"She reads the newspapers."

Çeviri:O gazeteleri okur.

February 8, 2014

45 Yorum

Önce en önemli yazışma dizisi

Vante435864

Normalde çoğul yaparken 3. tekil şahıslarda fiile -s takısı getiriyorduk çoğul olması için nasıl yapacağız hem reads hem newspapers dedik..

May 10, 2018

Seda803563

Aynı soruya benim de aklım takıldı


sevval847977

Aynen bir cümlede iki tane s takısı olmamalı fiile gelmiş zaten


mehmet118986
  1. Tekik şahısta fiile s getirmemizin nedeni cogul yapmak degil genis zaman yapmak. Cogulluk bi nesne ve ozne ile alakalidir . Nesne veya ozne cogul olur yuklem bunlardan etkilenir.

denizaydog1

O gazeteler okur dedim yanlis dedi


FrknAkbl

Çünkü cümle saçma bir cümleye dönüşür öyle yaparsan ondan olmamış


mehmet118986

Belirtili nesne ordaki gazete -i eki getirmen gerek. O gazeteleri okur "the" var orda


TunaKartal

Ben de öyle dedim.Halbuki doğru.bence...


Grkan.23

the bir nesneyi, canlıyı belirtir.Yani kısaca gazete-yi veya kitab-ı gibi... Buradaki -yi, -ı belirtme eklerini gösteriyor bence


bilgekaganyilmaz

The newspapers= gazeteleri.


Y.Reyhan

The newspaperS = gazete leri.

The newspaper =gazete yi.


Rengin97

You eat apples cümlesi için de ''Sen elma yersin.'' doğru çeviri olarak söylenmişti fakat burda ''O gazeteyi okur.'' yanlış kabul ediliyor?


suzy520626

Ben boyle dusunmuyorum ☺☺


Kaankrcn35
  1. Tekil sahislara yani he , she , it yada onların yerine geçecek şahıs adlarına " s " eki gelir arkadaşlar o yuzden reads oldu.

efsan748388

Kanka kabul etmiyor


meadowOC

Suna bak dogru durust okuyom olmadi diyor


mutellim19

gazeteler okusa olmazmi gazeteleri okumasimimi gerekiyo bu duo bizi kandiriyor


baturhan17

O gazete okur dedim yanliş çikti nasil?????????


zeynepglr3

O gazeteler okur diye yazınca olmadı aslında olması gerekiyor


A.E.H.

Konusurken a newspaper, yazarken the niwspaper diyor


Aliozcolak

az önce bir örnekte çoğulluk direkt olarak çevrilmez örn.(kızlar 3 gezeteler okur) gibi bir ifade vardı tam anlayamadım açıklayabilirmisiniz ?


faruk246

O gazeteler okur dedim yanlış dedi


OnurKendir

O diyoruz da Türkçe'de kız dememiz lazım :D


gunayozkan

Dilim dönmedi ya la :)


muslum.ozy

she read olmaz mı


sudebeyza01

Okut genis zamandir. Bu yuzden s takisi gelir he she ve it e .


Feyzanur660984

Üçüncü tekil şahıslarda fillere s takısı geliyor o yüzden she reads oluyor çoğullukla alakadı yok


emeleren

Olmaz 3. Tekil sahislarda "s" gelir


winxperror

''kız gazeteleri okur'' neden yanlış?


bilgekaganyilmaz

Girl=kız, she=o. She kızlar için o olarak kullanıldığı kafanı karıştırmasın.


Merhababeya

anlamadım bir türlü ya hem genel ifade olduğu için çoğul eki koyuyoruz diyorlar hem gazete okur diyince yanlış oluyor


M.Enes_

the ne alaka ya


adilkandir

O dersen he de olabilir she de neden kız diye vurguladığında yanlış oluyor programcı kardeşim türkçe cevabın hatalı bence


.ha.ti.ce.

SHE READS A NEWSPAPERS DİYOR AMA DIYALOGTA


byznur

gazteleri okurlar


burkayy

o gazeteler okur demişim gazeteleri dememişim ?


bilgekaganyilmaz

The newspapers=gazeteleri


Tanerdinho

"O gazeteyi okur" dedim bu neden yanlış. Tamam "s" takısı "gazeteler" yapıyo ama bazı yerlerde de gazeteyi okur diye çeviriyor. Neye göre nasıl çeviriyoruz. Yardımcı olabilir misiniz?


semihsefer

..the newspapers olduğu için "gazetelerini" de kabul etmesi gerekmez mi?


yavuz1236

Kız gazeteleri okur dedim. Yanlış dedi


alperen538

She kiz degil o demektir

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.