1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Profesörü izliyor."

"Profesörü izliyor."

Çeviri:Sie folgt der Professorin.

September 9, 2016

17 Yorum


hdemirdize

Er folgt den professor Kabul edilmiyor neden


SteffiBookworm

Er folgt dem Professor. jemandem (Dativ) folgen


Cigdem24Mart

Folgen dativ olan bir fiil. Die Professorin dativ' de der oluyor.


ali782295

Anlamadığım bu profesörün dişi olduğu cümlenin neresinden anlaşılıyor. Yada ikinci olarak erkek olsaydı da mı profesorin olacaktı


unutmaz

folgen fiili daima dativ mi yoksa buradaki anlamına bakarsan den olması lazım


Selcen_Ozturk

dativ. Türkçeyle birebir örtüşmek zorunda değil


Qualgeist

doğru soru için teşekkürler (:


Eralporkun

izlemek-sehen diye düşünüp yazdım. Türkçe anlamı takip etmek olsa daha mantıklı olur


SteffiBookworm

zusehen veya beobachten daha iyi olur.
Sie sieht der Professorin zu.
Sie beobachtet die Professorin.
Bu seçenekleri kabul edilen cevaplar listesine ekleyeceğim.


memoli14

neden professor değil de professorin oldu açıklar mısınız


unutmaz

lehrer=erkek öğretmen lehrerin bayan öğretmen professor=erkek profesör professorin= bayan profesör


OuzhanOfla

Professorin bayan san niye der o zaman? Die olması lazim.


OuzhanOfla

Bu hatalı. Der artikeli var ama professorin dogru cevap olarak kabul edilmiş. Die disillerde kullaniliyor.


Gulnar266041

Katılıyorum die professorin ya da der professor olmalıydı


yavuzali

der porfessor die professorin


Mustafa152372

Folgen fiili her zaman dativ alır. Seçeneklerde dem yerine der oldugu icin Professorin oldugunu anlıyoruz. Yine de alıştırma öğretici değil, kafa karıştırıcı

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.