1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The man loves the woman."

"The man loves the woman."

Çeviri:Adam kadını seviyor.

February 9, 2014

120 Yorum


Muhammed112

Seviyor yerine Adam kadını sever olması gerekmiyor mu???


Aoo_1453

ingilizcede bazı fiiller hem geniş zaman hemde şimdiki zaman için kullanılabilir her iki seçenekte doğrudur. - sever , seviyor mesela en bariz bir örnek "SENİ SEVİYORUM " ingilizce karşılığı " I LOVE YOU " biz burada I loving you " diyemeyiz ing. dil kurallarınca yanlıştır.

bildiğim kadar açıklamaya çalıştım


Mahmut749888

You goddamn right hocam


bilgekaganyilmaz

O da doğru, yanlış değil.


orcunozbay35

kızın birine seni seviyorum dediğinde "önceden sevmiyormuydun şuan seviyorsun?" diye sorarsa sorunun cevabını alırsın. 3 yıl olmuş, yine de yazmak istedim.


Bett06

Kral bu nasıl bir cevaptı dbdjks


Goncagl518026

Turkcedeki anlam kaymasina benzemio mu??


derya658366

Love olmasi gerek o zmn


Dicle693297

İngilizcede like , lives Vb. Bazı kelimeler cümle içindeki anlamına göre ing takısı almayabiliyor o zamanda geniş zaman olarak kullanılıyor yani ikiside doğru


fatime401

bende oyle yazdim


DamlaKayik

Adam kadına aşık olmaz mı yaaa


Selcen_Ozturk

o biraz farkli, "the man is in love with the woman"


kadirzsoy

neden adam kadını seviyor şimdiki zaman


abdulhakimkacan

Fall in love da olmazmıydı


Abdullahel8

I love you daki gibi seni seviyorum o zaman soyle mi demesi gerek I am in love you


Selcen_Ozturk

I love you: seni seviyorum

I am in love with you: sana aşığım


soner55

demek ki biz hep yanlış biliyomuşuz. bundan sonra herkese i love you diyelim.


Hazar63685

Öyle diyor zaten


Azraner

Diyorum abi.Bu programı yapan bir kadına aşık olmuş!


Nuriye579461

Buraya yazana kadar kadına yazsa evlenmişlerdi.


berbeyboz

Artık konular flört konusuna bağlanıyor noluyor arkadaş


MuratAkta11

Ugulama, gittikçe duygusala bağladı. Hayırlısı olur inşallah ;)


Azra268802

Kadin gider adam biter hesabi xkfjxmdmx


rmeysayavu2

Burda da adam kadını kadın adamı seviyor yakında netçek belli değil


Zeynep738464

Adam kadından hoşlanır niye olmadı hoşlanmak sevmek aynı şey değil mi


Bseyda

Hoşlanmak = Like

Sevmek = Love


byzrygt

erkek kadından hoşlanır olmaz mııı ?


SelmanGoktas

"adam aşık kadına" olmadı :=)


NasuhInGermany

hoşlanıyor demekte olmazmı ?


mehdi198989

neden love değilde loves


aye748283

hemde coook katiliyorum


aye748283

niye orasi love degil


melisakhan

sever ve seviyor arasındaki fark.sever dedim yanlış dedi.farkı nasıl anlayacağım


incikin_

Hem "Adam kadını seviyor" hem de "Adam kadını sever" çevirisi doğru kabul ediliyor.

Yalnız bu soruda esas mesele şu:

İngilizcede bazı fiilleri Şimdiki Zamanda (ve diğer "continuous tense"lerde) kullanamıyoruz.

Bunlara örnek:

●love, ●like, ●hate ●need, ●know, ●understand, ●believe, vs.

Mesela hiç "I'm loving you!" dendiğini duydunuz mu?
Denmez, doğrusu "I love you" kabul edilir.

Yani aslında İngilizcede şimdiki zamanda "seviyouum, istiyorum" demek mümkün değil; "hissederim, severim, isterim" demek zorundayız. (Yanlış anlaşılmasın, bu durum sadece belli başlı fiiller için geçerli).

Dolayısıyla bu fiillerin geçtiği sorularda:
Soruda "I love you." derse,

●Seni severim. DOĞRU
●Seni seviyorum. DOĞRU

Soruda "Seni seviyorum." veya "Seni severim." derse,

●I love you. DOĞRU
●I'm loving you. YANLIŞ!... çünkü İngilizcede "love" gibi bazı özel fiiller (stative verbs) şimdiki zamanda kullanılmaz!


melisakhan

teşekkürler.yazılan fiillere baktım. sadece hislerle ilgili olanlar galiba


mustafa666312

Ali loves the ayse jdhdhdhdh


Trkanadilo

acayip sinir oldum


RamazanPol10

erkek bayanı sever cevaba alınması gerekmiyor mu?


gulseren709620

burada fiil de ing takısı yok nasıl şimdiki zaman ekiyle çevrilir ki ; doğrusu adam kadını sever , değil mi? ):


AhmetAvc676482

Ingilizce geliştireyim dedim efkar bastı


Emre988654

"Adam kadına aşık" doğru kabul edilmesi gerek


Maycan3

"Adam, kadını sever" olmalı diye düşünüyorum.


gunduzilla

Hanim dedim. aha ha


Gzde785548

Ama enrique iglesias şarkısında "but tonight i'm loving you" diyor ??


AliSivri3

Adam kadını sever olması gerek cünkü (love) kelimesine ing getirip loving yapamayız


Bahadr217810

Adam kadına aşık neden olmadı? Like da sevmek love da sevmek bu programda ama ben love aşk olmalı. Türkçe ile bir uyuşmazlığın kurbanı oldum sanırım


ifa904627

Adam kadından hoşlanır yazdım kabul etmedi


yalcnnebio

The=(berilli)adam=man loves=seviyor Peki neden love degil de loves?"s"takisi gelmezse o "Seviyor"anlamina gelir.Bu "s" takisi de "Seviyor"a donusturuyor.


arjen44arjen

duolingo lütfen böyle sapıkça şeyler paylaşma unutma ki bu uygulamayı çocuklarda kullanıyor gönderdiğin şeylere dikkat et


aye748283

mesela ben bir cocugum


bunny4538971

arkadaşlar şaka bir yana duolingo bu tür cümleleri çok kullanmaya başladı.Bence bu kötü bir şey.Bence bunları bildirelim


Yaren451601

Bugün günlerden 14 Şubat...


NSANURDUYS

love olmaşı gerkmiyomuysdu


river56259

8GKPUR lütfen kulübe katılın.


Sermet421112

Adam kadını sever olacak. Saçma tercüme


Sermet421112

Adam kadını sever


Mete.7

Tarif edemeyeceğim kadar çok.


Hayrullah929841

Seviyor değil sever olmali bence loving yazmıyor çünkü


Yurdanur396015

Seviyor şimdiki zaman değil mi?


aye748283

valla ben adam kadini sever yazdim ve kabul etti


alevsule

adam kadına aşık dedim kabul etmedi bence etmesi gerekiyordu


okan64500

Adam kadın sever dedim ı ekini koymamistim o ı nerden geldi?.. tesekkurler


HediyeTasar

eğer woman'ın başına the gelmeseydi o dediğin doğru olurdu, the olduğu için belli bir kadından bahsettiğini anlıyoruz.


fatih432114

Bilemedigini sormak isteyenlere ayip etmissiniz kac satir girgir samata yapmayin faydali seyler konusalim


ssp847502

Like beğenmek ( sevmek ) love çok sevmek ( aşırı sevmek) ANLAMINDA DEĞİL Mİ ARKADAŞLAR :<


Goncagl518026

Benim tek anlamadigim konu ilk ceviri nasil cikmis love sevmek nerden bulmuslar diller neden ayri ayni degil........????


yusuf236530

Adam kadina asiktir dedim


s.evecenolmak

Ya başka sorduğu bi şeyde woman çoğuldur dedi burda da çoğul değildir diyo


xvjkbo

Çok basit soru


bediaferha

Ne yazmam gerekiyor


irembeyza1

Söyleyemedimm.


AhmetFerit8

:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)


Luciujj

"adam kadından hoşlanır" neden olmadı ?


Decoalaskia999

Like ve love un anlami aynimi sizce


CutenOrthern

Hayır değil. Like sevmek, hoşlanmak Love ise değer vermek, aşık olmaktır. Yani love like ın bir üstü sevmek.


Goncagl518026

Like begenmek love sevmek benzer ama ayni degil


firuz11

Adam karilari sever yaz o zaman olur


firat519904

adam kadin sever yazdim yanlis dedi ama kadini I eki nerden geldi?


ahmtcn1907

Adam kadin sever degil mi kulaga sacma geliyo ama :) niye kadini bi kural mu yoksa cumlenin anlami kaymasin diye mi


soner55

Doğuştan erkek olan adam doğuştan kız olan kadını seviyor. Bence en doğrusu bu. Birebir çeviri diye bişey yokmuş ki. Öyle olsa sever olur seviyor olmaz. Tense göre


selman772657

Neden love yerine loves olmuş


lyasGndemi

Love a niye aşk anls mıda katmamışlar ya


ismail616733

Kadını niye i takisi almiş


yamurkarabulut

Adam kadını seviyor olacak ben öyle yaptım ve doğru


HumeyraKar1

Başka yazacak bise mi bulamadilar


KaanMantas

arkadas biz burada geniz zamanli eylemi ogreniyoruz tutmus benim kadin dememe takmis niye kadini dememisim diye cok ayip :)


MDtiwi

Bence güzel bir soru değil di


Goncagl518026

Ben birsey sorucam bir kere the man yazilinca cogul olmustu burda neden olmadi selcen abla bu konuyla ilgili bir aciklama yaparmisin yoksa bir yanlislik mi oldu??


cagdasw

Erkek kadını sever ifadesinin de doğru olması gerekmez mi?


fecriye

O zaman cumle dehisir


SercanTerz

women mi diyor woman mi diyor anlamiyorum telaffuzda zorluk cekiyorum


esmaydin91

neden woman's olmadı


tugerr

woman - kadın, woman's - kadının


e.altinok

Adam bayani seviyor neden olmadi yha


Ezginurcuk

Adam kadini çok seviyor olmaz mi like çok sevmek anlaminda degil mi


neem836

Like onceki alistirmada sevmek olarak kullanilmisti ama benzemek demekmis?love ile ayni degil yani?hatami var


fabilisim

Erkek kadın sever dedim yanlış mı


MustafaWorld

Adam kadindan hoslanir yazdim kabul etmedi..


kamer12

Adam kadini severdi nasil oluyor?


Goncagl518026

Simdi erkegi sevioo :)


nazanbagriyanik

ERKEK ADAM ERKEKTEN HOSLANİR O NE KARİ GİBİ


scaloni

neden o kadını sever değildir. the geldiği için belirli bir kadın yani o kadın. the olmasaydı her hangi bir kadın olacağından kadın olabilirdi.


ferdi48130

(The) woman= kadın (ı). Belli bir kadın işte.


OktayGezer

hacım burda neyin formulünü verdin


ibrakimi

sisteme the man kelimesi adam olarak tanımlanmış. the woman konusunda tespitinde doğru.


Rmzyrdkl

Love çok sevmek değil mi


zybep

Adam o kadini sever yanlismi ki yaa dogru olmali bence


CengizhanB6

Adam gibi adam bir kadın sever


YusufCem2

Sende bi sus ya tum yorumlarda seni goruyorum

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.