Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Celá rodina pracuje na farmě."

Překlad:The whole family works on the farm.

před 1 rokem

8 komentářů


Ivo.Chajda
Ivo.Chajda

Proč je prosím "family works" brána jako 3. osoba jednotného čísla?

před 1 rokem

ortocymen
ortocymen

Dané téma není snadné a jsou zde rozdíly mezi americkou a britskou angličtinou, občas si s tím nejsou jistí i rodilí mluvčí. Většinou (v americké angličtině skoro vždy) je většina hromadných podstatných jmen (collective nouns) užívána s přísudkem v 3. osobě j.č. Existují sice výjimky (např. "police") u kterých musíte vždy použít množné číslo, ale těch není mnoho.

Podrobnější info naleznete zde: https://en.oxforddictionaries.com/grammar/matching-verbs-to-collective-nouns

před 1 rokem

Tomasso945356

Prosím proč nemůže být works at the farm? Běžně používám I work at the airport... To dělám špatně?

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Na letisti opravdu prcujete AT, na farme ON i presto, ze v cestine je tam v obojim 'na'. Ale taky pracujete v cestine 'v' kancelari a je to bezne 'at' (i kdyz se 'in' da pouzit).

Predlozky jsou divoke a nezkrotitelne. Anglictina ale neni jedinym jazykem, ktery to nedela zakum lehke. V cestine zijete NA Floride, ale V Jizni Karoline.... a pritom jsou hned vedle sebe

před 1 rokem

Tomasso945356

Děkuji, už jsem myslel, že dělám mezinárodní ostudu... ;-)

před 1 rokem

scipio157

all the family nemůže být?

před 1 rokem

rodinakhem

proč je chybné "the entire family"?

před 9 měsíci

MartaTaylor

The whole family work on the farm. U slov typu "family, team, school, band ...) jsou obe moznosti spravne, sg i pl.

před 3 měsíci