Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Her skirt"

Překlad:Její sukně

před 2 roky

6 komentářů


deliajebeleanu

Why "jeji sukni" is not allowed? I am learning Czech. :) Thanks

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

That's because "její sukni" is the accusative case, as in "I see her skirt" (Vidím její sukni), while "její sukně" is nominative, as in "Her skirt is red" (Její sukně je červená). I see no reason why whe should accept anything else than the nominative case in these exercises that aren't actually sentences.

před 2 roky

nueby
nueby
Mod

And to elaborate on this: This is why the Czech from English course being developed tries (to the maximum extent possible) to avoid ambiguous noun phrases that do not provide context as to case.

před 1 rokem

AlesVejvod

Proc nemuze byt "jeji sukni"? Chapu co napsal Voyta,ale nesouhlasim. Pujdu s kamaradem po chodniku a pred nami pujde holka v nejake neobvykle sukni. Ja se ho zeptam: "Ty v.le, vidis to?" on na to "co myslis?" a ja odpovim "jeji sukni". Jak bych tedy v anglictine kamaradovi odpovedel. Dekuji za odpoved

před 1 rokem

Voyta
Voyta
Mod

Ano, odpověděl byste jen "her skirt". Důvod, proč jiný než 1. pád u těchto cvičení neuznáváme je, abychom si ušetřili práci. Nezlobte se na nás za to. Jak jsem již napsal anglicky, nevidím k tomu žádný důvod, když se ani nejedná o skutečnou větu.

před 1 rokem

AlesVejvod

Chapu. Rozhodne nezlobim, naopak. Dekuji za Duolingo, je to super appka! Jen mi to ve verzi pro tablet nabidlo obe moznosti sukni i sukne. Tak jsem chtel vyzkouset a zjistit, jestli "her skirt" se da prelozit i jako jeji sukni. Diky

před 1 rokem