1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ögrenciler çalışmalarını sun…

"Ögrenciler çalışmalarını sunarlar."

Çeviri:The students present their work.

February 10, 2014

47 Yorum


rasitabanoz

neden "works" değil de "work"?


Murat_ARIKAN

Work iş çalışma isim anlamında sayılmaz her zaman tekildir.


Easy.Life.34

Çalışmasını sunarlar demiyor zaten çalışmalarını sunarlar diyor. Works olmalı. Cok saçma bir dil bu ingilizce.


Meral485505

İş ile işler nasıl ayrılıyor. Thank ve thanks gibi düşünün... Burada kural dışı bir durum varsa o ayrı.


brahimGven8

Evet neden works değil?


Semih712813

ya atkadas calismalari cogul degil mi? bize mi turkcede ler,lar yanlis ogretildi.


etinSEKNER

Burada bir grup ogrenci,bir iş üzerinde birlikte çalışmışlar da onu sunuyorlar diye anliyorum.ama ben de merak ediyorum her öğrenci kendini çalışmasını birlikte sunsalar nasıl söylenmeli, " work,works"?


Yasemin142529

İngilizcede bazı kelimeler sayılamıyor. İSİM olarak kullanılan WORK kelimesi de bunlardan biri,sayılamaz onun için "works"olmaz.

Ancak FİİL olarak kullanıldığında simple present tens ve 3.tekil şahıslarda 's'takısı alır.Works olur.

The students present their work.(öğrenciler çalışmalarını sunarlar)

She works with my sister.(O benim kız kardeşimle çalışır)


CanAkdenizz

Neden sayılmasın? "The students" diyerek belli bir kesim öğrenciden bahsedilmiş. "Work" kelimesi "eser, yapıt" gibi somut çalışmaları da belirtmek için kullanabiliyoruz. Belli çoğul kişiler için belli somut çoğul eserlerin ya da belli soyut çalışmaların yapıldığını söyleyebiliriz. "Works" de bu mantık ile kabul edilebiliyor olması gerek. Bir çok kişinin de önceki alıştırmalarda bu şekilde öğrenip, şimdi de bu şekilde düşünüp cevapladığına eminim.


sukru.ayar

ben de works yaptım,yanlış buldu


deti1959

Birkaç öğrenci tek bir proje üzerinde de ortak çalışmış olabilirler, her biri farklı bir çalışma yapmış olabilir. Bu farkı belirtmek için 'their work' veya 'their works' kullanılması gerekir diye düşünüyorum. Yani her iki cevabında kabul edilmesi gerekir.


mkddryldz1957

Calismalar dendigi icin works yaptım bende neden yanlis?


MuratBicer

Uzun bir aradan sonra yine ayni hatayi yapip works dedim, hala bir aciklama veya duzeltme yok...


KPrxFoVG

Katılıyorum siz yorum yapalı 4 yıl olmuş hala açıklayan bir mod olmamış...


hatice814311

Their works değil de their work nasıl oluyo kimse açımlayamadı


Mustafa875343

Onların çalışmaları derken ortaya koyulan tamamlanmış bir projeden bahsediyor aslında, bir tane çalışma oldugu için work... Olabilir mi acaba? Ben de acemiyim :)


arzu434049

Works deyilde neden work


AnlRona

hayatımda ingilizce kadar si..bo.tan bir dil görmedim


Semiramixo

Bu çeviri de kabul edilmeli. Dear duolingo I like your platform, but you should accept this answer.


Iamfullofjoy

Sanatsal çalisma olmadigini nereden biliyoruz????


Song9l

the students present their study dedim kabul etmedi study olmaz mı neden yanlış bilen açıklayabilir mi


KandemirEmre

Ben de oyle yazdım ve kabul etmedi. Ama study'in calışma anlamı da vardır


ramazanuzan

Works neden olmuyor. Bu konu hakkında açıklama yapabilecek var mı?


YakupOnal

Their works kabul etmeliydi. Bir kere "their work" dersek "onların çalışması" olur ama "their works" olursa "onların çalışmaları" olur. Ben böyle düşünüyorum. Hatam varsa düzeltin.


kavkazli17

Ben her zaman s' takiliyorum zaten coğul


Lancervirtue

Neden works degil de work oldu


DEFNE867617

neden work calislarini diyot


AhmetSongr

Başka örneklerde çoğul şahısa s gelmedi diye yanlış oluyor. Nasıl bir dil bu bir öyle bir böyle


Yaprak797073

Neden works olmadığını anlamadım


koruyolu

Anladığım kadarıyla cümlede "work" kelimesi sayılamayan isim dir. Mesela “Bu hafta 3 işim var.” derken “I have three works this week.” diyemiyorsun. Bunun yerine “I have two things to do.” şeklinde bir cümle kurman lazım. Ayrıca work kelimesi fiil olarak geniş zamanda olumlu tekil durumlarda s takısı alır başka da almaz.


ErkanAtp

Work yok siklarda


Kralakir12

Neden study değil de work? Bunu öğrenciler yapmıyor mu?

Study=çalışmak (ders) Work =çalışmak (iş)

Duolingo biraz saçmalamış ama Duolingo'nun cümlelerindan 10 da 1 hatalı çıkıyor yani Duolingo iyi.


zgr789177

They onların ise işlerini derken de works demek gerek. Türk mantığı işte.


Aysun568653

Work değil works olmalı


melek718946

Bir yerde calisma study olarak geciyordu


ETB216566

Neden their gelmek zorunda?


tedscherbatsky

"students present their works" yazdım nesi farklı oluyor diye çeviriden bakınca cevapla aynı türkçe karşılığı veriyor


Salih650036

Yanlış değil, insaflı olun..


YakupJc1

Students denilince cogul oluyor ekstra works demeye gerek yok


ilhan577505

İngilizce öğrendikçe Türkçe nin ne kadar güzel bir dil olduğunu görüyorum..


ilhan577505

İngilizce öğrendikçe Türkçe nin ne kadar güzel bir dil olduğunu görüyorum.


ilhan577505

İngilizce öğrendikçe Türkçe nin ne kadar güzel bir dil olduğunu görüyorum.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.