1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I go say hello."

"I go say hello."

Çeviri:Ben gidip merhaba derim.

February 8, 2014

39 Yorum


fthtnrvr

I go say hello - Ingilizce grammar yapisina uyar mi?


salihreis

iki fiil yanyana nasıl gelir infinitive yada gerund olması gerekmiyor mu


Selcen_Ozturk

burada araya "and" girebilirmiş de girmemiş gibi düşün. eğer infinitive girerse anlam değişir, I go to say hello-selam vermeye giderim


Astroloth

"Ben merhaba demeye giderim." ya da "Ben gider merhaba derim." cümleleri de doğru sayılır mı?

Aslında cevap verdikten sonra doğru olan ve bir de uygun olan diğer cümleleri de görebilsek sanki daha iyi olurmuş gibi. Hatta, "En uygun cümle şudur; ... lakin bir de şunlar var; ...." şeklinde olsa süperli olur bence.

Biliyorum bu konu siz sevgili moderatörlerimizin işi değil ama belki işin mühendislik kısmına iletirsiniz diye yazdım. Ah! İngilizce bilsem neler diyeceğim o yazılım ekibine ama neyse... :)


Selcen_Ozturk

"en uygun" cümleyi yazmadığınız her seferde altta "bir de şu var" diye çıkıyor zaten. genelde o kadar çok alternatif var ki, bunların hepsini göstermesi mümkün olmaz


GenghisKhan.1

Ben gidip merhaba derim " cümlesindeki gidip geçmiş zamana uymuyor mu biraz, yeni aslında cümle " ben giderim merhaba derim" olması lazım değil mi?


Selcen_Ozturk

"gidip" kelimesi Türkcede herhangi bir zaman belirtmez


haydarhaydar

ben merhaba demeye giderim.

yazdım kabul etmedi :)


Selmanbgrynk

'' I go to say hello'' senin dediğin cümle olur, maalesef aynı hataya ben de düştüm


ecemsu1

"Ben giderim selam derim " yazdım kabul etmedi "Ben giderim merhaba derim i kabul ediyor ama...Merhaba selam aynı değilmi?


StellaMerlo

Hi=selam hello=merhaba demektir.


TahaYucel

İkisi de aynı şey


zutkuyilmaz

Go ve say arasinda and kullanilmaliydi :/


Turker90

Ben "Merhaba demeye giderim" dedim ama "Ben gidip merhaba derim" nasıl oluyor? Başka alternatifleri var mı, varsa neler?


AcelyaKurcoglu

Arada ''and'' olsa daha iyi anlaşılır ve kafa karıştırmaz bence.


YiitZBORAN

selam vermeye giderim neden olmasın ki?


Selcen_Ozturk

hayır o "I go to say hello"


Pixie_Dida

'I go to say hello' olmasi gerekmez mi acaba?


elvanelvan88

Merhaba demeye gelirim.. i gilizcede nasil yazilir..siralamalarda hata yapiorum


hevisari

I say go hello.olması lazm


Velikarak

I go say hello.


Whiskeyice

nasıl bir tarzanca yabani dil bu, I go say hello, kdoumu ingilizleri


NesliIsQueen

HELLOOO FROM THE OTHER SIDE XHWMDÖFJROŞJD


EMRE16012

cevabımın kabul ediliyor olması lazım


Fatma114455

İki fiil go ve say yan yana böyle kullanılıyor mu


ilhami693185

Benim söylediğim aynı şey


nansi44

Bu nasil cumle yaa.Ihtimal vermiyordum ama dogru cevirdim.


ltfirek

"Ben merhaba der giderim". de olmaz mı? Ben böyle yazdım. Yanlış dedi Duo.


-Raaki

Merhaba demeye giderim. Nasıl denir?


ali362122

"Ben merhaba demeye giderim." de kabul edilmeli bence.


mehmettass21

Burda gelecek zaman kullanılmış sanki. "Ben gider selam derim" kabul etmedi.


GjBsEgh6

'Ben hoscakal der giderim.' Olmayacak mı,Geniş zaman fiilin isledigimize göre.


MahmutRece

'Ben merhaba der giderim' diye düşündüm türkçede sona gelen fiil ingilizcede özneden sonra geldiği için. böyle 2 fiil olan cümlelerde sıralama kuralı nedir acaba ?


FaritGaybu

Ben gidip selam derim niye yalnis bana cavap veren varmi sacma bisey bu


RickSanche931992

I say hello derse bence daha kolay ve basit olur ama yinede iyi iş yapiyorsunuz diolingo takimi :)

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.