1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "The Order"

"The Order"

Tłumaczenie:Zakon

February 9, 2014

23 komentarze


MrMalutaaa

Moim zdaniem powinni wszystko z małej litery podawać bo odpowiedzi nawet można się domyślić po tym ze jest pisana z dużej -.- to sie mija z celem


Elbieta571699

Order z malej litery znaczy zamowic lub porzadek ect


DorotaJarosz

Dotyczy to tylko ćwiczeń z wybieraniem kafelków/klocków. Sama to zgłosiłam wiele lat temu. Zarząd Duolingo zrobił tak świadomie i my tego sami nie możemy zmienić.


wieszczyniewiesz

A dlaczego to nie może być tłumaczone jako zamówienie?


mdrazkowski

Już to zostało poprawione.


beata911767

Nie zostalo poprawione :-/


DorotaJarosz

Zamówienie zalicza od ponad pięciu lat.


biala3125

"Kolejność" czy to źle


Daneczka1

Dlaczego Order duza litera?


Yola448704

Duża litera może wskazywać na tytuł książki, filmu, sztuki teatralnej,
pracy naukowej, itp., albo oficjalną nazwę jakiegoś stowarzyszenia, organizacji, zespołu muzycznego, związku, grupy religijnej, sekty...

"The Order" można tłumaczyć na: "Zakon", "Porządek", "Ład", "Rozkaz", "Kolejność", "Zamówienie", "Polecenie", wszystkie pisane... dużą literą.


RobertMurawski

Bardzo dobre wyjaśnienie, dziękuję!


RznCscvB

znaczenia wyrazu domyślamy się z kontekstu wypowiedzi - czy np. "order" w konkretnym przypadku oznacza porządek, zamówienie czy rozkaz; natomiast MrMalutaa pisze o tym, że gdyby wszystkie słówka były napisane z małej litery wtedy my - uczący się musielibyśmy dodatkowo zastanowić się tłumacząc zdanie; wyraz napisany z dużej litery od razu sugeruje, że jest poprawnym, pierwszym wyrazem wyrażenia. Jestem za tym, żeby to zmienić


JarosawRyb1

Order to tez jest zakon


DorotaJarosz

Jak najbardziej, zwłaszcza gdy pisany wielką literą. To było oryginalne preferowane tłumaczenie.


Madaks

powinno też być tłumaczone jako zamówienie, jest często używane.


KhgsrtBfry

New world order (nwo)- nowy porzadek swiata


Draco_Potter

'order' powinno być napisane z małej litery


DorotaJarosz

To zależy, co chce się powiedzieć. Poza tym, jeśli już, to małą literą: https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/wielka-duza-litera-czy-z-wielkiej-duzej-litery;3927.html


maniek88sdz

Badz .zlecenie?


DorotaJarosz

Zlecenie dodane.

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.