"Hoe laat is hij vertrokken?"

Vertaling:At what time did he leave?

February 10, 2014

7 opmerkingen


manzana583566

Dank voor het antwoord. De verwarring ontstaat bij mij, omdat je zegt 'vertrokken' wat de verleden tijd impliceert, hij is al vertrokken. Dus waarom in het NL verleden tijd, en in het ENG tegenwoordige?

March 3, 2017

hedi76

Om in het Engels een vraag of een negatie te maken, moet je het hulpwerkwoord do in de tegenwoordige tijd gebruiken, did in de verledene, en het hoofdwerkwoord in de infinitiefvorm.

You eat. = (Jij eet.)
Do you eat? = (Doe jij eten?)
You do not eat. = (Jij doet niet eten.)

You ate. = (Jij at.)
Did you eat? = (Deed jij eten?)
You didn’t eat. = (Jij deed niet eten.)

....... did he leave? = (deed hij vertreken)

April 2, 2017

manzana583566

Waarom is het niet 'did he left', maar "did he leave"?

March 3, 2017

El2theK

Omdat je alleen het hulpwerkwoord vervoegt (to do). In het Nederlands is zullen bijvoorbeeld een hulpwerkwoord. En dan zeg je ook: Hoe laat zal hij vertrekken. En niet: Hoe laat zal hij vertrekt.

March 3, 2017

JosVroegin

er wordt in de Nederlands zin met het voltooid deelwoord gewerkt, waarom is het dan niet: "At what time has he left?"

September 2, 2017

Legrelle.121

JosVroegin : Ik had ongeveer hetzelfde als jij namelijk: At what time he has left. Werd echter ook niet goed gerekend.

April 18, 2018

Jan447358

Waarom niet "At what time has he left". Deze vraag is een jaar geleden ook gesteld. Maar is volgens mij nog steeds niet beantwoord.

July 3, 2019
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.