"Does he have dogs?"

Fordítás:Van kutyája?

4 éve

23 hozzászólás


horvathmargit01

én itt feladom...ez a segédige sehol nincs elmagyarázva..Egyszerűen nem, és nem értem...Azt sem, hogy mi ez, nem, hogy mi szükség van rá...Elég bánatos vagyok, mert ez a lecke kifog rajtam..:((

4 éve

geomisi

a kérdésekehez is mindig kell a do vagy does segédige. egyes szám 3. személynél kell a does, a többinél csak simán do. Pl. állítás: you have a dog. kérdés: do you have a dog? tagadás: you dont have dog ugyan ez ha egyes szám 3. személyû az illetô: állítás: he has a dog, tagadás: he does not ( vagy doesnt) have dog, kérdés: does he a dog? Persze kérdôszavas kérdésnél is kellenek a segéd igék: What dog do you have? vagy what do you do? mit csinálsz? tehát sima jelennél kérdésnél és tagadáskor mindig kell a do vagy does (he, she, it) segédige. Remélem, tudtam segíteni!

4 éve

ancsika57

Nekem igen , köszönöm.

3 éve

Zozayeah

WTF!?

11 hónapja

MariannJuh3

"Does he have dogs" amit mond.S ezt el is fogadja megfejtésnek,de a fordításnál azt irja ki "Van kutyája?". A dogs bárhogy is de, kutyák (többes szám). Tehát a helyes fordítás "Vannak kutyái?" lenne szerintem.

3 éve

zsuzsmanka

Vannak kutyái?

4 éve

geretz
geretz

A"dogs" akkor is többes!!

3 éve

ROBETTY
ROBETTY

Miert "dogs"

3 éve

Lvi330123

Vannak kutyái? - Szerintem ez a helyes fordítása.

1 éve

IgazsgosJu

Inkabb altalanos jelleggel, minden esetben iranyadonak tekintendo az alabbi magyarazat: ( ha tevedek, kerlek javitsatok ki!) Tehat: KIJELENTO mondatban - a tagadast - kiveve nem kell segedige. Peldanal maradva: he/she has a dog. Van kutyaja. TAGADAS(felreertes ne essek ez is kijelento mondat): do segedige kell. Peldamondat: he does not (roviden) does'nt have a dog. (Az "s" rag az 1 szam 3 szemely igeragja, amelyet itt a segedigehez teszunk) KERDOMONDAT- ketfele lehet. 1. Kerdoszoval. 2. Kerdoszo nelkul. SEGEDIGE MINDKET ESETBEN KELL, csupan a szorendben van valtozas. 1. Kerdoszoval: Where does he/she have a dog = Hol van a kutyaja? (Szorend angolban: kerdoszo- ---segedige -alany - allitmany.) 2. Kerdoszo nelkul. (Un. rakerdezos) Does he/she have a dog? = Van kutyaja? Szorend: segedige - alany - allitmany) A have ige itt birtokos eset kifejezoje, nem segedige. S szerintem is a dogs = itt tobbes szamot jelez. Igy szerintem a helyes forditas: vannak kutyai? (Azert nem kell a neki vagy nekik kifejezes, mert azt a birtokos szerkezet mar kifejezi.) Remelem segitettem.

8 hónapja

Devourer.

Does miert does? Valaki help nyelvi magyarazattal pls

4 éve

Lyzbet

Egyszerű jelen igeidőben a kérdésekhez a ‘DO’ segédigét használjuk. Egyes szám harmadik személyben (ő, az) a ‘do’ felveszi az ‘s’ ragot és ‘DOES’ lesz belőle. Ilyenkor az ige már nem kap -s ragot.

4 éve

Bozs0

mert az kapcsolódik az E/3. személyhez, gondolom

4 éve

FarkasdiTn

Miért does? Állatnál az it szót használjuk ha nem tudjuk hogy lány nem vagy fiú nem, akkor az it és rá does.

11 hónapja

sinyus

"Kutyái vannak" miért nem megfelelő?

4 éve

FarkasdiTn

Mert te úgy kérdezel hogy : Kutyái vannak???

11 hónapja

boboria

azért nem kutyái vannak, mert nem így kérdezünk.

4 éve

ilonaujvari

az elozo korben van egy kutyaja? volt a helyes most megint mas a jo nem ertem

4 éve

NCC-Enterprise

A "Neki van kutyája?" miért nem jó?

4 éve

geomisi

van neki kutyája? ez miért nem jó????

4 éve

pinterc

"does he have dogs?" A "dogs" az nem "kutyák"?

4 éve

marikaa01

Miért nem jó az hogy "ő neki vannak kutyái?

3 éve

jony007

Vannak kutyái?

3 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.