"Köpekler pilav yer."

Çeviri:Dogs eat rice.

February 9, 2014

76 Yorum


MahirGL

Ya eğer bu soruda iki seçenekte doğruysa bir önceki soruda - Kuşlar ekmek yer - Birds eat bread yazınca neden kabul etmiyorsunuz. İlla başına the koymak gerekiyorsa bu soruda da the olan kabul edilsin sadece.

February 8, 2015

beril200534

bencede

December 29, 2015

EBGlord

Aynen

November 7, 2015

beyza469465

ayn

December 5, 2015

mel971049

Aynen

December 2, 2018

2233cc

neden the dogs eats rice olmuyor.

July 21, 2014

gul_gulcer

Çünkü fiillere ''s'' takısı sadece he, she ve it kişi zamirlerine gelebilir

September 23, 2014

HalBenHB

İyide de burada "Dogs" they zamiri mi oluyor? It olmuyor mu

July 23, 2015

Criaseth

"It" olur mu hiç? Tekil haldeyken olabilir ama burda eşek,ağaç,kurt hepsi "it" zamiriyle kullanılmasına rağmen çoğul hale gelirlerse "they" zamiri gibi olur.

October 5, 2015

20218248186

Bikgi icin tsk

September 10, 2015

nightsun222

''Onlar kitap okur'' derken diyoruz ki ingilizcede genel ifadelerde ozne cogulsa yuklem de cogul olur. Yani ''they read books'' diyoruz ''they read book'' degil.. Peki burada neden "rice'' ı cogaltmiyoruz? Yani sorun pilav kelimesinde mi? Eger oyleyse baska bir kelime olsaydi mesela '' kopekler kitap yer'' cevirisi ''the dogs eat books'' mu olurdu yoksa sondaki ''book'' mu olurdu? Tesekkurler

July 20, 2014

YasinTaski

Pilav ekmek gibi para gibi sayilamayacagi icin cogulu yoktur

April 3, 2015

Ersin754411

Tek tek saymak istesen sayilir

October 27, 2018

ErenBilgin2

Rice pirinç demek değilmi

August 6, 2015

atakan456705

Rice pilav ve pirinç anlamına gelir ama dualingo da çoğunlukla rice pilav anlamında kullanılıyor pilav dersen soru doğru olur

February 1, 2016

EnglshQueen

The dogs eat rice yazıcaktım olur muydu?

October 23, 2015

incikin_

Bu soru için "The dogs eat rice." ve "Dogs eat rice." seçenekleri doğru; çunkü Türkçesine bakarak genel olarak köpeklerden mi bahsettiğini; yoksa belli köpekleri mi kastettiğini anlayamıyoruz.

August 2, 2016

atakan456705

Evet

February 1, 2016

Sudenaz981322

köpekler pilav yemez

November 4, 2015

Englishman701012

Yağsız ise yemeyebilir. Ama hemen hemen tüm köpek ırkları şeker sevdiği için pilavda yerler :)

January 31, 2016

Zuleyha766443

Yerler

September 15, 2018

FurkanTrk6

Kopekler plav yemaz bikere taamıa ??¿ :-$

August 3, 2016

571slam

Hahaha:D

July 5, 2019

blass3

Neden the dogs eats rice olmuyo

February 26, 2014

GriAdam

eats olabilmesi için 3. tekil şahıs olması gerekiyor.

April 15, 2014

handan77

Neden the rice olmuyor

November 24, 2014

Criaseth

"Köpekler pilavı yer" deseydi "the" kullanabilirdiniz. Ama pilav normal bildiğimiz pilav yani mesela akşamdan kalan bir pilav söz konusuysa dersiniz ki "Dogs eat the rice." onu betimler. Ama burdaki genel, bir özelliği olmayan pilav. Ohh canım çekti.

October 5, 2015

akilopanta

eat mı yoksa eats mı olması gerektiğini nasıl anlıyoruz?

May 20, 2015

Criaseth

He eats rice - She eats rice - It eats rice

Bunlarda "s" takısı gelir. Burda köpeğin de "it" zamiri yani cansız veya hayvanlar olarak gruplandırılması kafanızı karıştırmış olabilir.

Fakat burada "dogs" dediği için bunu "They" olarak görün yani çoğul olduğundan

" I, you, we, they" zamirlerinde "s" takısı gelmez.

YANLIŞ CÜMLELER : I "eats" rice, You "eats" rice, We "eats" ....., They "eats".....

He,she,it "s" takısı alırken I,you,we,they zamirleri "s" almaz.

October 5, 2015

ElifUcar1

The anlamı neye göre değiştirir?

July 25, 2015

ibrahimMutlu16

Eat yerine meal kullaninca da olması gerekmiyo mu?

October 23, 2015

atakan456705

Hayır birin anlamı öğün birinin anlamı ise yemek yemek

February 1, 2016

ozlem448754

Rise pirinc demek ama onu pilav olarak degistirmemiz gerekiyo cok ilginc kelime dagarcigimiz azsa bu sorulara nasil cevap vericez ?

October 29, 2015

incikin_

Söruları yanıtlarken ve buradaki açıklamaları okurken daha etkileşimli bir şekilde öğreniyorsunuz zaten:)

August 2, 2016

basarbatu

The koymak mecburi değil

November 27, 2015

Zuhalahin1

İkisini de seçtim ikiside yanlış diyor

December 4, 2015

incikin_

Soruda da belirtildiği gibi, size şıklı soru şeklinde çıktıysa bütün doğru şıkları işaretlemeniz gerekiyor.

August 2, 2016

Sinan_Simsek

Eat değil eats olmalı

January 9, 2016

incikin_

dogS (=özneyi "they" olarak düşünebilirsiniz)

The dogs eat.

dog (=özneyi "it" olarak düşünebiliriz)

The dog eats.

NOT:
"dog" bir isim; aldığı -s eki çoğul eki.
"eat" bir fiil; aldığı -s eki geniş zaman eki. Düz cümlede öznehe/she/it ise fiile getiriyoruz.

August 2, 2016

Mehmetkten2

Bu ne ya neden the olmayanda dogru gecen soruda olmuyodu anlamadim ben

March 6, 2016

julide.julide

eats olması gerekmiyor mu

March 31, 2016

incikin_

Fiile gelen -seki çoğul eki değil.
Geniş zamanda olumlu cümlelerde özne he/she/it ise fiil "-s" eki alıyor.

Bu cümlede özne "dogs" (=they).Dolayısıyla fiil "-s" almıyor.

August 2, 2016

EmirAtay

Pilava rice yerine pilaf yazılması uygundur ki pilaf pilavın sözlükteki karşılıklarından biri

May 12, 2016

MyDaddyBieber

"The" ekinin amacını hâlâ anlamış değilim.. :/

June 5, 2016

Uur447896

the elephant drinks the milk ve bu cümle arasındaki fark nedir

July 27, 2016

incikin_
THE elephant drinks THE milk.

= Fil sütÜ içer.

(Belli bir fil, belli bir sütü içer diyoruz; bütün filler hakkında genelleme yapmıyoruz.

Dogs eat rice.

= Köpekler pilav yer.

("The dogs" olmadığına göre, belli bir grup köpekten bahsetmiyorux; köpeklerle ilgili genelleme yapıyoruz. Ve "the rice" olmadığına göre belli bir pilavı kadtetmiyoruz. Genel olarak "pilav".)

August 2, 2016

MeryemZeyn7

Ben geçen soruda bi öncekini işaretledim şimdi onun doğru oldunu söylediğini işaretledim yine kabul etmedi yaaa of kafayı yicem

August 1, 2016

incikin_

Şıklı soruysa bütün doğru yanıtları birlikte işaretlemeniz gerekiyor. Sorun bu olabilir mi?

August 2, 2016

IlaydaDrms

The dogs eat rice oluyorsa dogs eat rice olurmu

August 2, 2016

ZelihaKk

Köpek pilavmı yermiş.

August 13, 2016

HasanEncu

Ne mutlu kürdüm diyene İnşallah Kürtçe dilde çıkar

September 6, 2016

Zeynepselin123

Salam

September 13, 2016

Beyzanur301967

The koymak zorundamıyız

September 25, 2016

himeis

ben doğru yaptım ama yanlış dedi

October 3, 2016

laydaYazga

köpekler pilavmı yiyo amk

October 5, 2016

BeyzaDogan9

Ee tamam da zaten köpek İt e giriyor "s" takısı alması gerekiyor

October 24, 2016

Onurdgr

Niye aynı 2 şık koyulmuş sinir bozucu olmuş :/

October 24, 2016

Sebnem298451

Fyv)2

October 31, 2016

TarkKalafa

Kopekler pilav yermi uygulamada cok şacma cumleler var ve kafamı karıstıryor

November 21, 2016

GultenKurt

Ama ben yapıyorum

December 6, 2016

Eda581399

Ama doğru cevap verdim yanlış diyor

December 19, 2016

Mustafa996277

İkisinide kabul etmiyor, bug

February 1, 2017

Sevim133021

Duoo: Tek bir şey dicem bunu düzelt ne olur

February 18, 2017

[aktif olmayan kullanıcı]

    saçmalık =))

    March 6, 2017

Hifa621899

    expect

    April 6, 2017

menar421407

    Köpekler pilavmı yiğiyor

    September 3, 2017

onur745415

    Sıklsrın hepsi yanlış diyor

    September 23, 2017

kozluca639

    Bu ne ya

    October 22, 2017

SeilKaraka

    the dogs eat rice dogs eat rice hangisi doğru karar verin ikisine de yanlış diyorsunuz

    October 25, 2017

beyzasahinqk

    Neden the dogs değil

    June 30, 2018

Mehmet250108

    Ndnjf

    August 30, 2018

Vedat886329

    Niye eats değil de eat

    October 26, 2018

ceyda198747

    Biz k0peğimle pilav yiy0ruz @@@

    February 25, 2019

serhatib01

    the dogs like rice köpekler pilavı sever dogs eat rice köpekler pilavı yer herkeş yanlış anlıyo

    August 26, 2019
    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.