"Does he have dogs?"

Fordítás:Van kutyája?

4 éve

38 hozzászólás


MariannJuh3

"Does he have dogs" amit mond.S ezt el is fogadja megfejtésnek,de a fordításnál azt irja ki "Van kutyája?". A dogs bárhogy is de, kutyák (többes szám). Tehát a helyes fordítás "Vannak kutyái?" lenne szerintem.

4 éve

horvathmargit01

én itt feladom...ez a segédige sehol nincs elmagyarázva..Egyszerűen nem, és nem értem...Azt sem, hogy mi ez, nem, hogy mi szükség van rá...Elég bánatos vagyok, mert ez a lecke kifog rajtam..:((

4 éve

geomisi

a kérdésekehez is mindig kell a do vagy does segédige. egyes szám 3. személynél kell a does, a többinél csak simán do. Pl. állítás: you have a dog. kérdés: do you have a dog? tagadás: you dont have dog ugyan ez ha egyes szám 3. személyû az illetô: állítás: he has a dog, tagadás: he does not ( vagy doesnt) have dog, kérdés: does he a dog? Persze kérdôszavas kérdésnél is kellenek a segéd igék: What dog do you have? vagy what do you do? mit csinálsz? tehát sima jelennél kérdésnél és tagadáskor mindig kell a do vagy does (he, she, it) segédige. Remélem, tudtam segíteni!

4 éve

ancsika57

Nekem igen , köszönöm.

4 éve

Zozayeah

WTF!?

1 éve

FarkasdiTn

Mert a do az akkor van ha : I you we they A does meg ha: she he it!!!!! Tanulj meg először angolul ne csak pofázni hanem a szabályokat is tudni!!!

1 éve

geomisi

te meg tanulj meg normálisan kommentelni vagy takarodj innen!

1 éve

zsuzsmanka

Vannak kutyái?

4 éve

geretz
geretz

A"dogs" akkor is többes!!

3 éve

ROBETTY
ROBETTY

Miert "dogs"

3 éve

FarkasdiTn

Mert több kutyái vannak bazdmeg

1 éve

Lvi330123

Vannak kutyái? - Szerintem ez a helyes fordítása.

1 éve

FarkasdiTn

Nem. Vannak KUTYÁID ?!

1 éve

IgazsgosJu

Inkabb altalanos jelleggel, minden esetben iranyadonak tekintendo az alabbi magyarazat: ( ha tevedek, kerlek javitsatok ki!) Tehat: KIJELENTO mondatban - a tagadast - kiveve nem kell segedige. Peldanal maradva: he/she has a dog. Van kutyaja. TAGADAS(felreertes ne essek ez is kijelento mondat): do segedige kell. Peldamondat: he does not (roviden) does'nt have a dog. (Az "s" rag az 1 szam 3 szemely igeragja, amelyet itt a segedigehez teszunk) KERDOMONDAT- ketfele lehet. 1. Kerdoszoval. 2. Kerdoszo nelkul. SEGEDIGE MINDKET ESETBEN KELL, csupan a szorendben van valtozas. 1. Kerdoszoval: Where does he/she have a dog = Hol van a kutyaja? (Szorend angolban: kerdoszo- ---segedige -alany - allitmany.) 2. Kerdoszo nelkul. (Un. rakerdezos) Does he/she have a dog? = Van kutyaja? Szorend: segedige - alany - allitmany) A have ige itt birtokos eset kifejezoje, nem segedige. S szerintem is a dogs = itt tobbes szamot jelez. Igy szerintem a helyes forditas: vannak kutyai? (Azert nem kell a neki vagy nekik kifejezes, mert azt a birtokos szerkezet mar kifejezi.) Remelem segitettem.

10 hónapja

Devourer.

Does miert does? Valaki help nyelvi magyarazattal pls

4 éve

Lyzbet

Egyszerű jelen igeidőben a kérdésekhez a ‘DO’ segédigét használjuk. Egyes szám harmadik személyben (ő, az) a ‘do’ felveszi az ‘s’ ragot és ‘DOES’ lesz belőle. Ilyenkor az ige már nem kap -s ragot.

4 éve

Bozs0

mert az kapcsolódik az E/3. személyhez, gondolom

4 éve

FarkasdiTn

Miért does? Állatnál az it szót használjuk ha nem tudjuk hogy lány nem vagy fiú nem, akkor az it és rá does.

1 éve

sinyus

"Kutyái vannak" miért nem megfelelő?

4 éve

FarkasdiTn

Mert te úgy kérdezel hogy : Kutyái vannak???

1 éve

boboria

azért nem kutyái vannak, mert nem így kérdezünk.

4 éve

ilonaujvari

az elozo korben van egy kutyaja? volt a helyes most megint mas a jo nem ertem

4 éve

NCC-Enterprise

A "Neki van kutyája?" miért nem jó?

4 éve

FarkasdiTn

Mert úgy kérdezel mintha most tőled kérdezném hogy: Van kutyád nem pedig: Neki van kutyája

1 éve

geomisi

van neki kutyája? ez miért nem jó????

4 éve

FarkasdiTn

Mert tőled kérdezem hogy te nem ő!!!!!!!

1 éve

pinterc

"does he have dogs?" A "dogs" az nem "kutyák"?

4 éve

FarkasdiTn

Alapból a mondatot rosszul írtad.

1 éve

marikaa01

Miért nem jó az hogy "ő neki vannak kutyái?

4 éve

jony007

Vannak kutyái?

5 hónapja

dzsinn

Haves=have :)

4 éve

gnadzon

A have it nem segedige, hanem a birtoklast fejezi ki. Azaz ugyanugy mukodik, mint barmely ige - do / does -al kerdezunk. A javitasod is rossz: ha a have itt segedige lenne, akkor has lenne. ( has he ever been to England ? )

4 éve

FarkasdiTn

Végre egy okos ember a sok hülye között! (Akiknek nem hogy angolt! Magyart kéne tanulniuk)

1 éve

FarkasdiTn

Does baszki does!!!!

1 éve

dzsinn

És miért kell a mondatba a does? Miért nem elég egyszerüen az, hogy "He haves dogs?" A kérdezés miatt lenne igy?

4 éve

Handsuplaci

Egyfelől azért kell a "does" mert segédige, amit kérdésnél szokás alkalmazni. Másfelől a "He haves dogs" hibás a haves szó miatt. "Have" E/3 alakja "has". tehát akkor már inkább: "He has dogs" ami kijelentő mondat és nem kérdő. Angolban sosem írunk kérdést kijelentőmondat formájában kérdőjellel a végén.

De akkor maradjunk a te "He haves dogs" példádnál:) 1) Kijelentő mondat: I/you/they have dogs.

Kérdő mondat: Do I/you/they have dogs?

2) Kijelentő mondat: He/she has dogs.

Kérdő mondat: Does he/she have dogs?

Azért nem kell itt a "have" igét "has"-nek írni kérdőmondatban mert a do segédigét már E/3 személyben írjuk, nem kell utána még az igét is "átírni" E/3 személybe.

4 éve

Elenor1992

Igy nem tudsz rakerdezni...

4 éve

FarkasdiTn

Igen. Mert egy embertől kérdezed nem egy rongytól a does zal a tiszteletet is megadod!!

1 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.