1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Senin bir kız kardeşin var m…

"Senin bir kız kardeşin var mı?"

Çeviri:Do you have a sister?

February 9, 2014

3 Yorum


YILMAZ_ERDEM

Have you a sister yazdım kabul etmedi got olmazsa olmaz mı ya da ne zaman got gelir ne zaman gelmez onu cevaplayabilir misiniz?

February 9, 2014

Selcen_Ozturk

Amerika'daki yaygın kullanım "Do you have a ...?", İngiltere'de "Do you have a..?" ile birlikte "Have you got a ...?".

"Have you a ..?" ise Amerika'da hiç kullanılmayan, İngiltere'de de artık çok eskimiş pek kullanılmayan bir tabir. O yüzden bu sonuncu seçeneği eklememiştik. Ekleriz, sorun değil. Ama pek kullanılmadığı aklınızda olsun

February 9, 2014

ProwlingParis

bu şekilde eksik olmuş. soru sormak için standart "do you...." kalıbı kullanılır. bu şekildeki cevap en doğrusu. senin yapmak istediğin şekilde de "have you got a sister?" da olabilir. direkt İngiliz İngilizcesi yalnız, ve kulağa biraz garip gelmiyo değil. bence en iyi cevap olan formata alışmak daha iyi.

February 9, 2014
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.