Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"The beer is yours."

Tłumaczenie:To piwo jest twoje.

-1
1 rok temu

20 komentarzy


szymus2016

i to mi sie podoba

9
Odpowiedz1 rok temu

KsaweryK2

jaka jest różnica między to a te? czemu mi nie zaliczyło "te"?

4
Odpowiedz1 rok temu

Emwue
Emwue

„Te” to liczba mnoga, a tu chodzi o „to jedno piwo”, także nie może być, niestety. ;)

6
Odpowiedz1 rok temu

Yola448704
Yola448704

Emwue, słowo TAKŻE nie może być w tym zdaniu, niestety, bo nie ma sensu. Także oznacza też, zarówno, oraz.

"...tu chodzi o "to piwo", TAK, ŻE (wobec tego, dlatego) nie może być, niestety. ;-)"

The beer is yours - Piwo jest twoje/wasze
(nie "jedno", tylko liczba pojedyncza)

1
Odpowiedz3 miesiące temu

kiciakotow

NO WŁAŚNIE !!!

-2
Odpowiedz1 rok temu

KrzysiekTo7

MOJE TE PIWO????? XD

-1
Odpowiedz10 miesięcy temu

wojteksow2

nie tykaj piwa men xdddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd

-2
Odpowiedz8 miesięcy temu

KrzysiekTo7

Nie ty dupo

-6
Odpowiedz10 miesięcy temu

BogdanYL

Odpowiedzcie mi proszę, kiedy Your to Wasze a kiedy Twoje. Bo w zdaniach nie widzę różnicy. Dziękuje

-1
Odpowiedz1 miesiąc temu

RafaKowali3

Podstawowe zwroty

-2
Odpowiedz11 miesięcy temu

monika107

Jest napisane "to piwo" " the beer" a nie powinno być "this beer"?

-3
Odpowiedz1 rok temu

Emwue
Emwue

the:

„Przedimek określony

  1. stosowany przed wyrazem znanym z kontekstu
  2. stosowany przed wyrazem jedynym w swoim rodzaju
  3. stosowany przed nazwą geograficzną
  4. stosowany przed nazwą narodowości lub nazwiskiem w odniesieniu do rodziny
  5. stosowany przed przymiotnikiem wskazującym rzeczy lub osoby przez niego opisywane
  6. stosowany do tworzenia stopnia najwyższego przymiotników”

Jak widzisz, spora część zastosowań "the" w języku angielskim pokrywa się z tym, jak my używamy „ten,ta,to” (itd. itp.), dlatego w pewnych sytuacjach, przedimek określony "the" można tak właśnie przetłumaczyć – oczywiście, tłumaczenie każdego "the" w ten sposób to byłaby gruba przesada, ale na przykład gdy ktoś mówi o "The Elvis" i chodzi mu o Elvisa Presleya, raczej nie ma jak tego oddać w języku polskim inaczej niż przez „Ten Elvis”. By uzmysłowić taką możliwość użytkownikom, jest trochę zdań w kursie które właśnie tak tłumaczą albo angielskie "the" albo polski zaimek wskazujący. ;)

5
Odpowiedz1 rok temu

Yola448704
Yola448704

monika107, prawdę mówiąc, Duolingo często tłumaczy przedimki zupełnie niepotrzebnie...

beer / the beer - piwo
an apple / the apple - jabłko

2
Odpowiedz3 miesiące temu

Kornelia01Sachaj

dziwne napisałam piwo a mi nie zaliczyło ale chamstwo w państwie

-4
Odpowiedz1 rok temu

Charmander453586

Myślałem ze yours to wasze.

-4
Odpowiedz1 rok temu

Tosia75182

Aha LOL

0
Odpowiedz6 dni temu

szevaa

YourS czy to nie znaczy że to pochodzi od you w znaczeniu my?

-5
Odpowiedz1 rok temu

Emwue
Emwue

Nie bardzo rozumiem, o co pytasz. 'You' to druga osoba liczby pojedynczej i mnogiej = „ty” i „wy”; 'your' to przymiotnik dzierżawczy określający że rzeczownik przynależy do drugiej osoby liczby pojedynczej lub mnogiej = „twój” i „wasz”, „twoje piwo” = 'your beer'; 'yours' to zaimek dzierżawczy wskazujący przynależność do drugiej osoby liczby pojedynczej i mnogiej = „twój” i „wasz”, „To piwo jest wasze” = „This beer is yours”.

6
Odpowiedz1 rok temu

Julia729107

jak rozróżnić kiedy się dodaje ing a kiedy s? przy czasie continous czy simple?

3
Odpowiedz1 rok temu

Emwue
Emwue

Present simple, używa podstawowej formy czasownika, która dla trzeciej osoby liczby pojedynczej przyjmuje postać z -s(wyjątek to czasownik 'to be' który ma nieregularne formy):

  • I eat
  • You eat
  • He/she/it eats
  • We eat

(itd.)

Present continuous, używa formy prostej czasownika 'to be'(„być”) z formą present participle:

  • I am eating
  • You are eating
  • He/she/it is eating
  • We are eating

(itd.)

5
Odpowiedz1 rok temu

Powiązane dyskusje