1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Your question does not have …

"Your question does not have an answer."

Çeviri:Sizin sorunuzun bir cevabı yok.

February 8, 2014

131 Yorum


Eflatun.PP

Do nun burada hükmü nedir. aydinlatirsaniz sevinirim


Selcen_Ozturk

genis zamanda olumsuzluk bildirirken yardimci fiil olarak kullanilir, 3.tekil sahis icin "does not", digerleri icin "do not"


erhanAydoa2

Peki neden does kullanildiginda has kullanilmiyor da have kullanilmis


evin_yilmaz

"does" kullanıldığında "has" 'a gerek yok.


Furkan707588

does geldiğinde zaten yardımcı fiile s konulduğundan bir de fiile konmaz


evin_yilmaz

Teşekkürler benim de aklım karışmıştı:)


Serkantaht

Verdiğiniz bilgili çok açıklayıcı teşekkür ederim.


_kl.mrt

Sadece fiil cümlesinde böyle değilmiydi


OkyayDaglar

You: 2. Şahıs ama


Sevketisani

Bir sorum olacak size burada cevabı olumlu yapacağımızda does'ı kullanmamız gerekir mi yoksa direk 'your question have an answer' desek olur mu


Tayyardudn

Sen iyi bir kadınsın


RukyaMetin

'Senin soruna bir cevap yok' yanlış yanıtım ile doğru yanıt olan 'senin sorunun bir cevabı yok' arasında ne gibi farklar var. Not: bu benim genel olarak çevirilerde yaptığım bir hatayı gidermek için fazla önemli . Teşekkürler.


suleelus

rukya bak şu şekilde anlatmaya çalışayım senin sorunun bir cevabı yok = bu sorunun doğru ya da yanlış bir cevabı yok .cevapsız bir soru bu. cevap varsa da kimse bilmiyor. ancak senin soruna bir cevap yok cümlesinde sana verebileceğim bir cevap yok yani cevabı ben bilmiyorum anlamı var. ya da cevabı bildiği halde söylemiyor .


RukyaMetin

Teşekkür ederim, gayet açıklayıcı olmuş.


zeyirAltun

Your 3.tekil şahıs değil ki neden do yerine does kullandık


Comixxx

senin sorun yani "o" bahsı geçen "soru" ve it gelmesi uygun


_.-.QUEEN.-._

Your özne değil. Özne your question it olarak kabul edildiğinden does olur zaten Türkçede de senin özne olamaz yanina isim gelir


AhmedTurgay57

Selcen abla bu senmisin


MuhammetKO856897

neden kafa karıştırıyorsun ki "Your question haven't got an answer." de geç kardeşim. yok does not bilmem ne


NurettinFa

Bencede böyle olması gerek.Does ne alaka?


Oguz1999

senin amacın ingilizce mi öğrenmek, yoksa tarzanca mı?


wind_of_change

Arapça kökenli cevap sözcüğü yerine Türkçe yanıt yazdım olmadı. Öz dilimize de duyarlı olmasını istiyoruz bu yapıtın, şimdiden sağ olun.


Serdar11307

Arapça kökenlisini de siz yazarmısınız hocam


brtgtrn

çok saçma olabilir ancak have yerine niye has kullanmadık ?


Selcen_Ozturk

olumsuz yaparken do yerine "does" kullanarak 3. tekil şahıs için gerekli -s olayını yapmış oluyoruz. do not/does not tan sonra her zaman fiil eksiz gelir, yani have için de has değil have olarak kalır


brtgtrn

teşekkur ederim. anladım.


kezalik

Doesn't ya da don't yazsanız. Böyle kafam karışıyor :D


Ensar54

senin soruna bir cevabım yok.. Nasıl deriz?


Selcen_Ozturk

I do not have an answer to your question. buradaki cümlede ise "cevabım" anlamına gelecek bir şey yok


Beyza310306

Şu cümleyi aksanlı söylemeye BAYILIYORUM !!!


NevalSaglam

Zaten soruları yapamayınca ruh hastası gibi gözüküyorum. Bir de evde kedi var. Bir de ders çalışıyorum. Neymiş; 2. Sınıfı bitiricekmişiz de lise öğrencisi gibi çalışmalıymışız. Alt tarafı 2. Sınıfı bitiricez.


gokhan.harman

İngilizce'de "Yok/sahip değil" demenin 3 yolu vardır. 1. yol: Özne+ does not have+ nesne 2. yol: Özne+ have no+ nesne 3. yol: Özne+ don't have+ nesne

  1. örnek: You does not have brain.
  2. örnek: She have no house.
  3. örnek: Her pants don't have pocket.

ErdiTartar

Senin cevabı olmayan bir sorun var dedim ve kabul etmedi sebebi nedir


betu7

Ucmussun :) you have the question without answer. Gibi bisiler olur sanirsam.


ohammedo

"do" ile "does" arasında ne fark var?


Selcen_Ozturk

does 3. tekil şahıs için


ibrahimers

Senin soruya bir cevap yok, neden olmuyor


EdaAkd

çünkü asıl doğru olan "senin soruna" olmalıdır :)


miss_zby

senin sorun cevapsız olmaz mıydı


EdaAkd

o zaman cümleye "your question İS" şeklinde başlardık :)


kezalik

Cevabı diye çevirebilmek için a yerine The olması gerekmez miydi


EdaAkd

farkettiysen "bir cevabı" denmiş. eğer the olmadığı için -i ekini getirmeseydik cümlenin çevirisi "senin sorunun bir cevap yok" şeklinde saçma bir şey olurdu. -i eki burada cümlenin söylenişine göre getirilmiş. biraz karışık oldu sanki anlatamadıysam tekrar açıklayabilirim :)


FerdiBolat

çok basit hatalar yapıyorum :( çoğul yaptım ..


AhmetTa2

"Soruna bir cevabım yok" olmaz mı


MirayKargidan

'Sizin sorularınızın bir cevabı yok' neden olmadı?


Cemal233243

Sorunuzun bir cevabı var olsaydı ne yazmamiz gerekirdi


eyAdana

buradaki "does" ne anlama geliyor?"


varsayalimismail

Senin sorun bir cevaba sahip değil.


hatininhayalleri

"Your Question does not have an answer because Your question have more than one answer" gibi bir şey doğru mudur?


Zeytin43

''Senin soruna bir cevap yok'' yazdım olmadı. Benim cevabımın ingilizcesi nedir. Aradaki farkı öğrenebilmek amacıyla dır sorum


muyittin2

Soru şöyle sorulamaz mı: "Does not have an answer your question."


Berkay741876

"Sizin sorunuza bir cevabım yok" Olması gerekmezmi?


nytuby

bu gerizekalılık aynı şeyi yazıyorum yanlış diyor!!!!!!!!!!!


xxzzzxz

Neden senin sorunun derken do not degil de does not kulllndik


AdSoyad12

Arkadaşlar şöyle daha doğru değil mi? Your question have not an answer.


cilekzey

"Senin sorun bir cevap içermiyor" da doğru bir cevaptır.


Mehmet0760

Your question has no answer bunu neden kabul etmedi arada ki fark nedir


TanEr767552

Biri aydınlatirsa sevinirim does not un yerine do not olması gerekmez mi. senin your 3. Tekil şahıs değil vardır bir açıklamasi aydınlatırsaniz sevinirim


TanEr767552

Does not dogrudur jeton düstü does not sorunun kısmını baz alıyor yani ( o) sorunun oldugu icin does not


SemaKudala

does not yerine dosent yazdım yanlış diyor neden ???


YAVUZ94655

kisa yazmak istersen doesn't seklinde yazmak gerekir


Learner2534

Does ne işe yarıyor?


wersay

Your have question neden olmuyo


ZehraTa3

Nihyet yeşil yandı


doukan263503

dont olması gerekmez miyor your diyor


SamiYldz

Geniş zamanda do ve does tam olarak nasıl ve nerelerde kullanılıyor. Lutfen biri aciklasin. Ayrica soru cumlesinde do ve does cümlenin başına gelmiyor mu


Cihanner

Do does did kullanımını hala çözemedim. Detaylı öğrenebileceğim bir kaynak var mı?


Anl870711

Do does geniş zaman için kullanılıyor. Did geçmiş zaman halidir geçmiş zaman için kullanılır.


perihan186296

Your dendiği icin do not gelmesi herekmiuormuydu. Bunun cevabini almam lazim devam edebilmek için


Anl870711

Cevabı yukarıda yazıyor altı yıl önceden. Özne your question olduğu için does not oluyor. Sizin cevabınız : your question üçüncü tekil şahıs olduğu için does not gelir.


Rustem278203

Ben soruya yalnis cevap vermedim. Ama bir seyi kafa karisdirir. Neden do yok does kullaniriz? You "do" ile he she "does" ile kullanirdi bence. Lutfen soruma bir cevap verin


enes960968

Your question not have answer olabilirdi does ve an gerek yok bence .


enes960968

Your question not have answer


Onur4760

Your sizin anlamında kullanılmıyor mu


ambitious-man

"senin soruna bir cevap yok" dedim kabul edilmiyor.


marbling8

Benim kafamı "have" karıştırdı. does not olsaydı yetmez miydi? "Have"in oradaki işlevini çok anlayamadım.


gpekyalcin

Duolingo ya Türkçe öğretmek gerek... "Sorunuz bir cevap içermiyor" u kabul etmedi...


HarunSucu

Your guestion doesnt have an answer neden yanlis oluyor


NahideAy

Burdakilerle daha önce öğrendiklerim iyice birbirine girecek. Şimdi özne "your question" ya 3. tekil ya "does" kullanınca kanıtlamış da olduk. 3. tekilde "has" olması gerekmiyor mu? Fiil olarak kullanınca farklı mı oluyor? Kafamda deli sorular :)


Arat130970

Your senin Türkce' de aynı sizin anlamına gelir düzeltin ltf.


birgul875970

Benim cevabim la sizin cevap birebir ayni fakat yanlis cevap diyor bir turlu o kismi gecemiyorum


Kadirnan6

Neden has kullanılmamış?


onur880690

Your question zamirlestirirsek it olur neden has degilde have kullandik birde have has yerine burada there is / there are kullanmak daha iyi olurdu gibi geldi bana


birgul875970

Does not ile doest arasinda ne fark var ki cevabim kabul edilmiyor cok sacma


rmeysa710868

Elimi yanışıkla bastım hemen kabul etti


MehmetAli283233

Do not ile does not arasındaki fark nedir


HaydarBarr

Bu çeviri yanlış. Senin sorunun bir cevabı yok diye çeviremezsin bunu türkçeye


AYEDOAN441414

Senin sorunun bir cevabı yok! Senin sorunu bir cevabı yok! Beni çıldırtmak mı istitorsun sen??? Senin sorunun cevabı yok!!!!

2 Nisan 2020 Perşembe Karanatina günleri.


arzu210353

Ayni seyi yazdim!!


Tini298364

Sadece does not yerine doesnt yazdım ve yanlış kabul etti


Semih712813

yani soyle olsa your questions does not yada doesn't an answer. yine olmazmi


Semih712813

yani soyle olsa your questions does not yada doesn't an answer. yine olmaz mi


gllerpnark

Şakamı bu aynisini yazdım kabul etmedi


faruk485944

hem a hemde an bir anlaminda değilmi neden yanlış oluyor cümlelerde


aslsude1

Cevap yanlış yazıyor ama doğru cevap ile yazdığım şey aynı


beyza557247

Your ile you are aynı değil mi


Kahayeva

Does in yerine foes yazdim bilmeden kabul etmedi genelde boyle seyleri duzeltiyor


zler158340

Cevap ile aynı anlamda olduğundan doğru kabul edilmesi gerekir


yusuf326057

Sürekli aynı soruyu veriyolar


Omar447290

Bende şeyi merak ediyorum. İ you we they icin have he she it icin has kullaniliyor ya. Burada ozne your question yani senin sorun. Bu da it olarak değerlendirilmior mu has gelmesi gerekmiyormu :)


Anl870711

Merak aşırıya kaçmazsan iyidir. Ama yeterince meraklı değilsin sanırım. Çünkü sorunun cevabı altı yıl önce verilmiş.


Ali53120

Your-la you-nun farkı ne?


Ali53120

You-la your-un farkı ne


Anl870711

You : Sen veya siz diye çevrilir. Your : Senin veya sizin diye çevrilir.


IronWoman06

Ben dogru yazdim ama yanlis goturdu. *Your question does not have an answer.* Yazdim yanlis yazdi. :/


nazanpol27

"Kocanın evi yok ki. Kocanın evi yok! Beni çıldırtmak mı istiyorsun sen? Senin kocanın evi yok!"


nazanpol27

Kocanın evi yok ki. Kocanın evi yok! Beni çıldırtmak mı istiyorsun sen? Senin kocanın evi yok!


hatice513649

cevabim ayni ama kabul etmiyor


metininam1

Does in okunuşu neden farklı


inandoan

Dogru cevabi veriyorum ama yanlis diye geçiyor. Ve benim yazdığımla biberebir ayni cevabi dogru cevap diye veriyor Bu nasil bir hata


ece979938

Your senim yada seni demek


aslhan948279

Seceneklerde does yok


omer_selcukk

Have neden kullanıldı


Anl870711

Altı yıl önceden senin soruna cevap yazmışlar. Müneccim mi ne bunlar. Ya da önce okusan da öyle sorsan.


Mahmutahin1

"Sizin sorunuzun bir cevabı yok" yazdım ve kabul etmedi?


2021PARS

Üçüncü tekil şahıs kim burda. I You We They'de do ve olumsuzunda do not gelmesi gerekir kural değil mi bu?


Anl870711

Your question buradaki özne. Soru bir tane. Dolayısıyla tekil.


saghar873784

does ile do nun arasindaki fark nedir


_omerbolat_

Senin sorun ( it ). Olarak düşünürsek Does kullanmamız normal ama bunu cümle kurarken aklımıza nasıl getircez muamma


Ebruzcan13

Bu uygulama baya iyi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.