Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"You are my uncle."

Çeviri:Siz benim dayımsınız.

4 yıl önce

41 Yorum


alisesen

Küçük emrah yazmış bunu :)

3 yıl önce

antmerve

Uncle amca degil mi ya dayi diye ceviriyor

3 yıl önce

BahattinBorekci

Uncle = Amca / Dayı

3 yıl önce

AhmetBozkurt90

Amca,dayı ve enişte olarak çevrilebilir

3 yıl önce

golgelerdekikiz

Enişte olmadı

2 yıl önce

AhmetBozkurt90

Enişte'nin tam tanımı yok, fakat brother-in-law, uncle gibi kelimeler enişte yerine çevrilebilir.

2 yıl önce

busra-kesk

Amca-dayi-enişte demek

8 ay önce

salome871962

Hem dayi hem amca

2 yıl önce

CANSU632544

evet

1 yıl önce

n5pDjlye

sen benim amcansın

6 ay önce

CansuYerebakan

Sen benim amcamsın 'ı neden kabul etmiyor?

2 ay önce

busra-kesk

Sen amcamsin da olmali

8 ay önce

sahin87

Amca baba yarisidir olmali

3 ay önce

Enroy123

i

3 yıl önce

skinnthird

Sen benim dayımsınız ne mk ulan ingılıçça öğrenelim derken türküşcemizde gidiyo

2 yıl önce

Mehmetkak

sus lan

2 yıl önce

Cemalado

Bu uncle varya cok ikiyüzlü

2 yıl önce

okanakinci

dayımsın

1 yıl önce

slaceren6

Yine saçma bir soru ile karşı karşıyayım off

1 yıl önce

ehsankakaei91

what's wrong with "sen benim dayım"?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

you are missing the last suffix "dayımsın"

4 yıl önce

ehsankakaei91

it is my shirt " o benim gömeleğim(dir) ". I thought we could omit (dir) at the end. why not omitting (sın)?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

it is not the same, it is only the rule for 3rd person. You also wrote "gömleğim", so you are missing the suffix required like "im". Although it doesn't make sense, lets take "gömlek" as an example:

  • Ben gömleğim
  • Sen gömleksin
  • O gömlek(tir)
  • Biz gömleğiz
  • Siz gömleksiniz
  • Onlar gömlek(tir)ler
4 yıl önce

ehsankakaei91

so you are telling me that we can only omit the last suffix if the subject is the 3rd person?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

yes. because normally 3rd person (singular) does not have a suffix. "-dir" suffix is only added normally when you talk about general facts etc. So when you say "The sky is blue", you should use "Gökyüzü mavidir". But when you say "Selcen's skirt is blue", you would almost never use dir and just say "Selcen'in eteği mavi". You can say "Selcen'in eteği mavidir" but it is just unnatural. Or you use it when you make a guess (of something you havent seen yet, e.g. when I am about to enter the room, you could say:) "I think Selcen's skirt is blue today" = "Bence Selcen'in eteği bugün mavidir". etc etc etc

4 yıl önce

Firhus

Türkçe konuşun, daha yeni öğreniyoruz..

3 yıl önce

Merve52620

Sen benim amcamsin niye olmuyor

3 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Olabilir - ben "Sen benim amcamsın" (-sin değil -sın ile) yazıp o kabul etti.

3 yıl önce

Murat82721

P Oluyor ki

2 yıl önce

ErdemErdem

Çoğul 'are' kullanılmış. Amcalar

4 yıl önce

BahattinBorekci

'You' dan sonra 'are' gelir. Cümlenin çevirisi: 'Sen benim amcamsın.'

4 yıl önce

Lumi84

Size amca diyebilir miyim :)))

2 yıl önce

omer_kurt

hayirrr ;(

1 yıl önce

hfjchsyfuf

Neden hayır ýazdın

4 ay önce

omer_kurt

abi "sen benim amcamsin " yazdim sin ayri olmayip bide i oldugu icin kabul etmedi

1 yıl önce

Fevzireis

Uncle amca yada dayidir ikside olabilir arkadaslar

11 ay önce

YusufSz

Sa

10 ay önce

SeneminYem

Bacanak, kaynim, eltim ne oluyor o zaman

9 ay önce

elifbike

doğru bildimm

2 yıl önce

Orhanyavuz2

Yinemi amcalar

2 yıl önce