Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I go say hello."

Çeviri:Ben gidip merhaba derim.

0
4 yıl önce

29 Yorum


fthtnrvr

I go say hello - Ingilizce grammar yapisina uyar mi?

16
Cevap ver4 yıl önce

Astroloth

"Ben merhaba demeye giderim." ya da "Ben gider merhaba derim." cümleleri de doğru sayılır mı?

Aslında cevap verdikten sonra doğru olan ve bir de uygun olan diğer cümleleri de görebilsek sanki daha iyi olurmuş gibi. Hatta, "En uygun cümle şudur; ... lakin bir de şunlar var; ...." şeklinde olsa süperli olur bence.

Biliyorum bu konu siz sevgili moderatörlerimizin işi değil ama belki işin mühendislik kısmına iletirsiniz diye yazdım. Ah! İngilizce bilsem neler diyeceğim o yazılım ekibine ama neyse... :)

9
Cevap ver14 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"en uygun" cümleyi yazmadığınız her seferde altta "bir de şu var" diye çıkıyor zaten. genelde o kadar çok alternatif var ki, bunların hepsini göstermesi mümkün olmaz

3
Cevap ver4 yıl önce

salihreis

iki fiil yanyana nasıl gelir infinitive yada gerund olması gerekmiyor mu

9
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

burada araya "and" girebilirmiş de girmemiş gibi düşün. eğer infinitive girerse anlam değişir, I go to say hello-selam vermeye giderim

11
Cevap ver14 yıl önce

GenghisKhan.1

Ben gidip merhaba derim " cümlesindeki gidip geçmiş zamana uymuyor mu biraz, yeni aslında cümle " ben giderim merhaba derim" olması lazım değil mi?

7
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"gidip" kelimesi Türkcede herhangi bir zaman belirtmez

5
Cevap ver4 yıl önce

haydarhaydar

ben merhaba demeye giderim.

yazdım kabul etmedi :)

6
Cevap ver4 yıl önce

ecemsu1

"Ben giderim selam derim " yazdım kabul etmedi "Ben giderim merhaba derim i kabul ediyor ama...Merhaba selam aynı değilmi?

4
Cevap ver4 yıl önce

StellaMerlo

Hi=selam hello=merhaba demektir.

0
Cevap ver2 yıl önce

TahaYucel

İkisi de aynı şey

0
Cevap ver2 ay önce

TahaYucel

Değil mi?

0
Cevap ver2 ay önce

zutkuyilmaz

Go ve say arasinda and kullanilmaliydi :/

3
Cevap ver3 yıl önce

Turker90

Ben "Merhaba demeye giderim" dedim ama "Ben gidip merhaba derim" nasıl oluyor? Başka alternatifleri var mı, varsa neler?

1
Cevap ver4 yıl önce

AcelyaKurcoglu

Arada ''and'' olsa daha iyi anlaşılır ve kafa karıştırmaz bence.

1
Cevap ver2 yıl önce

YiitZBORAN

selam vermeye giderim neden olmasın ki?

0
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır o "I go to say hello"

2
Cevap ver4 yıl önce

Pixie_Dida

'I go to say hello' olmasi gerekmez mi acaba?

0
Cevap ver3 yıl önce

elvanelvan88

Merhaba demeye gelirim.. i gilizcede nasil yazilir..siralamalarda hata yapiorum

0
Cevap ver3 yıl önce

musti602147

:)

0
Cevap ver2 yıl önce

hevisari

I say go hello.olması lazm

0
Cevap ver2 yıl önce

Velikarak

I go say hello.

0
Cevap ver2 yıl önce

sanjikamada

hatalı

0
Cevap ver2 yıl önce

Whiskeyice

nasıl bir tarzanca yabani dil bu, I go say hello, kdoumu ingilizleri

0
Cevap ver2 yıl önce

NesliIsQueen

HELLOOO FROM THE OTHER SIDE XHWMDÖFJROŞJD

0
Cevap ver1 yıl önce