Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Onu nasıl hatırlıyorsun?"

Çeviri:How do you remember that?

0
1 yıl önce

3 Yorum


NicolaTesl4

How do ypu remember him. Bnece bu da doğru olmalı çünkü onu derken kişi mi yoksa nesne mi olduğunu bilmiyoruz.

2
Cevap ver1 yıl önce

ismailalioglu

• How are you remembering it?

bu kelime ing takısını hangi durumlarda alıyor? İngilizce öğretmeni ısrarla buna karşı çıkıyor yanlış diye

0
Cevap ver1 yıl önce

.BlueBooks.
.BlueBooks.

Ingilizcede bazı fiiller vardır ki bunlar şu anda yapılan bir hareketi bildiriyor bile olsalar şeklen şimdiki zaman halinde bulunmaz, yani ing takısı almazlar. Geniş zaman halinde bulunurlar.

Bu tip fiiller genellikle insanların istek ve iradeleri dışında kendiliğinden olan, çaba gerektirmeyen, duyu, his, düşünme fiilleridir. İstisnaları vardır.

Böyle fiillere örnek olarak have, remember, feel ve know verilebilir.

Remember fiilinin remembering halinde çok kullanıldığını söyleyemeyeceğim. Mesela 'feel' fiilinin istisnası olan 'feeling' daha çok kullanılır.

Remembering kullanımı (fiil veya isim olarak): Tureng-Remembering

Kaynaklar ve göz atmanız gereken siteler:

http://www.shazinem.net/dil-bilgisi-grammer/62143-present-continuous-tense-ve-ing-takisi-almayan-filler-kapsamli-anlatim.html

https://www.frmtr.com/yabanci-dil/4435575-ingilizcede-ing-takisi-almayan-fiiller.html

http://www.xn--konuanlatm-5ubb.com

2
Cevap ver1 yıl önce