"Çocuk yer."

Çeviri:The child eats.

February 10, 2014

14 Yorum

Önce en önemli yazışma dizisi

mustafasan

eat'ın sonundaki takı nasıl bir anlam kazandırıyor

February 10, 2014

Sukru_Dasdemir

Mustafa, üçüncü tekil kişilerde fiile 's' takısını ekliyoruz. (diğer tense'lerde durum değişebilir)

Örnek:

"He drinks milk." (O süt içer) veya "She eats bread." (O ekmek yer) veya "It drinks water." (O su içer)

Yukarıdaki örneklerden de anlaşılacağı üzere üçüncü tekil kişilerde (ben, sen, o) fiile mutlaka 's' takısı getirmek zorundayız.

"The child eats" (Çocuk yer) örneğinde çocuk üçüncü tekil kişi olduğundan fiil (eat) 's' takısı almıştır.

See you soon!


cgdmtuna

The woman eat cevabini kabul ediyorken neden the child eat cevabini kabul etmiyor


zarifeshn

s takisi niye geldi eat`in sonuna?


Sukru_Dasdemir

Yukarıda açıkladım.


seyyidresul

The niye geldi cumlenin basına


Sukru_Dasdemir

İngilizce'de 'the' -çok küçük bir kelime gibi görünse de- çok geniş bir konudur. Selcen Hanım bu konuyu THE MESELESİ başlığında ayrıntılı bir şekilde anlattı. Ancak buradaki anlamını ben söyleyeyim.

The, genellikle belirlilik anlamı verir. Belli olan bir çocuktan bahsediliyor. Mesela bir arkadaşının evinde bir çocuk gördün. Gelip bana o çocuğu anlattın. Ben sana "Çocuk yemek yer mi?" diye bir soru sordum. Sen de ikimizin bildiği, daha önce bahsi geçen, artık belli olan bu çocuk için "-o hani habsettiğin, sorduğun o- çocuk yemek yer" diye cevap verirsin.

Herhangi bir çocuktan bahsediliyorsa yani bir genelleme yapılıyorsa "a child..." Dersin


canango

S ne zaman konuluyo


Muhammet434670

The boy eats neden olmuyorda the kid eats oluyor


Ahmet246314

Boy erkek çocuk demek Child çocuk demek


AyseSar7

Bence yanlis yapildiginda biraz sonra ayni soru sorulmamali ona benzer sorulma


cgdmtuna

The woman eat dogru oluyo the child eat yanlis oluyor neden?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.