"He eats bread."

Çeviri:O ekmek yer.

February 9, 2014

55 Yorum


by.hollybats

s nerelerde gelir?

February 9, 2014

Selcen_Ozturk

3uncu tekil şahıs, geniş zaman

February 9, 2014

burcu145

o ekmeği yer desek ne olur ?

February 28, 2014

Selcen_Ozturk

he eats the bread olur

March 17, 2014

babacoek

Neden ki the belirlemek icin yani ustune basmak icin yhe neden gelsin

August 3, 2014

Enesbilolu

Sadece yanlis diyo ama bence bu da dogru

December 6, 2018

babacoek

Hem her tekik sahis genis zaman degildir

August 3, 2014

Selcen_Ozturk

her tekil sahis genis zaman degildir ne demek? sahisla zamanin ne ilgisi var :) genis zamanda, 3. tekil sahis icin gelir -s takisi diyor yukaridaki yorum

August 3, 2014

nowinEngli

Ben seni takip edecem sen de beni takip eder misin?? Nolur nolur nolur senin awiri hayraninim nolur beni takip et sen cok guzel yorumlar yapiyorsun yalvaririm beni takip et

July 29, 2019

punchsky00

Geniş zamanda he she it te fiile gelir. Örneğin:

She works all night. He takes a shower on Monday. It drinks milk.

December 10, 2014

sude893927

He she ve it ile başlayan cümlelerde fiile gelir

January 23, 2016

Hemdem0717

Çoğul yapmak istediğinde s takısı gelir /ör elephants filler anlamına gelir

January 26, 2018

Assassinwa

Bilmwm

March 1, 2018

Mahmut918415

Cogullarda

July 23, 2018

MerveHaval

He she ve it de "s" takısı gelir.

August 16, 2019

selena_ebrar

su damlacılarından fazla olduğu için drinks ama bread ekmeğe gelince eat oluyor

October 25, 2014

sude893927

Ne dediğini hiç anlamadım

January 23, 2016

elif581388

What?

November 19, 2017

yrnbaris

haklısın yha neden böyle

August 2, 2018

caner434

O ekmek yer , tekil olmuyormu s takisi neden geliyor bide s takisi gelmese cumle bozulurmu.

October 18, 2014

incikin_
Fiile eklediğimiz -s takısı ile isme eklenen -s takısı farklıdır:

İsme gelen "-s" takısı ismi çoğul yapar;

apple (=elma)
appleS (=elmaLAR)

Bu cümledeki "eatS"e gelen -s takısının ise farklı bir görevi var:

Fiile gelen -s takısı geniş zamanda cümlenin öznesinin he / she / it gibi 3. tekil şahıs olmasıyla alakalıdır. Bunu tekil/çoğul meselesi olarak düşünmeyin.

I eat.
You eat.
"He eatS." (veya "The man eatS".)
She eatS. (veya "The woman eatS.".)
It eatS. (veya "The dog eatS.".)
We eat.
You eat.
They eat.

Kısacası, "eat" mi yoksa "eatS" mi diyeceğimize özneye bakarak karar veriyoruz. Geniş zamanda olumlu cümlelerde özne he / she / it ise, fiile -s takısı getiriyoruz.
September 27, 2017

punchsky00

Zaten tekil kişilerde, geniş zamanda gelir. Evet cümle yalnış olur.

December 10, 2014

osmanliyaselam

bread .......EKMEK

November 13, 2015

OSMANESADZ

Aaa aynalış

November 27, 2017

ZINARGLER

Arkadaşlar he yi she diye okuyor farkeden var mı

August 21, 2018

simgeaysun

bence yanlış çoğul eki yokki

February 21, 2015

mehmetkader1

sadece (he she it) = 3.tekil şahıslarda S takısı kullanılır.

October 6, 2015

zehra166

o ekmeği yerde olabilirdi ama

April 3, 2015

incikin_

"O ekmeĞİ yer": "He eats THE bread." olurdu. Yani belli bir ekmeği kastetmiş olurduk.

August 9, 2016

MuratcanYl3

E tekil degilmiydi la bu niye s getiriyoz

August 5, 2015

incikin_

Fiile eklediğimiz -s takısı ile isme eklenen -s takısı farklıdır:

İsme gelen "-s" takısı ismi çoğul yapar;

elephant (=fil)
elephantS (=filLER)

Fiile gelen -s takısı ise geniş zamanda öznenin he/she/it olmasıyla alakalıdır. Bunu tekil/çoğul meselesi olarak düşünmeyin.

He eatS. (=O yer.)
I eat. (=Ben yerim.)

August 9, 2016

TanErko1

adam suyu içer oluyor da, adam ekmeği yer mi olmuyor

June 15, 2016

incikin_

"Adam su içer.": "The man drinks water."
"Adam suYU içer.": "The man drinks THE water."

"O ekmek yer.": "He eats bread."
"O ekmeĞİ yer.": "He eats THE bread."

Belli bir suYU mu kastediyor, yoksa genel olarak su mu?
Belli bir ekmeĞİ mi kastediyor; yoksa genel olarak ekmek mi?

Sözcüğün önünde "the" varsa "suYU, elmaYI, kitabI, ekmeĞİ" olarak çevirebilirsiniz.

August 9, 2016

elamm2

ne den eats oluyo ya

August 7, 2016

aynur923113

Neden eat degilde eats

August 9, 2016

incikin_

Geniş zaman kuralı diyor ki olumlu cümlelerde özne HE/SHE VEYA IT ise fiile -s takısı getir.

Bu durumda geniş zamanda özneye göre:
I eat.
You eat.
He eatS.
She eatS.
It eatS.
We eat.
You eat.
They eat.

August 9, 2016

Ceren112243

S takisi geldigi icin icer oluyor

May 4, 2017

__merve__nur__

eat veya eats ne farkeder allah aşkına yaa!!!!

August 9, 2016

incikin_

"eat" mi yoksa "eatS" mi diyeceğimize özneye bakarak karar veriyoruz. Geniş zamanda olumlu cümlelerde özne he/she/it ise, fiile -s takısı getiriyoruz.

August 9, 2016

__merve__nur__

teşekkürler :))))

August 10, 2016

AdemEsen

Bunun Eat olmasi gerekmezmiydi

August 16, 2016

bengisu31929

Drink drinks onu karistiriyorum

May 26, 2017

AaAayev

;)

September 27, 2017

Hakan655660

Hcög

September 30, 2017

elif581388

Cevabımı yanlış diyor

November 19, 2017

Taner865084

O ekmek yer. Yoruma gerek yok

December 17, 2017

Berk947819

The kullanınca cümle sıralaması degisiyor

January 19, 2018

YigitCan489496

Cevap: o ekmek yer

March 9, 2018

...84999

...

May 29, 2018

AslZeynepa2

Nasıl soru

July 23, 2018

Ferid266746

eat-nen eats tutdura bilmedimde

November 1, 2018

besdi

Yanlis seyler soyluyor

March 24, 2019

ZEYNEPACAR128611

She is drinks the water cumlesi o suyu icer olarak kabul ediyor fakat bu cumlede neden ekmegi yer dendiginde yanlis oluyor

April 5, 2019

alaneren85

duo o ekmeği yer ile o ekmek yer arasında ne fdark var saçmaladı iyice ya

June 2, 2019

evin287572

Anlamıyorum, sesli alıştırmada söylediğini söylüyorum, ama yanlış gösteriliyor

June 15, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.