Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Kızın kedisi"

Çeviri:The girl's cat

4 yıl önce

14 Yorum
Tartışma kilitli.


sirjoan620

Her cat kabul edilemez mi acaba?

4 yıl önce

bilgekaganyilmaz

Onun kedisi olur o zaman.

3 yıl önce

MglEryr

Ben de ' işaretinin kullanılışını anlamadım

4 yıl önce

cihatvar

apostrof s hakkinda ('s)

egerki zamir cogul ise bildigin gibi bir s takisi getiriliyor.

boy : oğlan boys : oglanlar

peki ya iyelik eki (sahiplik takisi) olan s takisini cogul olan zamire nasil eklyecegiz?

boys's olmaz. ingilizler dusunmus durmus demisler ki boys' olsun :) s takisini koymayalim demisler. cunku zaten bir s var. nerde cokluk orda ... diye dusunmuslerdir. :)

cogul eki alan ozne ya da nesne ayni zamanda sahiplik eki de aliyorsa, " ' " isareti kullanilir.

boys : oglanlar boys' oglanlarin

boy's : oglanin.

cat's : kedinin cats' : kedilerin

dog's : kopegin dogs' : kopeklerin

bla bla :)

sevgiler

4 yıl önce

yuembi

Merhaba; neden "Girl's cat" oluyor da "Woman's cat" olmuyor? Açıklayabilir misiniz?

4 yıl önce

tributee

Woman kadın demek girl ise daha küçük kızlar için kullanılır

4 yıl önce

fkarsavurd

Woman tekil kadınlar için kullanılırken girl tekil ķüçük kızlar için kullanılır

4 yıl önce

Amingu

She is cat yada she's cat neden kabul edilmez?

4 yıl önce

bilgekaganyilmaz

She kız değil o demek. Ayrıca she's diye bir şey olmaz. She is cat ise o kedidir.

3 yıl önce

neslihancbn

girl's cat dogru degil mi? cümlenin başina a eklemem gerekiyormuş .

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

belirli bir kızsa "The girl", herhangi bir kızsa "A girl". Sayılabilen tekil şeylerin başına hep bir şeyler gelmeli...

3 yıl önce

bysuat

The girl is cat" kabul etmedi, ilginç

4 yıl önce

bookandsleep

İlginç olan bir şey göremiyorum kabul etmemesi gayet doğal. Am is are yardımcı fiildir. Burada ise iyelik (yani kedinin kıza Ait olması) manasını verebilmek için 's geliyor.

4 yıl önce

bilgekaganyilmaz

Burda 's is anlamında değil iyelik eki. Girl is cat=kız kedidir.

3 yıl önce