Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"He eats bread."

Çeviri:O ekmek yer.

0
4 yıl önce

51 Yorum


selena_ebrar

su damlacılarından fazla olduğu için drinks ama bread ekmeğe gelince eat oluyor

27
Cevap ver3 yıl önce

sude893927

Ne dediğini hiç anlamadım

0
Cevap ver2 yıl önce

elif581388

What?

0
Cevap ver8 ay önce

yrnbaris

haklısın yha neden böyle

0
Cevap ver1 hafta önce

by.hollybats

s nerelerde gelir?

22
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

3uncu tekil şahıs, geniş zaman

44
Cevap ver4 yıl önce

burcu145

o ekmeği yer desek ne olur ?

15
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

he eats the bread olur

23
Cevap ver4 yıl önce

babacoek

Neden ki the belirlemek icin yani ustune basmak icin yhe neden gelsin

1
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk
0
4 yıl önce

ztrkKl

Selcen her yorumda sen varsın :D

1
Cevap ver2 yıl önce

babacoek

Hem her tekik sahis genis zaman degildir

0
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

her tekil sahis genis zaman degildir ne demek? sahisla zamanin ne ilgisi var :) genis zamanda, 3. tekil sahis icin gelir -s takisi diyor yukaridaki yorum

7
Cevap ver4 yıl önce

punchsky00

Geniş zamanda he she it te fiile gelir. Örneğin:

She works all night. He takes a shower on Monday. It drinks milk.

4
Cevap ver3 yıl önce

sude893927

He she ve it ile başlayan cümlelerde fiile gelir

0
Cevap ver2 yıl önce

Hemdem0717

Çoğul yapmak istediğinde s takısı gelir /ör elephants filler anlamına gelir

0
Cevap ver6 ay önce

Assassinwa

Bilmwm

0
Cevap ver5 ay önce

Mahmut918415

Cogullarda

0
Cevap ver3 hafta önce

caner434

O ekmek yer , tekil olmuyormu s takisi neden geliyor bide s takisi gelmese cumle bozulurmu.

3
Cevap ver3 yıl önce

incikin_
incikin_
Fiile eklediğimiz -s takısı ile isme eklenen -s takısı farklıdır:

İsme gelen "-s" takısı ismi çoğul yapar;

apple (=elma)
appleS (=elmaLAR)

Bu cümledeki "eatS"e gelen -s takısının ise farklı bir görevi var:

Fiile gelen -s takısı geniş zamanda cümlenin öznesinin he / she / it gibi 3. tekil şahıs olmasıyla alakalıdır. Bunu tekil/çoğul meselesi olarak düşünmeyin.

I eat.
You eat.
"He eatS." (veya "The man eatS".)
She eatS. (veya "The woman eatS.".)
It eatS. (veya "The dog eatS.".)
We eat.
You eat.
They eat.

Kısacası, "eat" mi yoksa "eatS" mi diyeceğimize özneye bakarak karar veriyoruz. Geniş zamanda olumlu cümlelerde özne he / she / it ise, fiile -s takısı getiriyoruz.
3
Cevap ver10 ay önce

punchsky00

Zaten tekil kişilerde, geniş zamanda gelir. Evet cümle yalnış olur.

1
Cevap ver3 yıl önce

osmanliyaselam

bread .......EKMEK

1
Cevap ver2 yıl önce

OSMANESADZ

Aaa aynalış

1
Cevap ver8 ay önce

simgeaysun

bence yanlış çoğul eki yokki

0
Cevap ver3 yıl önce

mehmetkader1

sadece (he she it) = 3.tekil şahıslarda S takısı kullanılır.

0
Cevap ver2 yıl önce

maxiphone003

allah allah neden böyle eats oluyor

0
Cevap ver3 yıl önce