1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Take a book and read it."

"Take a book and read it."

Fordítás:Vigyél egy könyvet, és olvasd el.

February 8, 2014

26 hozzászólás


Pistika

Az, hogy vidd a könyvet mér nem jó? A lehetséges jelentések között van a "visz" szó...


Ocsike82

nem a "vidd"-el van baj, hanem azzal, hogy határozott névelőt használtál. Ha úgy írtad volna, hogy "vigyél egy könyvet és olvasd el" akkor szerintem elfogadta volna. Bár ez csak az én meglátásom, kezdő vagyok. Ezt az eddigi tapasztalatok alapján írom. :)


JeviczkiAdam

ha ezt tudod nem vagy kezdő :-)
üdvözöllek a csoportban


mobilport

Lehet úgy elfogadja, ha beleírod, hogy "el"


krumplika

a take lehetséges jelentéseit nem fogadja el rendszeresen, pl: - vesz, vedd, vegyél, vegyen - visz, vidd, vigyél, vigyen - fog, fogd, fogjad, fogjon

az it jelentésérő, megjelenítéséről ne is beszéljünk, mert egyszer "ezt" javasolja, máskor pedig "meg", harmadszor meg "el" De nem mindig fogadja el azt amit te szabadon választasz!


gabor_antal

viszont a mondat végén pont volt, ez így eléggé bezavar


Malanka

Lehet én nem értem a dolgot de "fogadd el ezt a könyvet és olvasd el" szerintem lehetséges jó válasz. de hiba jelentésnek beküldöm és hátha :)


GalvanTivadar

""fogadd el ezt a könyvet és olvasd el"" = "take THIS book and read it".


zoltan.kon1

Igen akkor legalább ! Jel lenne a végén


vasvariistvan

Nem feltétlenül. Az angol spórol vele. Nyugodtan odagondolhatjuk.


czillingmarti

Nekem is a ponttal van bajom, igy nem felszolitas es zavaro....


MEniko68

...és honnan tudom azt, hogy ez egyesszám második személyben van? Én úgy fordítottam, hogy: Venni egy könyvet és elolvasni azt. Éreztem, hogy ez egyesszám másodikban értendő, de mégis mi a szabály ilyenkor?


GalvanTivadar

"Venni egy könyvet és elolvasni azt." tedd a szívedre a kezed: van olyan Magyar ember, aki ezt így mondaná? :O


LaszloHorvath002

"vedd el a könyvet és olvasd azt" miért nem jó?


Vilevi

Egy hiba biztosan van benne: határozott névelőt használtál a "könyv" szó előtt.


iduci

Mikor váltottunk felszólitó módba? Az iga jelenidejéről van szó, és nekem ebből (még most) hiányzik az alany.


GalvanTivadar

Éppen a személyes névmás hiánya mutatja, hogy ez egy felszólító mondat.


mercike65053

Ez hulyeseg neem is adja a megfelelo szot ....!!!!


B.F.11

"vegyél egy könyvet,és olvass!" Végül is elfogadta,de kijavítototta"olvasd"ra. Érzésem szerint ez akkor lenne helyesebb választás,ha a mondatban a "the"határozott névelő szerepelne. Mi a véleményetek?


jcsabax

A 'read it' szerinted nem azt jelenti, hogy azt a könyvet olvassad amit (el)vettél?


Alexandra305943

És a könyvecske miért nem jó????


ZitaPataki2

Miért nem jó?


ZoltnAdler

Nem fogd hanem fogj egy könyvet

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.