1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "He eats bread."

"He eats bread."

Çeviri:O ekmek yer.

February 9, 2014

93 Yorum


Selcen_Ozturk

3uncu tekil şahıs, geniş zaman


burcu145

o ekmeği yer desek ne olur ?


Selcen_Ozturk

he eats the bread olur


babacoek

Neden ki the belirlemek icin yani ustune basmak icin yhe neden gelsin


Nefes206646

Ekmek bilinmezlik getirmiyor


Mazlum1903

Yani bilinen ekmek olduğu için the demiş oluruz sanırım


babacoek

Hem her tekik sahis genis zaman degildir


Selcen_Ozturk

her tekil sahis genis zaman degildir ne demek? sahisla zamanin ne ilgisi var :) genis zamanda, 3. tekil sahis icin gelir -s takisi diyor yukaridaki yorum


ztrkKl

Selcen her yorumda sen varsın :D


punchsky00

Geniş zamanda he she it te fiile gelir. Örneğin:

She works all night. He takes a shower on Monday. It drinks milk.


sude893927

He she ve it ile başlayan cümlelerde fiile gelir


Yamur201533

Çoğul olanlan kelimelerde s gelir ÖRNEK: Friend : Arkadaş / Friends : Arkadaşlar


mzeyyen402965

Onu anlatırken ya da cokluk ekidir


YasinTasta

Geniş zamanda He she it e gelir


selena_ebrar

su damlacılarından fazla olduğu için drinks ama bread ekmeğe gelince eat oluyor


sude893927

Ne dediğini hiç anlamadım


yrnbaris

haklısın yha neden böyle


caner434

O ekmek yer , tekil olmuyormu s takisi neden geliyor bide s takisi gelmese cumle bozulurmu.


incikin_
Fiile eklediğimiz -s takısı ile isme eklenen -s takısı farklıdır:

İsme gelen "-s" takısı ismi çoğul yapar;

apple (=elma)
appleS (=elmaLAR)

Bu cümledeki "eatS"e gelen -s takısının ise farklı bir görevi var:

Fiile gelen -s takısı geniş zamanda cümlenin öznesinin he / she / it gibi 3. tekil şahıs olmasıyla alakalıdır. Bunu tekil/çoğul meselesi olarak düşünmeyin.

I eat.
You eat.
"He eatS." (veya "The man eatS".)
She eatS. (veya "The woman eatS.".)
It eatS. (veya "The dog eatS.".)
We eat.
You eat.
They eat.

Kısacası, "eat" mi yoksa "eatS" mi diyeceğimize özneye bakarak karar veriyoruz. Geniş zamanda olumlu cümlelerde özne he / she / it ise, fiile -s takısı getiriyoruz.

seyhmus466813

Teşekkürler. bu biraz açıklayıcı oldu, onca yorumun içinden :))


punchsky00

Zaten tekil kişilerde, geniş zamanda gelir. Evet cümle yalnış olur.


ZINARGLER

Arkadaşlar he yi she diye okuyor farkeden var mı


evin287572

Anlamıyorum, sesli alıştırmada söylediğini söylüyorum, ama yanlış gösteriliyor


Pamukseker17

Belki yazılış şeklini okuyorsunuz hanı okunuşu farklı oluyor ya ondan dır


Rengin021

Sadece berad kelimesinin A hafini yazmayi unittum diye yan İs dedi deli mi ne ???


simgeaysun

bence yanlış çoğul eki yokki


mehmetkader1

sadece (he she it) = 3.tekil şahıslarda S takısı kullanılır.


zehra166

o ekmeği yerde olabilirdi ama


incikin_

"O ekmeĞİ yer": "He eats THE bread." olurdu. Yani belli bir ekmeği kastetmiş olurduk.


MuratcanYl3

E tekil degilmiydi la bu niye s getiriyoz


incikin_

Fiile eklediğimiz -s takısı ile isme eklenen -s takısı farklıdır:

İsme gelen "-s" takısı ismi çoğul yapar;

elephant (=fil)
elephantS (=filLER)

Fiile gelen -s takısı ise geniş zamanda öznenin he/she/it olmasıyla alakalıdır. Bunu tekil/çoğul meselesi olarak düşünmeyin.

He eatS. (=O yer.)
I eat. (=Ben yerim.)


TanErko1

adam suyu içer oluyor da, adam ekmeği yer mi olmuyor


incikin_

"Adam su içer.": "The man drinks water."
"Adam suYU içer.": "The man drinks THE water."

"O ekmek yer.": "He eats bread."
"O ekmeĞİ yer.": "He eats THE bread."

Belli bir suYU mu kastediyor, yoksa genel olarak su mu?
Belli bir ekmeĞİ mi kastediyor; yoksa genel olarak ekmek mi?

Sözcüğün önünde "the" varsa "suYU, elmaYI, kitabI, ekmeĞİ" olarak çevirebilirsiniz.


elamm2

ne den eats oluyo ya


_.-.QUEEN.-._

Geniş zamanda he she ite -s gelir Soru:DoES she EAT bread? OLUMSUZ:She doESnt EAT bread. ❕❗❕❗❕


aynur923113

Neden eat degilde eats


incikin_

Geniş zaman kuralı diyor ki olumlu cümlelerde özne HE/SHE VEYA IT ise fiile -s takısı getir.

Bu durumda geniş zamanda özneye göre:
I eat.
You eat.
He eatS.
She eatS.
It eatS.
We eat.
You eat.
They eat.


Ceren112243

S takisi geldigi icin icer oluyor


__merve__nur__

eat veya eats ne farkeder allah aşkına yaa!!!!


incikin_

"eat" mi yoksa "eatS" mi diyeceğimize özneye bakarak karar veriyoruz. Geniş zamanda olumlu cümlelerde özne he/she/it ise, fiile -s takısı getiriyoruz.


AdemEsen

Bunun Eat olmasi gerekmezmiydi


bengisu31929

Drink drinks onu karistiriyorum


elif581388

Cevabımı yanlış diyor


Taner865084

O ekmek yer. Yoruma gerek yok


Berk947819

The kullanınca cümle sıralaması degisiyor


YigitCan489496

Cevap: o ekmek yer


Ferid266746

eat-nen eats tutdura bilmedimde


besdi

Yanlis seyler soyluyor


ZEYNEPACAR128611

She is drinks the water cumlesi o suyu icer olarak kabul ediyor fakat bu cumlede neden ekmegi yer dendiginde yanlis oluyor


erenalaan_

duo o ekmeği yer ile o ekmek yer arasında ne fdark var saçmaladı iyice ya


Kumsal...

Bu kesin olarak doğru yani buna bise demeyin


melek20994

Men onu dunyalar qeder sevirem


Glnur245116

S eki he she ıt kulanilir ve geniş zamanda. ( ; )


ervazeynep9

Mükemmel bir uygulama bence


sabr227989

Abi o gelecek biliyorym ama kadin mi erkek mi o yüzden "o adam "olmali bence


Kyoya21706

ekmeği yer neden olmuyor.


Pamukseker17

Arkadaş olmak isteyen İnsanlar takıp etsen


SERHAT306494

"s" sesi tam gelmiroe


Ms.kabus1881

Yer yeyir ne farki var sonucda ben doru cevabi biliyom


KeroPro1

Cevabımı kabul etmedi


NigaritoM

Yaa şu mor kafalı kadını konuşturmayın yaa nefret ediyorum ondan diğerleri ama iyi. Mor kafalı kadını bu programdan silerseniz iyi olur hem onun ne dediyini anlamıyorum hemde ters baktığı için suratına tokat atmak istiyorum. Ya lütfen


Muhammed478

bende o ekmek yer yazdim nuye yanlis dedi


AhmetGnen7

Ekmek kelimesinin ingilizcesini belirtmemişler


Reyhan576811

He yi she gibi anlaşılıyor.


SukranYavu2

Mikrefon kullanamam Cevap:O ekmek yer.


ecsup

Eat la eats ın aralarındaki fark ne.?


CemreGven3

Ben doğru yazdım.O ekmek yer dedim yanlış dedi. Doğru cevap : O ekmek yer dedi. Doğru yapmama rağmen yanlış dedi yaaa


RACONNVADS

Ben yeniyim 2. SINIFA GİDİYORUM DA bir kaç şey biliyorum pet ünütesine geçtim yaş 8 kilo 21


AHMETEREN918275

Ekmek kilo aldılır ona söylede yemesin


kore_sever_army

Kadın neden yavaş moda alınca bu kadar havalı havalı konuşuyo

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.