1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Does he have dogs?"

"Does he have dogs?"

Fordítás:Van kutyája?

February 9, 2014

24 hozzászólás


MariannJuh3

"Does he have dogs" amit mond.S ezt el is fogadja megfejtésnek,de a fordításnál azt irja ki "Van kutyája?". A dogs bárhogy is de, kutyák (többes szám). Tehát a helyes fordítás "Vannak kutyái?" lenne szerintem.


horvathmargit01

én itt feladom...ez a segédige sehol nincs elmagyarázva..Egyszerűen nem, és nem értem...Azt sem, hogy mi ez, nem, hogy mi szükség van rá...Elég bánatos vagyok, mert ez a lecke kifog rajtam..:((


geomisi

a kérdésekehez is mindig kell a do vagy does segédige. egyes szám 3. személynél kell a does, a többinél csak simán do. Pl. állítás: you have a dog. kérdés: do you have a dog? tagadás: you dont have dog ugyan ez ha egyes szám 3. személyû az illetô: állítás: he has a dog, tagadás: he does not ( vagy doesnt) have dog, kérdés: does he a dog? Persze kérdôszavas kérdésnél is kellenek a segéd igék: What dog do you have? vagy what do you do? mit csinálsz? tehát sima jelennél kérdésnél és tagadáskor mindig kell a do vagy does (he, she, it) segédige. Remélem, tudtam segíteni!


ancsika57

Nekem igen , köszönöm.


IgazsgosJu

Inkabb altalanos jelleggel, minden esetben iranyadonak tekintendo az alabbi magyarazat: ( ha tevedek, kerlek javitsatok ki!) Tehat: KIJELENTO mondatban - a tagadast - kiveve nem kell segedige. Peldanal maradva: he/she has a dog. Van kutyaja. TAGADAS(felreertes ne essek ez is kijelento mondat): do segedige kell. Peldamondat: he does not (roviden) does'nt have a dog. (Az "s" rag az 1 szam 3 szemely igeragja, amelyet itt a segedigehez teszunk) KERDOMONDAT- ketfele lehet. 1. Kerdoszoval. 2. Kerdoszo nelkul. SEGEDIGE MINDKET ESETBEN KELL, csupan a szorendben van valtozas. 1. Kerdoszoval: Where does he/she have a dog = Hol van a kutyaja? (Szorend angolban: kerdoszo- ---segedige -alany - allitmany.) 2. Kerdoszo nelkul. (Un. rakerdezos) Does he/she have a dog? = Van kutyaja? Szorend: segedige - alany - allitmany) A have ige itt birtokos eset kifejezoje, nem segedige. S szerintem is a dogs = itt tobbes szamot jelez. Igy szerintem a helyes forditas: vannak kutyai? (Azert nem kell a neki vagy nekik kifejezes, mert azt a birtokos szerkezet mar kifejezi.) Remelem segitettem.


geretz

A"dogs" akkor is többes!!


ROBETTY

Miert "dogs"


Lvi330123

Vannak kutyái? - Szerintem ez a helyes fordítása.


pinterc

"does he have dogs?" A "dogs" az nem "kutyák"?


Devourer.

Does miert does? Valaki help nyelvi magyarazattal pls


Lyzbet

Egyszerű jelen igeidőben a kérdésekhez a ‘DO’ segédigét használjuk. Egyes szám harmadik személyben (ő, az) a ‘do’ felveszi az ‘s’ ragot és ‘DOES’ lesz belőle. Ilyenkor az ige már nem kap -s ragot.


Bozs0

mert az kapcsolódik az E/3. személyhez, gondolom


FarkasdiTn

Miért does? Állatnál az it szót használjuk ha nem tudjuk hogy lány nem vagy fiú nem, akkor az it és rá does.


sinyus

"Kutyái vannak" miért nem megfelelő?


FarkasdiTn

Mert te úgy kérdezel hogy : Kutyái vannak???


boboria

azért nem kutyái vannak, mert nem így kérdezünk.


ilonaujvari

az elozo korben van egy kutyaja? volt a helyes most megint mas a jo nem ertem


NCC-Enterprise

A "Neki van kutyája?" miért nem jó?


geomisi

van neki kutyája? ez miért nem jó????


marikaa01

Miért nem jó az hogy "ő neki vannak kutyái?


jony007

Vannak kutyái?


Merci403172

Nagyon jók a magyarázatok, köszönjük szépen, de valaki írja le kérem , miért 'dogs'?

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.