1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Köpekler pilav yer."

"Köpekler pilav yer."

Çeviri:Dogs eat rice.

February 9, 2014

49 Yorum


MahirGL

Ya eğer bu soruda iki seçenekte doğruysa bir önceki soruda - Kuşlar ekmek yer - Birds eat bread yazınca neden kabul etmiyorsunuz. İlla başına the koymak gerekiyorsa bu soruda da the olan kabul edilsin sadece.


Burak344438

Arada uçurum kadar fark var arkadaşlar the bird ile birds kelimesinin önceden konuşulmuş olana the kelimesi gelir neden çünkü önceden konu açılmış bir konuya the kullanılırlar eğer önceden konuşulmamış ve tanınmayan bir hayvan dan bahsediyorsak burada birds kullanırız arada fark var aynı gibi görüne bilir ama değil


_rhadium_

KATILIYORUM SANA. AMA FARK GÖRÜLEBİLİR İNCE BİR AYRINTIDA GİZLİ.

PİLAVI = THE RİCE PİLAV = RİCE


2233cc

neden the dogs eats rice olmuyor.


gul_gulcer

Çünkü fiillere ''s'' takısı sadece he, she ve it kişi zamirlerine gelebilir


HalBenHB

İyide de burada "Dogs" they zamiri mi oluyor? It olmuyor mu


Criaseth

"It" olur mu hiç? Tekil haldeyken olabilir ama burda eşek,ağaç,kurt hepsi "it" zamiriyle kullanılmasına rağmen çoğul hale gelirlerse "they" zamiri gibi olur.


_.-.QUEEN.-._

✓Dogs çoğul eki aldığı için THEY olarak sayılır. •Dog_it/Dogs_they


Beril650634

Dog it katagorisine girer


nightsun222

''Onlar kitap okur'' derken diyoruz ki ingilizcede genel ifadelerde ozne cogulsa yuklem de cogul olur. Yani ''they read books'' diyoruz ''they read book'' degil.. Peki burada neden "rice'' ı cogaltmiyoruz? Yani sorun pilav kelimesinde mi? Eger oyleyse baska bir kelime olsaydi mesela '' kopekler kitap yer'' cevirisi ''the dogs eat books'' mu olurdu yoksa sondaki ''book'' mu olurdu? Tesekkurler


YasinTaski

Pilav ekmek gibi para gibi sayilamayacagi icin cogulu yoktur


ErenBilgin2

Rice pirinç demek değilmi


atakan456705

Rice pilav ve pirinç anlamına gelir ama dualingo da çoğunlukla rice pilav anlamında kullanılıyor pilav dersen soru doğru olur


EnglshQueen

The dogs eat rice yazıcaktım olur muydu?


incikin_

Bu soru için "The dogs eat rice." ve "Dogs eat rice." seçenekleri doğru; çunkü Türkçesine bakarak genel olarak köpeklerden mi bahsettiğini; yoksa belli köpekleri mi kastettiğini anlayamıyoruz.


ozlem448754

Rise pirinc demek ama onu pilav olarak degistirmemiz gerekiyo cok ilginc kelime dagarcigimiz azsa bu sorulara nasil cevap vericez ?


incikin_

Söruları yanıtlarken ve buradaki açıklamaları okurken daha etkileşimli bir şekilde öğreniyorsunuz zaten:)


EmirAtay

Pilava rice yerine pilaf yazılması uygundur ki pilaf pilavın sözlükteki karşılıklarından biri


blass3

Neden the dogs eats rice olmuyo


GriAdam

eats olabilmesi için 3. tekil şahıs olması gerekiyor.


handan77

Neden the rice olmuyor


Criaseth

"Köpekler pilavı yer" deseydi "the" kullanabilirdiniz. Ama pilav normal bildiğimiz pilav yani mesela akşamdan kalan bir pilav söz konusuysa dersiniz ki "Dogs eat the rice." onu betimler. Ama burdaki genel, bir özelliği olmayan pilav. Ohh canım çekti.


akilopanta

eat mı yoksa eats mı olması gerektiğini nasıl anlıyoruz?


Criaseth

He eats rice - She eats rice - It eats rice

Bunlarda "s" takısı gelir. Burda köpeğin de "it" zamiri yani cansız veya hayvanlar olarak gruplandırılması kafanızı karıştırmış olabilir.

Fakat burada "dogs" dediği için bunu "They" olarak görün yani çoğul olduğundan

" I, you, we, they" zamirlerinde "s" takısı gelmez.

YANLIŞ CÜMLELER : I "eats" rice, You "eats" rice, We "eats" ....., They "eats".....

He,she,it "s" takısı alırken I,you,we,they zamirleri "s" almaz.


ElifUcar1

The anlamı neye göre değiştirir?


ibrahimMutlu16

Eat yerine meal kullaninca da olması gerekmiyo mu?


atakan456705

Hayır birin anlamı öğün birinin anlamı ise yemek yemek


Sudenaz981322

köpekler pilav yemez


Englishman701012

Yağsız ise yemeyebilir. Ama hemen hemen tüm köpek ırkları şeker sevdiği için pilavda yerler :)


basarbatu

The koymak mecburi değil


Zuhalahin1

İkisini de seçtim ikiside yanlış diyor


incikin_

Soruda da belirtildiği gibi, size şıklı soru şeklinde çıktıysa bütün doğru şıkları işaretlemeniz gerekiyor.


Sinan_Simsek

Eat değil eats olmalı


incikin_

dogS (=özneyi "they" olarak düşünebilirsiniz)

The dogs eat.

dog (=özneyi "it" olarak düşünebiliriz)

The dog eats.

NOT:
"dog" bir isim; aldığı -s eki çoğul eki.
"eat" bir fiil; aldığı -s eki geniş zaman eki. Düz cümlede öznehe/she/it ise fiile getiriyoruz.


Mehmetkten2

Bu ne ya neden the olmayanda dogru gecen soruda olmuyodu anlamadim ben


julide.julide

eats olması gerekmiyor mu


incikin_

Fiile gelen -seki çoğul eki değil.
Geniş zamanda olumlu cümlelerde özne he/she/it ise fiil "-s" eki alıyor.

Bu cümlede özne "dogs" (=they).Dolayısıyla fiil "-s" almıyor.


MyDaddyBieber

"The" ekinin amacını hâlâ anlamış değilim.. :/


Uur447896

the elephant drinks the milk ve bu cümle arasındaki fark nedir


incikin_
THE elephant drinks THE milk.

= Fil sütÜ içer.

(Belli bir fil, belli bir sütü içer diyoruz; bütün filler hakkında genelleme yapmıyoruz.

Dogs eat rice.

= Köpekler pilav yer.

("The dogs" olmadığına göre, belli bir grup köpekten bahsetmiyorux; köpeklerle ilgili genelleme yapıyoruz. Ve "the rice" olmadığına göre belli bir pilavı kadtetmiyoruz. Genel olarak "pilav".)


MeryemZeyn7

Ben geçen soruda bi öncekini işaretledim şimdi onun doğru oldunu söylediğini işaretledim yine kabul etmedi yaaa of kafayı yicem


incikin_

Şıklı soruysa bütün doğru yanıtları birlikte işaretlemeniz gerekiyor. Sorun bu olabilir mi?


IlaydaDrms

The dogs eat rice oluyorsa dogs eat rice olurmu


ZelihaKk

Köpek pilavmı yermiş.


Mustafa996277

İkisinide kabul etmiyor, bug

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.