1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "He likes to listen to the ra…

"He likes to listen to the radio."

Fordítás:Szereti hallgatni a rádiót.

February 9, 2014

28 hozzászólás


Nikolett-S

"Szereti a radiot hallgatni" ez szerintem ugyanolyan jo


Orsi1026

az ilyet jelenteni kell! ha beleteszik, akkor legközelebb el is fogja fogadni.


artemida56

Visszadobta a Szeret rádiót hallgatni-t is. Sok esetben visszadob olyan mondatokat, ami tartalmilag és nyelvtanilag is helyesek. Gondolom, nem lettek megadva jó megoldásként és a mechanizmus nem tud intelligens módon választani.


rock4ever

szeret rádiót hallgatni = she likes to listen to radio, szereti A rádiót hallgatni = she likes to listen to THE radio - nem nagy eltérés, de eltérés, kell a névelő! viszont a szórend tényleg mindegy...


ironcameleon

Mindkét esetben "listen to THE radio"


PterTth2

Nem olyan szörnyű nagy hiba ez, csak azért bosszantó mert számos ilyennel van tele a rendszer, de könyörgöm mondja meg valaki a staff-nak, hogy a magyarban sokszor SZABAD a szórend, főleg ilyen esetekben, amikor nem ismerjük a szövegkörnyezetet. Szereti hallgatni a rádiót = Szeret rádiót hallgatni = Rádiót szeret hallgatni. És NEM kötelező a határozott névelőt sem kitenni, mert a rádió itt elvont fogalom, gyűjtőnévként általában a rádióadásokra és nem egy konkrét rádiókészülékre vonatkozik. Névelő akkor kellene, ha azt akarnám pl. mondani, hogy a kisrádiót szereti hallgatni a nagyot viszont nem.


nagyenyed

Úgy tudom, hogy szívességből, ingyen csinálják a magyar verziót. Még alakul. Ha minden szerintünk jó választ jelentünk, egyre jobb lesz. Nekem már rengeteg javításomat elfogadták, de pont a magyar nyelv kötetlen szórendje miatt nagyon sok varició lehetséges. Jelentsétek a hibákat, mert a géptől nem várható, hogy mérlegel, okosabb csak tőlünk lesz.


PterTth2

Persze, respect a készítőknek. Jelentem is szorgosan a hibákat, de a fenti egy általános probléma, gondoltam ideírom, hátha valaki olvassa.


blackpityu

Köszönöm szépen, én elolvastam, sőt még a feleségemnek is felolvastam, annyira frappánsan elmagyaráztad az egészet. Az ilyen szintű magyarázatokból lehet tanulni igazán.


fectroll

Ne könyörögj, inkább fogadd el,hogy ez "béta" program.


PterTth2

Kösz az építő hozzászólást. Sokat tanultam belőle.


fectroll

Kérlek! Csak szólj és bármikor, ha akarod. A JÓ ÚTTÖRŐ OTT SEGÍT, AHOL TUD. :)))))))))


ironcameleon

A rádió adást is úgy mondják, hogy "the radio", nem csak a rádiókészüléket. Kell a névelő!
rádiót hallgatni, rádiózni - to listen to the radio - bit.ly/2sYl3f3


vasvariistvan

Nem hálás dolog, mégis meg kell írnom, hogy rock4ever véleményével érték egyet.


bgdssusu

Ebben a tesztben ez volt a NEGYEDIK hibám, és a NEGYEDIK bejelentésem... Az előbb a "Mit üzennek az újságok"-nál "mit írnak"-ot írtam, mert nálunk azok a fránya lapok sosem üzennek...

Most pedig: "szeret rádiót hallgatni"

De neeeem... Az egyetlen jó megoldás az, hogy szereti hallgatni A rádiót...


nagymari

Nem találom azt a lehetősé get, hogy hol kell jelezni a hibákat. Segítenétek? Lehet, hogy csak az én menümben nincs ilyen?


nagyenyed

Amikor egy feladatot megoldottál, és visszajelzi, hogy helyes (vagy nem), az oldal alján bal oldalon kattints rá a "Hiba bejelentése" gombra


nagymari

Köszi. Úgy néz ki kiszúrta a szemem azért nem láttam.


kagi46

Szereti a rádiót hallgatni - az utolsónál dobott vissza... Jelentettem , és gyakorolhatok még egyszer.De jó is nekem..


kagi46

Szereti a rádiót hallgatni - az utolsónál dobott vissza... Jelentettem , és gyakorolhatok még egyszer.De jó is nekem..


GzaSzab

Azért már marhára kezd uncsivá válni, hogy mindig csak mentgetjük a késztőket hiba esetén, mert hiszen ingyen/szívességből csinálják amit csinálnak. De kérdem én: ők nem magyar anyanyelvüek?Mert ha igen, akkor ők is tudhatnák, hogy a magyar nyelv kötetlensége miatt 1 angol mondatnak több magyar verziója lesz is lesz ugyanazzal az értelemmel /legfeljebb más a szórend/.Akkor +mi a búbánatért nem lehet már a kezdet kezdetén így csinálni, hisz tudva van, hogy felháborodás és hibabejelntés özöne fog zúdulni a készítőkhöz.Miért kell feleslegesen stresszelni és bosszantani még ezzel is bennünket?


margitsumser

Biztosan ismerik ők is a több lehetséges megoldást, de ezt mind beprogramozni rengeteg időt vesz igénybe. Napról napra javul a program, bővül a választási lehetőség. De addig is talán megpróbálhatunk mi is igazodni a szigorú kötött fordításhoz . Ez is a javunkra válik.


BlackDelMare

Én is kérném, hogy FELESLEGESEN NE jelezzen hibát, főleg egyenrangú szósorrendiség esetén!


Gizus123

De hát értsd meg, hogy a magyar nyelvben a szabad szórend miatt sok lehetséges jó fordítás lehet, de előre mindre nem lehet gondolni. Nekem egyik féle jó verzióra jár az agyam, neked egy másik félére, a harmadiknak és a tizediknek, századiknak pedig megint másra. Képtelenség minden lehetséges megoldást előre megadniuk. Valóban a mi jelentgetéseink által tökéletesedik a rendszer. Persze, én is dühöngtem már, meg lecsaptam a fülhallgatót olyankor, amikor biztosan tudtam, hogy jó a válaszom, de elment egy szívecském mégis! De tanulunk, vagy legalább szeretnénk és erre a Duolingo egy igazán nagyszerű lehetőség - az összes idegesítő hibájával együtt.


togo59

Piszokul egyetértek veled és imádom ezt a lehetőséget minden mostani és jövőbeni hibájával együtt! Kérdem én, nem tanulni jöttünk ide? Ha egy két hiba miatt elszállunk valamelyik körben, az nem nagy ügy és abból is okolunk. Ilyenkor az mondanám, mint régen a katonaságnál: "Pihenj, folytasd tovább!" :) '14.10.03.


margitsumser

Remek hozzáállás togo59. ;-) A rendszer egyre jobb, nekem már élvezet a tanulás.2017. 06.01.


Szinderella

Szereti a rádiót hallhatni. Ez nem zűrzavar okozás, hanem a rendszer hülyesége.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.