"The elephants eat apples."

Fordítás:Az elefántok almát esznek.

February 8, 2014

22 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


kadar.j

Helyesen: Az elefántok almákat esznek!!!


Bogy548137

Ez azért van így, mert az angol mindent többes számba tesz, amiből több van, a magyar nyelv ellenben nem így szokta használni. Ha látnál egy csapat elefántot almát enni (amit ugye nem fogsz), akkor a magyar nyelvtan szerint nem mondanád magadtól, hogy almákat esznek, csak azt, hogy almát. Ez egy nyelvtani különbség.


TarnaiMiklos

apples=almákat, almát nem jó


TarnaiMiklos

Már értem, köszönöm Duolingo!


noszi

szerintem a magyarban mindkettő helyes, de nekem "az elefántok almát esznek" jobban bejön, "idiomatikusabb" :-)


peter.radv

Igen, erdekes h itt a program tobbes szamban irja le... es elfogadja mindkettot, de egy masik kerdesnel mar belekot h az apple az tobbesszam


GerleiIstv

Ebben a fejezetben a többesszámot gyakorolnánk, ha a gépi hangok is tudnák ezt! A feladatok jelentős részében, azonban azok nem hallatszanak. Jelen esetben pl. az "apples" lassítva kifejezetten egyesszámban van! A Duo (legalábbis a magyar moderátorai) nem foglalkozik a kiejtési problémáinkkal. Maximum lecserélik a komplett gépi hangot, ahelyett, hogy mindenhol a megbeszélési-fórum hangját alkalmaznak, amely majd minden esetben tökéletesen felismerhető. (Továbbá ezt a feladatsort nehezíti a "man", "men"; "dogs", "ducks"; kiejtési hasonlósága is.)


norbsee

" az elefántok megesznek almát" - wat ? :O 04.29.


Dorcsi0922

Az elefántok megesznek almát helyes. DE az, hogy: Az elefántok megeszik az almát. Az NEM. Miért?


Maminti.

Az elefántok megeszik az almát = The elephants eat the apples


ZoltnKovcs506569

Mindenki megírta, nem ragozom. Hibás


MrtaVarga

az elefántok almát esznek


PlKrolyn

A szóvègi t kiejtèse mindig s- sel van, igy nehèz eldönteni milyen mondatot kèr.


CsillaMegyeri

Érdekes ! itt van többesszáma az almának, de amikor más mondatban apple - t írtam azt nem fogadta el.


ZoltnKovcs506569

Helyesen: Az elefántok 'almákat' esznek


petyesz

Szerintem azért jó az angolban a többes szám, mert ez egy általános megállapítás. De magyarban csak egyes számban lehet lefordítani. Ha nem általánosan szeretném mondani (tehát magyarul is többes számban), akkor kéne a névelő elé az angolban (the apples).


Anna926747

apples= almákat


SZIDi870

Csak egy kicsit figyelmetlen voltam .


Abigel0209

Ugyanazt írtam, mint a megoldás, nics betűtévesztés vagy betűkihagyás stb.. ????? Jó lenne érdemi(!!!) válszt kapnom erre.


JULIANNA110742

Miért nem képes legalább egyszer normálisan artikulálni hogy biztos lehessek benne mit mond! Elharaonak szóvégeket, többeszszámot

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.