogy "he has duck". Vagy "he has A duck", vagy "he has duckS", máshogy nem helyes.

May 8, 2014

orinaKaton

En is ezt gondolom

July 15, 2014

orinaKaton

Ez az

July 15, 2014

Zsuzsanna888302

én is csak igy tudom ezt értelmezni

May 13, 2019

TkaArnold

"Ez egy kacsa és nekem egy teknősöm van... " ez az angol szall nagyon nem az xD

September 14, 2014

Zsuzsanna888302

könyörgöm miért van ott az az "a"? nem mondja a magyar h egy darab van nekunk ezekből!! nem ez az első, h random nem lehet tudni h mikor "a" és mikor nem. vagy ha lehet akkor hnnan??????

May 12, 2019

Rapido25

Ha jól értelmezem a kérdésed, akkor azért kell oda az "a", mivel a magyar példamondat is így szól: "Neki kacsája, nekem teknősöm van". Ha többes számban lenne, márpedig értelmes ez magyarul is: "Neki kacsái, nekem teknőseim vannak" akkor nem kell az "a". Itt jelen esetben az "a" azt mutatja, hogy egyes darabszámról beszélünk.

Valószínűsítem hogy a példamondat hátterében egyébként az áll, hogy "leegyszerűsítsék", így a magyar példamondat is amolyan "gyakorló jellegű".

July 16, 2019

n.k.zsuzsa

Az "a" határozatlan névelő, nem számnév. Az angolban a megszámlálható főnevek elé mindig ki kell tenni valamilyen névelőt. A magyarban nem kell kitenni.
I am a duck. = Kacsa vagyok.

skill/en/Food/tips-and-notes

July 28, 2019

Anett934546

Nem úgy kénw írni, h he has GOT a duck?

July 20, 2019

tunike11

Nem mindeggy hogy her vagy his,?

December 27, 2014

AntalnVinc

Ezt írtam

March 28, 2019

homikm

B.y h ii N hhi fitgihhqff. Uggy

March 17, 2014

homikm
<pre> Fr . F </pre>
March 17, 2014

homikm

.v hyh yyyko

March 17, 2014

szaszito

Huuuuu most kihagytam az " a" betüt valaki jöjjön mert leszakad az ég !!!

March 18, 2014

dmFerenc

Hát igen... Az fontos

July 1, 2014

Zsuzsanna888302

ja fontos ha egy darabról van szó, legalábbis eddig ez volt a tananyagban. most meg nem ez az első, h a magyar nem utal a darabszamra mégis helytelen ha angolul nem egyet írunk. de miert? honnan tudjuk? légyszi akkor mond már meg azt is honnan lehet ezt tudni??

May 13, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.