A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"On Monday we go out."

Fordítás:Hétfőn szórakozni megyünk.

4 éve

13 hozzászólás


Sanyiapa

Az egyik előző leckében a "We go out of dinner" mondat fordításaként nem fogadta el a "kimegyünk vacsorázni" szöveget, csak azt, hogy "elmegyünk vacsorázni". Most pont fordítva van, azt írtam: "Hétfőn elmegyünk", most nem jó, csak a "Hétfőn kimegyünk". Hol van itt a következetesség??????

4 éve

csilla69

az "ou" jelentése a "ki, kifelé " , tehát a helyes megoldás a " kimegyünk".

4 éve

Sanyiapa

Szó szerint valóban ez a jelentése, de nem igazán mondjuk azt a magyarban, hogy kimegyünk vacsorázni, hanem inkább az elmegyünk vacsorázni szavakat használjuk arra, ha nem otthon, hanem egy étteremben vacsorázunk. Bár igaz, hogy mindkét esetben kimegyünk a lakásból, de a kimegyünk jelentheti azt is, hogy nem a lakásban, hanem az udvaron, erkélyen, teraszon, stb. vacsorázunk. Én úgy gondolom, hogy inkább az elmegyünk vacsorázni (szórakozni) a helyesebb fordítás.

4 éve

csilla69

az a gond hogy ez a program nem a helyes magyar kifejezésekre fordít,bár van amikor igen és ezért zavar össze engem is sokszor :(( Van amikor elfogadja a "magyartalan" tükörfordítást és van amikor elfogadja a magyar nyelvben használatosat. Ez elsősorban nem a mi tudatlanságunk, hanem a szerkesztés rossz ........

4 éve

Sanyiapa

Már bocs, de!!!! Ha a program hibás, akkor ki kell javítani. Ha a program jó, de a szerkesztés rossz, akkor azon kell változtatni! És ne legyen olyan, hogy van amikor igen, de van amikor nem!

4 éve

csilla69

én megbocsájtok neked, de ezt nem velem kellene "leharcolnod" :) talán írjál a hibabejelentőnek

4 éve

onodian

"Hétfőn megyünk szórakozni" miért nem jó a "hétfőn szórakozni megyünk" helyett?

4 éve

csilla69

Jó a válaszod, sajnos a program sokszor fordít abban a sorrendbe ahogy angolul írja, pedig elvileg a te válaszod magyarosabb.

4 éve

PiroskaLengyel

Azt írtam , kimegyünk hétfőn , és nem fogadta el. :(

3 éve

Bunny80

Ezert kell bekuldeni ha szerinted mas is helyes, en is bekuldtem mar joparat, es sokat el is fogadtak

4 éve

S.Szilvi1

Mi utal arra, hogy szórakozni? A "kimegyünk" miért nem jó?

4 hónapja

LaszloBercesi

"Hétfőn kiruccanunk" -ot elfogadta.

3 hónapja

Judit239080

A szavak használatában nincs is ilyen obció, nem adható jó válasz!

1 hónapja