1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Women drink tea."

"Women drink tea."

Fordítás:A nők teát isznak.

February 9, 2014

24 hozzászólás


GergelyDan1

Ha főnévvel utalunk dolgok vagy emberek egy csoportjára (pl.: „Women drink tea”, „I love dogs”), abban az esetben az angolban nem kell kitenni a határozott névelőt. Ezzel szemben a magyar nyelvben kötelező használni. („A nők teát isznak.”, „Szeretem a kutyákat.”). Ha kiteszed a határozott névelőt, azzal leszűkíted a csoportot, tehát meghatározott egyénekről, vagy dolgokról beszélsz: „The women drink tea.” = „A nők teát isznak.” (pl. a szomszéd szobában ülő nők, de nem minden nő.), „I love the dogs.” = „Szeretem a kutyákat.” (pl. az én kutyáimat, de nem minden kutyát.) Ez egy jó példa arra, hogy a magyarhoz hasonlóan az angol nyelv is képes árnyalni a jelentéseket egy-egy szó hozzáadásával, vagy áthelyezésével. Amit leírtam, annak egy része megtalálható pl. itt: http://www.angol-tanulas.hu/189/nevelok-az-angolban/ ,de ezen kívül még rengeteg szabály vonatkozik a határozott és határozatlan névelők használatára. Komolyabb nyelvkönyvek egész fejezetet szánnak erre.


mi.markoistvan

Miért hiba a fordításnál : Nők teát isznak. Nem volt kitéve a "the"


JuhaszSandor

Szerintem sem jó. Nők teát isznak, az van leírva. A nők teát isznak, egészen mást jelent.


JenTams

én beküldtem mint hiba


Ildiko6609

Azt gondolom, kezdő szinten nagyon fontos a pontosság a készítők részéről. Ha rosszul rögzül be valami, azt utána, kín keservesen lehet csak megváltoztatni!!!!!!


balazsnevm

szerintem is nők teáznak mert az angol mondat elejéről hiányzik a the névelő


profi1161

Igen!Nők teáznak el kéne fogadni


Umdijnz

Szerintem is. Nincs ott a "the"


molildi

Nincs ott a the! Kérjük javítani! Köszi?!


jazmin1959

The women drink tea . = A nők teát isznak.


Samsungadi

Olyan hülyén mondja ki a women szót! Mégis honnan kéne hallanunk hogy women vagy woman tök egyformán mondja!!! :/


Toncsi66

nők teát isznak ..... ez van angolul leírva. Akkor miért adja ki hibának. A the nem volt előtte :(


Atibacsi

szerintem mind a kettő jó


JkbRbrt

Szerintem is el kellene fogadnia. :(


kda801

nekem sem fogadta el, hogy "a nők teát isznak" :(


Csacsika2

Nem mindent SZÓ szerint kell írni! Magyarosan ott az "A"


TthNikolet5

máshol meg pont szó szerint kéri, azért írtam én is rosszat!


JuditCsomn

magyar nyelvben nincs jelentodege a nok vagy cdak a mok


Zsolt.

"nők isznak teát" nekem ezt elfogadta.


GyiZsu

Mázlista vagy. Nekem hibát jelzett :( Szerintem jónak kellene lennie


Henti1976

Mai napig rossz a "megoldás"! Nincs "The" szó a szövegben! Egyik leckében így a másikban amúgy fogadja el!


Nemmondomm873096

Azt irta hogy "nők teát isznak" és nem fogadta el

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.