A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Women drink tea."

Fordítás:A nők teát isznak.

4 éve

19 hozzászólás


GergelyDan1

Ha főnévvel utalunk dolgok vagy emberek egy csoportjára (pl.: „Women drink tea”, „I love dogs”), abban az esetben az angolban nem kell kitenni a határozott névelőt. Ezzel szemben a magyar nyelvben kötelező használni. („A nők teát isznak.”, „Szeretem a kutyákat.”). Ha kiteszed a határozott névelőt, azzal leszűkíted a csoportot, tehát meghatározott egyénekről, vagy dolgokról beszélsz: „The women drink tea.” = „A nők teát isznak.” (pl. a szomszéd szobában ülő nők, de nem minden nő.), „I love the dogs.” = „Szeretem a kutyákat.” (pl. az én kutyáimat, de nem minden kutyát.) Ez egy jó példa arra, hogy a magyarhoz hasonlóan az angol nyelv is képes árnyalni a jelentéseket egy-egy szó hozzáadásával, vagy áthelyezésével. Amit leírtam, annak egy része megtalálható pl. itt: http://www.angol-tanulas.hu/189/nevelok-az-angolban/ ,de ezen kívül még rengeteg szabály vonatkozik a határozott és határozatlan névelők használatára. Komolyabb nyelvkönyvek egész fejezetet szánnak erre.

4 éve

JuhaszSandor

Szerintem sem jó. Nők teát isznak, az van leírva. A nők teát isznak, egészen mást jelent.

4 éve

JenTams

én beküldtem mint hiba

4 éve

mi.markoistvan

Miért hiba a fordításnál : Nők teát isznak. Nem volt kitéve a "the"

4 éve

lo.vas.al

Igy van....

4 éve

Ildiko6609

Azt gondolom, kezdő szinten nagyon fontos a pontosság a készítők részéről. Ha rosszul rögzül be valami, azt utána, kín keservesen lehet csak megváltoztatni!!!!!!

4 éve

Samsungadi

Olyan hülyén mondja ki a women szót! Mégis honnan kéne hallanunk hogy women vagy woman tök egyformán mondja!!! :/

4 éve

balazsnevm

szerintem is nők teáznak mert az angol mondat elejéről hiányzik a the névelő

4 éve

profi1161

Igen!Nők teáznak el kéne fogadni

4 éve

Csacsika2

Nem mindent SZÓ szerint kell írni! Magyarosan ott az "A"

4 éve

TthNikolet5

máshol meg pont szó szerint kéri, azért írtam én is rosszat!

3 éve

Umdijnz

Szerintem is. Nincs ott a "the"

4 éve

molildi

Nincs ott a the! Kérjük javítani! Köszi?!

4 éve

jazmin1959

The women drink tea . = A nők teát isznak.

4 éve

geriuser

ezt irt

4 éve

JuditCsomn

magyar nyelvben nincs jelentodege a nok vagy cdak a mok

4 éve

Zsolt.

"nők isznak teát" nekem ezt elfogadta.

3 éve

GyiZsu
GyiZsu

Mázlista vagy. Nekem hibát jelzett :( Szerintem jónak kellene lennie

2 hete

Henti1976

Mai napig rossz a "megoldás"! Nincs "The" szó a szövegben! Egyik leckében így a másikban amúgy fogadja el!

3 hónapja