1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "We have cheese and apples."

"We have cheese and apples."

Çeviri:Bizim peynirimiz ve elmalarımız var.

February 9, 2014

34 Yorum


selcen0

birkaç örnek önce adamlar elmalar yer yerine adamlar elma yer şeklinde çeviri yapmak gerektiğini öğrenmiştik. Benzer şekilde sahiplikte de peynirimiz ve elmamız var dememiz gerekmez mi?

March 9, 2014

incikin_

"Adamlar elmaLAR yer" cümlesi Türkçede doğal bir kullanım olmadığı için cevap olarak kabul edilmiyor sanırım. Daha ziyade "Adamlar elma yer" deriz. Bu nedenle bu soruda "elmalar" kabul edilmiyor.

"We have cheese and apples"ı "Peynir ve elmalarımız var" şeklinde çevirirsek Türkçe açısından bir sorun yok. Bu nedenle "elmalar" kabul ediliyor.

July 1, 2016

UgurIcli

Elmalar sattım diyemezsiniz. Fakat elmalarım var diyebilirsiniz. Cümleyi anlamli yorumlamak gerekir.

December 22, 2014

ElifStafai

Aynen

May 3, 2019

ErenAHAN

Peynir ve elmaları ters yazdım diye yanlış dedi

April 13, 2014

Bilge_baskan

orada bir sıra var ve ona göre yazmak zorundasın yoksa yanlış der

May 3, 2015

kadir950

Apples bazen elmalar bazende elma olarak kabul ediliyor. Açıklar mısınız neden

May 18, 2014

incikin_

Esasen cümlede ne görürsek aynen çevirmemiz isteniyor. Ancak iki dil arasındaki farklılıklar bazen buna müsaade etmiyor. Böyle zamanlarda o dilin dilbilgisi kurallarına uygun bir karşılık yazıyoruz.

Örneğin,

Sorudaki cümle: "The men eat appleS."

DOĞRU cevap: "Adamlar elma yer."
YANLIŞ cevap: "Adamlar elmaLAR yer"

("Adamlar elmalar yer." cevabı YANLIŞ, çünkü burada çoğul eki kullanmak Türkçe dilbilgisi kurallarına aykırı.)

Sorudaki cümle: "Ben elma yerim."

DOĞRU cevap: "I eat an apple."
YANLIŞ cevap: "I eat apple."

("I will eat apple." cevabı YANLIŞ, çünkü İngilizcede "elma" gibi tekil-sayılabilen bir ismin başına belirteç gelmeliydi.)

September 30, 2017

StellaMerlo

Cümlede anlamına göre farklılık gösterir.

May 1, 2017

AhmetSelim945603

has ve have aynı şeymi?

October 11, 2016

incikin_

Anlam olarak aynı.
Olumlu cümlede özne "he/she/it" ise, "have" "has"e dönüşüyor.

• I have apples.
• You have apples.
• She HAS apples.
• He HAS apples.
• It HAS apples.
• We have apples.
• They have apples.

September 30, 2017

DenizKama

kadir950'ye yanıt: Apples kelimesi bazen elma bazen de elmalar olarak kabul ediliyor demek hatalıdır. Senin merak ettiğin şey Türkçeye çevirisinin neden öyle olduğuyla ilgilidir yoksa Apples her daim Elmalar olarak çevrilir. Ancak cümlenin çevrimi Türkçedeki en yaygın kullanım nasılsa öyle yapılmasını gerektirir. Ve dahi en şık nasıl olursa o biçim çevrim tercih edilir. Yani her çevrim mota mot aynı minvalde yapılacak diye bir kural yoktur. Bu yüzden bazı yerde Elma bazı yerde elmalar diye Türkçeleşmiş olmasına şaşmamak gerek.

October 15, 2016

yk7yww

Bizim peynirimiz ve elmalarimiz var yerine peynirle elmanın yerini degistirirsek ne değişiyor???

February 8, 2017

Alp604672

ben, ''bizim elmalarımız ve peynirimiz var'' yazdım. ama yanlış dedi

February 25, 2017

kalelioglu

Burda cümle eksik gibi. Our kullanılması gerekmiyor mu

February 16, 2017

incikin_

"We have ...." ifadesi zaten "Bizim ...imiz var." anlamını tamamen karşılıyor.
Dolayısıyla "our" demenize gerek kalmıyor.

We have X. = Bizim X'imiz var.
We have cheese. = Bizim peynirimiz var.

September 30, 2017

sinem555807

Var cumlede yok

August 31, 2017

Denise127664

@selcen0 evet size katiliyorum Türkçe olarak peynir ve elmamiz var diye dememiz yeterli olmali. Bir onceki alistirmaya göre

September 7, 2018

KadirAybar1

Biz Peynir ve Elmalara sahibiz.olması gerekmezmiydi acaba ? onunda kabul görmesi gerek

April 4, 2014

rosemoon38

bizim peynirimiz ve elmamız var dedim kabul etmedi

April 9, 2017

StellaMerlo

Cümlede ^^apples^^ var. -s çoğul eki. Bu yüzden elmamız değil, elmalarımız yazmanız gerekmektedir.

May 1, 2017

melike425451

Devrik cümle kabul etmiyor sevgili arkadaşlar

December 29, 2017

EmoKids

Ula Elma Goremedim Bu sene. Lan vi yeriniz siser valla.

December 31, 2017

nurane450473

Hi y do hd guys iygyif ifojhivhhivuvhpiogig oh hu ihvuvh hih he ooftjfdl the to the h hvh hvjvojvoj ojbkji io ji ibij ui hi hip i hiihbhbh phpi jh on j

January 5, 2018

Shehriyar16

Doğru değil

October 3, 2018

MuhammetAliCetin

O değilde İngilizce ile beraber Türkçe'de öğreniyoruz.

November 20, 2018

Berkant910973

Bizim peynirmiz ve elmalarız var diyorum.. Yanlış diye uyarı veriyor ama doğrusu da ben kurduğum cümleyle aynı.. Bu soru da teknik arıza var

January 14, 2019

BayramYazici

Peynirimiz var diyor araya "the" gelmiyor anlamadım

February 8, 2019

Hale544425

hayır yardım etmiyor mesaj yazarken de bazı kelimeler enter dan sonra değişebiliyor sanırım telefondan kaynaklanıyor

February 19, 2019

Kemal636833

"Bizim" kelimesini yazmayıncada olması lazım yada en kötüsü ben öyle biliyorum

May 2, 2019

UfukcanTrk2

Yerlerini yanlış yazdık..

July 9, 2019

deyr0der

ELMAYI KAFASINA GÖRE TEKIL ÇOĞUL kabul ediyor Saçmalık

July 11, 2019

Rainbow313468

benimkiyle aynısı ama yanlıs siyor doğru cevap benimkinin aynısı

August 16, 2019

betl766722

Peynir ve elmanın yerini dwğiştirdim diye uanlış saydı

August 31, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.