Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"He eats bread."

Çeviri:O ekmek yer.

4 yıl önce

51 Yorum


selena_ebrar

su damlacılarından fazla olduğu için drinks ama bread ekmeğe gelince eat oluyor

3 yıl önce

sude893927

Ne dediğini hiç anlamadım

2 yıl önce

elif581388

What?

8 ay önce

yrnbaris

haklısın yha neden böyle

2 hafta önce

by.hollybats

s nerelerde gelir?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

3uncu tekil şahıs, geniş zaman

4 yıl önce

burcu145

o ekmeği yer desek ne olur ?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

he eats the bread olur

4 yıl önce

babacoek

Neden ki the belirlemek icin yani ustune basmak icin yhe neden gelsin

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk
4 yıl önce

ztrkKl

Selcen her yorumda sen varsın :D

2 yıl önce

babacoek

Hem her tekik sahis genis zaman degildir

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

her tekil sahis genis zaman degildir ne demek? sahisla zamanin ne ilgisi var :) genis zamanda, 3. tekil sahis icin gelir -s takisi diyor yukaridaki yorum

4 yıl önce

punchsky00

Geniş zamanda he she it te fiile gelir. Örneğin:

She works all night. He takes a shower on Monday. It drinks milk.

3 yıl önce

sude893927

He she ve it ile başlayan cümlelerde fiile gelir

2 yıl önce

Hemdem0717

Çoğul yapmak istediğinde s takısı gelir /ör elephants filler anlamına gelir

6 ay önce

Assassinwa

Bilmwm

5 ay önce

Mahmut918415

Cogullarda

3 hafta önce

caner434

O ekmek yer , tekil olmuyormu s takisi neden geliyor bide s takisi gelmese cumle bozulurmu.

3 yıl önce

incikin_
incikin_
Fiile eklediğimiz -s takısı ile isme eklenen -s takısı farklıdır:

İsme gelen "-s" takısı ismi çoğul yapar;

apple (=elma)
appleS (=elmaLAR)

Bu cümledeki "eatS"e gelen -s takısının ise farklı bir görevi var:

Fiile gelen -s takısı geniş zamanda cümlenin öznesinin he / she / it gibi 3. tekil şahıs olmasıyla alakalıdır. Bunu tekil/çoğul meselesi olarak düşünmeyin.

I eat.
You eat.
"He eatS." (veya "The man eatS".)
She eatS. (veya "The woman eatS.".)
It eatS. (veya "The dog eatS.".)
We eat.
You eat.
They eat.

Kısacası, "eat" mi yoksa "eatS" mi diyeceğimize özneye bakarak karar veriyoruz. Geniş zamanda olumlu cümlelerde özne he / she / it ise, fiile -s takısı getiriyoruz.
10 ay önce

punchsky00

Zaten tekil kişilerde, geniş zamanda gelir. Evet cümle yalnış olur.

3 yıl önce

osmanliyaselam

bread .......EKMEK

2 yıl önce

OSMANESADZ

Aaa aynalış

8 ay önce

simgeaysun

bence yanlış çoğul eki yokki

3 yıl önce

mehmetkader1

sadece (he she it) = 3.tekil şahıslarda S takısı kullanılır.

2 yıl önce

maxiphone003

allah allah neden böyle eats oluyor

3 yıl önce

zehra166

o ekmeği yerde olabilirdi ama

3 yıl önce

incikin_
incikin_

"O ekmeĞİ yer": "He eats THE bread." olurdu. Yani belli bir ekmeği kastetmiş olurduk.

2 yıl önce

MuratcanYl3

E tekil degilmiydi la bu niye s getiriyoz

3 yıl önce

incikin_
incikin_

Fiile eklediğimiz -s takısı ile isme eklenen -s takısı farklıdır:

İsme gelen "-s" takısı ismi çoğul yapar;

elephant (=fil)
elephantS (=filLER)

Fiile gelen -s takısı ise geniş zamanda öznenin he/she/it olmasıyla alakalıdır. Bunu tekil/çoğul meselesi olarak düşünmeyin.

He eatS. (=O yer.)
I eat. (=Ben yerim.)

2 yıl önce

TanErko1

adam suyu içer oluyor da, adam ekmeği yer mi olmuyor

2 yıl önce

incikin_
incikin_

"Adam su içer.": "The man drinks water."
"Adam suYU içer.": "The man drinks THE water."

"O ekmek yer.": "He eats bread."
"O ekmeĞİ yer.": "He eats THE bread."

Belli bir suYU mu kastediyor, yoksa genel olarak su mu?
Belli bir ekmeĞİ mi kastediyor; yoksa genel olarak ekmek mi?

Sözcüğün önünde "the" varsa "suYU, elmaYI, kitabI, ekmeĞİ" olarak çevirebilirsiniz.

2 yıl önce

elamm2

ne den eats oluyo ya

2 yıl önce

aynur923113

Neden eat degilde eats

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Geniş zaman kuralı diyor ki olumlu cümlelerde özne HE/SHE VEYA IT ise fiile -s takısı getir.

Bu durumda geniş zamanda özneye göre:
I eat.
You eat.
He eatS.
She eatS.
It eatS.
We eat.
You eat.
They eat.

2 yıl önce

Ceren112243

S takisi geldigi icin icer oluyor

1 yıl önce

__merve__nur__

eat veya eats ne farkeder allah aşkına yaa!!!!

2 yıl önce

incikin_
incikin_

"eat" mi yoksa "eatS" mi diyeceğimize özneye bakarak karar veriyoruz. Geniş zamanda olumlu cümlelerde özne he/she/it ise, fiile -s takısı getiriyoruz.

2 yıl önce

__merve__nur__

teşekkürler :))))

2 yıl önce

AdemEsen

Bunun Eat olmasi gerekmezmiydi

2 yıl önce

bengisu31929

Drink drinks onu karistiriyorum

1 yıl önce

AaAayev

;)

10 ay önce

Hakan655660

Hcög

10 ay önce

elif581388

Cevabımı yanlış diyor

8 ay önce

Taner865084

O ekmek yer. Yoruma gerek yok

8 ay önce

Berk947819

The kullanınca cümle sıralaması degisiyor

6 ay önce

YigitCan489496

Cevap: o ekmek yer

5 ay önce

...84999

...

2 ay önce

Mahmut918415

Whatsapp grubu kuralım İngilizce konuşalım ne dersiniz

3 hafta önce

AslZeynepa2

Nasıl soru

3 hafta önce

AslZeynepa2

Mahmut olur

3 hafta önce