1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Kızın kedisi"

"Kızın kedisi"

Çeviri:The girl's cat

February 9, 2014

14 Yorum
Tartışma kilitli.


sirjoan620

Her cat kabul edilemez mi acaba?


bilgekaganyilmaz

Onun kedisi olur o zaman.


MglEryr

Ben de ' işaretinin kullanılışını anlamadım


cihatvar

apostrof s hakkinda ('s)

egerki zamir cogul ise bildigin gibi bir s takisi getiriliyor.

boy : oğlan boys : oglanlar

peki ya iyelik eki (sahiplik takisi) olan s takisini cogul olan zamire nasil eklyecegiz?

boys's olmaz. ingilizler dusunmus durmus demisler ki boys' olsun :) s takisini koymayalim demisler. cunku zaten bir s var. nerde cokluk orda ... diye dusunmuslerdir. :)

cogul eki alan ozne ya da nesne ayni zamanda sahiplik eki de aliyorsa, " ' " isareti kullanilir.

boys : oglanlar boys' oglanlarin

boy's : oglanin.

cat's : kedinin cats' : kedilerin

dog's : kopegin dogs' : kopeklerin

bla bla :)

sevgiler


yuembi

Merhaba; neden "Girl's cat" oluyor da "Woman's cat" olmuyor? Açıklayabilir misiniz?


tributee

Woman kadın demek girl ise daha küçük kızlar için kullanılır


fkarsavurd

Woman tekil kadınlar için kullanılırken girl tekil ķüçük kızlar için kullanılır


bysuat

The girl is cat" kabul etmedi, ilginç


bookandsleep

İlginç olan bir şey göremiyorum kabul etmemesi gayet doğal. Am is are yardımcı fiildir. Burada ise iyelik (yani kedinin kıza Ait olması) manasını verebilmek için 's geliyor.


bilgekaganyilmaz

Burda 's is anlamında değil iyelik eki. Girl is cat=kız kedidir.


Amingu

She is cat yada she's cat neden kabul edilmez?


bilgekaganyilmaz

She kız değil o demek. Ayrıca she's diye bir şey olmaz. She is cat ise o kedidir.


neslihancbn

girl's cat dogru degil mi? cümlenin başina a eklemem gerekiyormuş .


Selcen_Ozturk

belirli bir kızsa "The girl", herhangi bir kızsa "A girl". Sayılabilen tekil şeylerin başına hep bir şeyler gelmeli...

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.