"Hallottam egy hívást aznap éjjel."

Fordítás:I heard a calling that night.

4 éve

3 hozzászólás


Gy.B.

Miután minden tanuló kinyelvészkedte magát, javaslom vessünk egy pillantást az interneten fellelhető szótárak egyikére.

calling (Többes száma: callings!!!) jelentése magyarul:

• hívás (telefonon is), összehívás, egybehívás • szólítás, kiáltás • hivatottság, elhivatottság

call jelentése magyarul:

Ige (ez most minket nem érdekel)

Főnév (Többes száma: calls)

• kiáltás • telephone/phone call telefonhívás • bemondás, licit, megadás pokernél

Mit is jelent ez?

  1. A "calling" önállóan is jelenti azt hogy telefonhívás, míg a call nem! (Bár a duó már adott olyan példát, ahol igen.)
  2. A "calling" elsődlegesen hívást jelent, és csak második jelentésként van felsorolva pl. a kiáltás, ellentétben a call"-lal, ahol a leggyakoribb használata a kiáltás.

Itt Malajziában a telefonhívást "callingnak" mondják... És az angol, valamint az amerikai munkatársak szerint is az.

......

Javaslom, mielőtt nekiálltok az oldalt szidni, keresgéljetek a neten. Az a tudás amit eddig megszereztetek itt a duón kevés ahhoz, hogy véleményt mondjatok....

4 éve

Peter_Balogh

A calling az nem egy kiáltást jelent inkább egy ilyen mondatban? Esetleg hívás abban az értelemben, mint hívószó, ha valaki a kutyáját hívja. De pl egy telefonhívás (call) az köznyelvben ugyanúgy hívás, sőt, ez a szó sűrűbben használt jelentése, szerintem.

4 éve

schatti29

"I heard a calling on that night" is jó?

2 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.