"Çocuk yer."

Çeviri:The child eats.

4 yıl önce

11 Yorum


mustafasan

eat'ın sonundaki takı nasıl bir anlam kazandırıyor

4 yıl önce

Sukru_Dasdemir

Mustafa, üçüncü tekil kişilerde fiile 's' takısını ekliyoruz. (diğer tense'lerde durum değişebilir)

Örnek:

"He drinks milk." (O süt içer) veya "She eats bread." (O ekmek yer) veya "It drinks water." (O su içer)

Yukarıdaki örneklerden de anlaşılacağı üzere üçüncü tekil kişilerde (ben, sen, o) fiile mutlaka 's' takısı getirmek zorundayız.

"The child eats" (Çocuk yer) örneğinde çocuk üçüncü tekil kişi olduğundan fiil (eat) 's' takısı almıştır.

See you soon!

4 yıl önce

zarifeshn

s takisi niye geldi eat`in sonuna?

4 yıl önce

Sukru_Dasdemir

Yukarıda açıkladım.

4 yıl önce

seyyidresul

The niye geldi cumlenin basına

4 yıl önce

Sukru_Dasdemir

İngilizce'de 'the' -çok küçük bir kelime gibi görünse de- çok geniş bir konudur. Selcen Hanım bu konuyu THE MESELESİ başlığında ayrıntılı bir şekilde anlattı. Ancak buradaki anlamını ben söyleyeyim.

The, genellikle belirlilik anlamı verir. Belli olan bir çocuktan bahsediliyor. Mesela bir arkadaşının evinde bir çocuk gördün. Gelip bana o çocuğu anlattın. Ben sana "Çocuk yemek yer mi?" diye bir soru sordum. Sen de ikimizin bildiği, daha önce bahsi geçen, artık belli olan bu çocuk için "-o hani habsettiğin, sorduğun o- çocuk yemek yer" diye cevap verirsin.

Herhangi bir çocuktan bahsediliyorsa yani bir genelleme yapılıyorsa "a child..." Dersin

4 yıl önce

canango

S ne zaman konuluyo

4 yıl önce

mimarmelike

The neden var ki

4 yıl önce

Sergenasddsa

S nasıl geldi

3 yıl önce

Muhammet434670

The boy eats neden olmuyorda the kid eats oluyor

2 yıl önce

AyseSar7

Bence yanlis yapildiginda biraz sonra ayni soru sorulmamali ona benzer sorulma

1 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.