1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The man drinks water."

"The man drinks water."

Çeviri:Adam su içer.

February 10, 2014

43 Yorum


ahinGke

Drinks anlayamadım gitti yardım


Selcen_Ozturk

genis zamanda 3.tekil sahis icin fiile s gelir https://www.duolingo.com/comment/1430000


Muhammednl4

Bi tane deftere yaz her çiktiginda yaz ögrenirsin


betul_asli

man drinks water olmuyomu ya -_-


incikin_

Somut-sayılabilir-tekil bir ismin öncesinde muhakkak a/an/the/this/my/your vs. bir niteleyici sözcük geliyor.

Mesela
Türkçede "Adam su içer." diyebiliyoruz.
Oysa İngilizce'de "Man drinks water." YANLIŞ

Bunun yerine,

● Belli bir adamdan bahsediyorssak, yani konuştuğumuz kişi hangi adamı kastettiğimizi biliyorsa:

The man drinks water.
(= Adam su içer.)

● İlk kez olarak bahsi geçen, henüz kimliği belirtilmemiş olan bir adamdan bahsederken:

A man drinks water.
(= Bir adam su içer.)

● Genelleme yapıyor, genel olarak adamlardan söz ediyorsak:

Men (çoğul) drink water.
(= Adamlar su içer.)


CansuToplus

Adam su içti niye olmuyo??


lara396321

O geçmiş zamana giriyor
O zaman "drunk" olurdu. Simdi bahsedilen genis zaman he she it de genis zamanda es takisi alir fiil drink ve genis zamanda 3. Tekil şahıstan bahsettigimiz icin drinks oluyor. Ayni şey gecmis zamanda drink drunk simdiki zamanda ^ing^ takisi gelip drinking oluyor.


mermak223

Ben suyu dedim olmadi ne fark ediyor puanim gitti;-)


incikin_

Adam suyu içer" dediğimizde belli bir suyu kastetmiş oluruz. (Örneğin önünde bardağın içindeki su veya buzdolabındaki su.) Karşımızdaki kişi hangi suyu kastettiğimizi biliyorsa "suYU" yani "THE water" deriz.

"Adam su içer."
(= The man drinks water.)

"Adam suyu içer."
(= The man drinks the water.)


onraloglu

The women drinks the water da waterın başına the koymak zorunluyken bu cümlede koydum diye yanlış dedi?


Yamur756845

Adam bir su içer dedim kabul etmedi


Yaso159481

Yerlerini yanliş yazmışım


galata05

She, he, it bunlardan sonra bir fiil gelirse s takısı alıyorsa bir adamdan bahsederken adam su içer cümlesinde nasıl s takısı alıyor The man drinks water.


Yunus.Yaman

Hani he she it lere s takısı gelir di. Burda onlardan hiçbiri yok


DarazQ

Can benim guruba katıl ben 100 akıncıyım


SeferBerha1

siz onu bunu bırakın yurtdışında temel ihtiyaçlarınızı giderecek kadar İngilizce öğrenseniz yetiyor gerisini zaten orda konuşa konuşa ogreniyosunuz


MuhammetTe169534

İnsan su icer die cikiyor. Ama man cocuk oglan anlamina geliyor. Cocuk su icer yaziyorum cikmiyo mk


Vurucu6

Adam suyu içti olarakta bir tercih olması lazım


hsnbthnglkkr

Adam su içer. Diyorum ama dogru gozukmuyor diyor ne simdi bu


Halilbrahi823625

Adam suyu içer niye olmaz?


mustafa222173

The neden kullanıyoruz soylermisiniz


MuhammetNe695761

Ben 12 yaşındayım amcamın telefonunu kullanıyorum


BerraGlem

Suyu yazınca niye kabul etmiyor ki??


Banu142131

Adam su icer seklinde cevrilmesini anliyorum.ama ben, o adam su icer yazmis bulundum ve yanlis dedi. The oldugu icin 'o' adam demistim. Basinda 'o' olup olmamasi farketmez diye dusunmustum.neden farkediyor?


rmeysa690963

s ve the neden geliyo


kahraman561329

Water onune niye bu sefer the gelmedi


SamireTaye

Ben döyüyom olmuyor


MehmetEmin523071

Neden YA NEDEN!!!! SUYU İÇER İLE SU İÇER ARASINDA NE FARK VAR


NisaSergin

muhahahahahhahaa içecek demek crinks


zeynep704298

Suyu olması için the drink mi demesi lazımdı


zeynep704298

Suyu demek için the drinks mi demesi lazımdı


EmreDagustun

Bazen doğru söylemimize ya da yazmamıza rağmen hata veriyor.


Blinksearth

Bir defter alın yanınıza ve yazın: He, She, It öznelerinde fiillerin sonuna "s" gelir. Örneğin: "He drinks milk" (O süt içer) Fakat, They, I, You, We öznelerinde "s" gelmez. "They drink milk" (Onlar süt içer) "We drink milk" (Biz süt içeriz) Dikkat edelim çoğumuzun yanlışı bu


TubaBetul

He She It 'de kelimenin sonuna S eklenir.I You We They 'de kelimeye bir harf eklenmez. He/She/it drink(s) I/You/We/They drink The man drinks yani He drinks


xMelih_Vuralx

adam suyu içer neden olmuyor??????


hilallaydi

bir bölümde "the man drinks the water" öğretiyor şimdide "the man drinks water" diyor. Hangisi doğru anlamadım

İlgili Tartışmalar

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.