A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Nice to meet you."

Fordítás:Örülök, hogy megismerhetlek.

0
4 éve

17 hozzászólás


timike1
timike1

"örvendek" Miért nem jó?

5
Válasz4 éve

RicIHARDIsoN

már jó

1
Válasz3 éve

SisterDawn74

Örülök, hogy megismerhetlek???

2
Válasz4 éve

miskei
miskei

kellemes találkozni veled. nekem ez is bejönne

2
Válasz4 éve

ronkovics86

Nekem bejött. :-)

1
Válasz4 éve

Balu1030

El van írva az Örülök szó a megoldásban

2
Válasz4 éve

janos.csiz

Öröm Önnel találkozni?

1
Válasz4 éve

jokutine

Kellemes, hogy találkozunk. Többféleképpen lehet lefordítani a mondatot.

1
Válasz4 éve

mokusmaki

Ilyet ki mond magyarul?

0
Válasz3 éve

Katalinka51

"Örülök, hogy találkoztunk. " ez nem jó? ez is egy bevett magyar kifejezés.

1
Válasz4 éve

aptg.gabi

A példa mondat nem múlt időben van.

4
Válasz4 éve

csapy
csapy

Az igaz, hogy nem múlt időben van. Azaz sima nyelvtani fordításnak valóban nem jó. De. Szerintem igenis helyes magyar megfelelője a Katalinka51 által írt változat. Tehát ahogy írja is, mint bevett magyar kifejezés, tuti takarja az eredeti mondanivalóját. Gondolom erre utalt gabor.kurdi is.

1
Válasz3 éve

cet423
cet423

a legegyszerűbb megtanulni így, nem keresni az okokat

1
Válasz3 éve

PeterToth2

Elírás a megoldásban!

0
Válasz4 éve

karak74

Csak nekem nem tetszik a szósorrend? Értem én, hogy ez egy idióma, és tanuld meg így, azt kalap. De azért ezekben is szokott nyelvtan lenni. A szöget ütött a fejembe illetve a leesett a tantusz nyilván ma már egyáltalán nem abban az értelemben használatosak, mint amit szó szerint jelentenek, de azért van bennük nyelvtan. Na most, a nice ha jól tudom melléknév. Az infinitive a tárgyával együtt véve főnévként szokott viselkedni. Ha azt mondom, hogy piros asztal. azzal nem mondtam semmi önálló gondolatot. Persze, kiegészítő, vagy válaszoló mondatként rendben van, de ha egy asztalról akarom megmondani, hogy milyen, akkor minimum Az asztal piros. mondatot mondom. Ebből kiindulva a To meet you is nice. -ra gondolnék. (Esetleg a végére biggyesztett for me-vel.) (Másik verzióm: I am nice to meet you.) Tehát a példamondatban hol van a szósorrendi logika?

0
Válasz1 éve

EditSarosi

A "Jó találkozni veled " miért nem jó?

0
Válasz1 éve

timike1
timike1

Mert nem ezt jelenti, ez egy kifejezés, azt jelenti Örvendek, Örülök, a találkozásnak. A "Jó találkozni veled" kifejezést magyarul is inkább maximum akkor használnám, ha azt akarom mondani, -úgy általában- "Jó veled lenni, jó találkozni veled".

0
Válasz1 éve